וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלל פרטי

רותם ברוכין

27.3.2008 / 10:22

סקירת הקהילות מגיעה אל הרשת החברתית שהיא - עדיין - הפופולרית בעולם: MySpace

לפני כמה שבועות צויין שמייספייס נחשב בימינו כ"פייסבוק לעניים". היפותטית, כמובן, שכן הכל באינטרנט הוא חינם. אבל ציון המילים "מייספייס" בכל חברה מתוקנת גורם בדרך כלל למבט זלזול קל בגולש הלא מעודכן והתמים, שבוודאי עוד לובש מכנסי דגמ"ח מאופנת 2005 של גולף, בטוח שבארים מסריחים על אלנבי זה ה-דבר, ואומר לחבריו "תגידו, שמעתם שגילו שבהישרדות הישראלית ההפקה מתערבת בכל מה שקורה בתוכנית?" בקיצור, מישהו עם בעיית חוסר-עדכון קלה.

אבל האמת היא שלעומת כל האינטרנט המתקדם ומתפתח, עמוס פיצ'רים, נוטף פרסומות, בוהק בשלל צבעים מתחלפים ומתזזים, יש משהו נעים לעין ומרגיע בפשטות של מייספייס. נחמד שיש אתר אחד, (ובמיוחד אתר שחלק מהמטרה שלו היא סרטונים, הדברים הצרחניים והקופצניים האלו) כל כך צנוע ותרבותי שהוא לא מתקיף אתכם, גם אם הסיבה לכך היא שוויתר מראש על המאבק בילדים הגדולים בשכונה.

סדר בבלגן?

זה אולי לא נראה ככה, אבל למייספייס דווקא יש משהו להציע. אולי אפילו הרבה מאלו. כאתר שבחר להתמקד בתחום החברתיות באופן רשמי, ובתחום הוידאו באופן סמוי, החלוקה למחלקות, למשל למחלקת טלויזיה פופולרית אונליין היא אחד הפיצ'רים הנחמדים יותר שלו, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר באיכות לא רעה של וידאו. חבל שאת רובם לא ניתן לראות מישראל. אנטישמים כולם.

בכלל, יש סדר במייספייס, דבר שללא ספק נעדר מיוטיוב, האחות הגדולה והמצליחנית (ובאופן משעשע, הממוקדת יותר), או מפייסבוק הפתוחה המתחדשת מדי יום. מייספייס מציע הורדות, מוזיקה, טלויזיה, קומיקאים, בלוגים, חיפוש עבודה, שירות הכרויות, פורומים, קבוצות – ולא צריך לחפש יותר מדי כדי להגיע לכל אלו. הכל תמיד נמצא באותו מקום שהשארתם אותו, ורק התוכן משתנה, לפעמים. פייסבוק דווקא בקטע של התמדה. לחלק גדול מהגולשים יש נושא אחיד שהם עוסקים בו. אולי הסביבה המיושבת והמקובעת הזו היא שהביאה את אנשי יחסי הציבור של האתר לשתף פעולה עם תחרויות מטופשות כמו חיפוש כוכב נולד על ידי חברה למשחת שיניים. האמת? זה משהו שמתאים יותר ליוטיוב לעשות.

אז מה בעצם ההבדל בין מייספייס ליו-טיוב? אולי רק שהסביבה קצת פחות המונית והגישה קצת יותר אישית. מייספייס השקיעו הרבה בדף יוצר שמיועד לתת לחברים הפוטנציאלים שלכם את כל המידע שהם צריכים – לפחות, בעידן שלפני פייסבוק: "ערוץ" משלכם, הכולל תמונות, גיל, מיקום, אפשרויות הרשמה, תגובות ליוצר, רייטינג, רשימת הסרטונים שאהבתם, הרשמות אליכם והרשמות שלכם אל אחרים – רגע, את כל זה יש ביו-טיוב? מה לעשות, מייספייס כבר תקוע מאחור בעידן ההשתדרגות הזה, ויוטיוב אפילו הקדימו אותם בגישה האישית – אצלם יש "חברים", וגם אופציה לעצב את העמוד. לא חבל?

יטענו המבקרים שמייספייס בכלל לא מנסה להיות יוטיוב, הוא מנסה להיות פייסבוק, אבל גם בזה הוא נכשל. המערכת, ההרשמה, כל הפונקציות הבסיסיות וחיפוש החברים אמנם עובדים כולם היטב, קלים לגישה ונוחים להפעלה. מייספייס היה עשוי בעצם להיות רשת חברתית מצויינת, אם אנשים היו מחפשים רק נוחות, גישה וקלות. לרוע המזל, בהייפ הבלתי נגמר של הרשתות החברתיות, אנשים מחפשים בעיקר מגניבות. מייספייס הוא אחד מאותם אתרים שלא מבינים למה צריך קבוצות חברים כשאפשר פשוט לעשות מנוי ליוצר. עם העמודים הלבנים וכחולים שלו, הפורומים הליניארים המיושנים כל כך שאפילו בישראל נפטרו מהם כבר ב-99, קבוצות הנושא הארוכות, ובעיקר – עם ההיעדר של אפליקציות חסרות טעם ומטופשות, מייספייס פשוט לא מצא את מקומו בסצנה. חבל.

  • עוד באותו נושא:
  • מייספייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully