וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה מתפצלת

דידי חנוך

26.3.2008 / 22:04

אחרי השמועות וההכחשות, מוטורולה מוציאה את חטיבת הסלולר מתוכה והופכת אותה לחברה נפרדת

מוטורולה מודיעה הערב (רביעי) על פיצול החברה לשניים. חטיבת הסלולר, שסבלה בשנה האחרונה מהפסדים כבדים, תפוצל לחברה בורסאית נפרדת בשנה הבאה.

חברת הסלולר תכלול את יצור, עיצוב ומכירת טלפונים סלולריים ועזרים. בתחומה של חברת הפס הרחב ופתרונות הניידות יכללו תקשורת קול ונתונים ורשתות פס רחב לעסקים וממשלות. היא גם תהיה אחראית על תשתית רשתות ומקלטי כבלים.

זהו צעד משמעותי מאד, לחברה שהמציאה את הטלפון הסלולרי ואשר במידה רבה בנתה את התעשייה הסלולרית בשנות השמונים של המאה הקודמת.

מנכ"ל החברה גרג בראון אמר בהודעה לעיתונות "יצירת שתי חברות מובילות שוק תספק גמישות משופרת, מבני הון נכונים יותר ומיקוד טוב יותר של ההנהלה - וגם הזדמנויות השקעה מטווחות יותר לבעלי המניות שלנו". ההודעה לעיתונות נשמעת טוב, אבל מדובר בצעד חירום.

בשנה האחרונה, צנחה מוטורולה ממקום שני - עם יתרון ניכר על המקום השלישי - בעולם הסלולר, למקום שלישי. עוד קדם לצעד לחץ ניכר מצידו של המשקיע ובעל המניות קארל איקאן.

לפני כחודשיים אמר גרג בראון שבכוונת החברה לשקול את צעדיה בנוגע לחטיבת הסלולר, אמירה שפורשה על ידי רבים כצעד ראשון בדרך למכירת החטיבה או הפיכתה לחברה נפרדת. עם זאת, בראון הכחיש את הכוונה בתערוכת MWC בברצלונה.

בשלב מוקדם זה, לא ברור איך תשפיע ההחלטה על מוטורולה ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully