וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Fuji S8000fd

בוריס בולטיאנסקי

27.3.2008 / 12:46

למצלמת S8000fd יש זום אופטי מעולה ומגוון אפשרויות צילום מתקדמות, אך בכל שאר התחומים היא לא באמת מרשימה

ה-S8000 של פוג'י היא מצלמה דמוית DSLR, המצלמת בהפרדה של 8 מגה פיקסל. כיאה למצלמות מן הסוג הזה, היא אינה קומפקטית די הצורך על-מנת להיכנס לתוך הכיס. עם זאת, בסך הכל היא לא ענקית, ומסך גדול (2.5", בעל קצב רענון גבוה המאפשר לבצע תנועות מהירות ללא טשטוש רב) נותן הצדקה מסוימת לגודל.

משקלה כ-420 גרם - דבר שהופך אותה לבת לוויה נוחה ליום יום (ועם זאת, אם ברצונכם לשמור עליה לאורך זמן, מומלץ ביותר לרכוש עבורה נרתיק נשיאה תואם כיוון שאין אחד כזה באריזה). למעט כפתור בודד, כל המקשים נגישים ללחיצה ביד אחת כאשר המצלמה, כרובן המוחלט של המצלמות בשוק, מותאמת ליד ימין. המאחז עצמו מצופה בגומי מחורץ המונע החלקה וכן מאפשר אחיזה נוחה יותר בכף היד. מה שכן, בעלי ידיים קטנות עלולים להתקשות להזיק את המצלמה בצורה יציבה.

הטוב

המצלמה כוללת מספר רב של מצבי צילום – החל מאוטומטי לגמרי וכלה בהתאמה מלאה של משך החשיפה והצמצם. ראוי לציון מצב ה-Natural&Flash שמאפשר צילום שתי תמונות ברצף, אחת עם פלאש והשנייה ללא פלאש. כמו כל המצלמות הדיגיטליות המודרניות, גם ה-S8000 כוללת בתוכה אופציה לצילום סרטוני וידאו עם קול בשתי רזולוציות שונות ובפורמט Motion JPEG. לגבי תמונות הסטילס, המצלמה מאפשר לבחור בין 5 רזולוציות: החל מ-640x480 ועד 3264x2448, כאשר בדרך קיים גם מצב תמונה רחבה של 3:2 (ברזולוציה של 3264x2176). היתרון העיקרי של ה-S8000 הוא הזום האופטי העצום שלה – x18. עם זאת, ככל שמתמקדים יותר, כך הטשטוש בקצוות התמונה הולך וגדל.

הדבר היחיד, כנראה, שיצרני המצלמות מסוגלים להסכים עליו, הוא גודל נקודת החיבור לחצובה, שהיא סטנדרטית במרבית המצלמות הקיימות בשוק. עם זאת, בדרך כלל, כל מצלמה מסופקת ויודעת לעבוד אך ורק עם כרטיס זיכרון מדגם ספציפי, ומספר הדגמים האלה הוא בהחלט לא קטן. ה-S8000 נותנת בידי המשתמש את האופציה לבחור בין שימוש בכרטיס ה-xD המגיע במארז לבין כרטיס SD (למרבה הצער, לא ניתן להשתמש בשניהם במקביל). נוסף על-כך, קיים זיכרון פנימי של 58 מגהבייט המשמש לגיבוי במקרה שכרטיס הזיכרון יגמר.

תכונות נוספות הראויות לציון הן מייצב התמונה האיכותי שמאפשר צילום יציב וחד לאור היום וכן מצב הסופר מאקרו, המאפשר צילום איכותי במרחק של סנטימטר מן האובייקט (ואף קרוב יותר, אבל זאת כבר מתחילה להיות פונקציה של התאורה). בורר הזום נמצא בטבעת הנעה סביב לכפתור הצילום ולא בפאנל האחורי של המצלמה, דבר המונע בלבול בכפתורים כאשר משתמשים בעינית ולא במסך. המצלמה סופקה לי עם סוללות נטענות של שהספיקו לכ-400+ תמונות, חלקן צילומי לילה עם פלאש. בגדול, ניתן ככל הנראה להגיע גם ל-500 תמונות ואולי אפילו יותר בלי הטענה, אך הדבר תלוי מאוד בסוללות וכן במצבי הצילום שבהם נעשה שימוש.

הרע

אף על פי שבאופן תיאורטי מאפשרת המצלמה להגיע לרגישויות של 3200 ISO ו-6400 ISO, אין הדבר מניב תוצאות טובות בשל הריכוז הגבוה של הפיקסלים על החיישן (מדובר בחיישן סטנדרטי בגודל של 1/2.35") אף שברגישויות הללו ניתן לצלם בהפרדה המתחילה ב-4 מגה פיקסל ומטה.

למרות שמרבית המקשים ב-S8000 מרוכזים בצד ימין של הפאנל האחורי, הפיזור שלהם אינו נוח במיוחד ולעיתים אף עלול לבלבל צרכנים שאינם רגילים לסרבולי הממשק של פוג'י (אותו הסיפור גם עם התפריט, שאינו נוח במיוחד לשימוש, אך על זאת מפצים ההסברים הטקסטואליים התמציתיים אשר מלווים כל מצב ומצב, ולא, עברית אינה נמצאת ברשימת 17 השפות שניתן לבחור מביניהן). דווקא מקש הפלאש ממוקם בחלקה הקדמי והשמאלי של המצלמה, ואני מתייחס במיוחד לכך שמדובר במקש, מכיוון שהפלאש אינו מזנק באופן אוטומטי אלא אך ורק בלחיצה על הכפתור אשר משחרר את התפס של מכסה הפלאש.

מצער לגלות כי הזום הגדול של המצלמה הזו בא לידי ביטוי אך ורק בצילומי הסטילס – ונשאר חסר תועלת לחלוטין כאשר מדובר בצילומי וידאו. כמובן שניתן לכוון תחילה את הזום ורק אז להתחיל לצלם את הסרט, אך לא ניתן להתקרב או להתרחק מאובייקט הצילום במהלך ההסרטה עצמה. בנוסף, כלל לא ברור מה עומד בבסיס הרעיון שעל-מנת לצאת ממצב תצוגת התמונות, יש ללחוץ על לחצן הצילום ולא ניתן לעשות זאת באמצעות בורר המצבים או לחיצה נוספת על הכפתור שהביא אותנו למצב זה.

הלא-נורא

משהו שאני אישית נוטה לראות במצלמות של פוג'י הוא בעיה במנגנון זיהוי הפנים. אז נכון שהפעם המצלמה לא עשתה לי פדיחות עם בנות המין היפה (שלא כמו ה-[[Fuji Z5fd]] שסיקרתי בעבר), אך גם במצלמה זו המנגנון רחוק מלהיות להיט. נראה שהשבב לא ממש מצליח להתמודד עם העומס של למעלה מ-4 אנשים בתמונה. דווקא ממנגנון העיניים האדומות הופתעתי לטובה, כאשר מרבית התמונות שצילמתי לא סבלו מן הבעיה הזו.

שימוש בעינית המצלמה במקום במסך שלה בא במטרה לחסוך סוללה, ובצילום רציף מומלץ להשתמש בה ולא במסך (בשל קצב הצילום הטיפה יותר גבוה). העינית עצמה כוללת בצידה גלגלת המאפשרת שינוי בחדות התצוגה – דבר שעלול להביא לאי התאמה בין האופן שבו העין שלנו רואה את התמונה לבין האופן שבו המצלמה תצלם אותה בפועל כך שמומלץ להיזהר ולוודא באמצעות המסך שגם המצלמה נמצאת בפוקוס.

זמן ההמתנה מן הרגע שהמצלמה מופעלת ועד הרגע שאפשר להתחיל לצלם הוא כ-2 שניות. זמן המעבר מתמונה לתמונה בעת צילום אף הוא לא קטן ועומד על שנייה וחצי כברירת מחדל, ולא מאפשר לרדת מזה אלא אם תבטלו את התצוגה של התמונה בין צילום לצילום. באופן כללי, נוצרת לעיתים תחושה שהמצלמה לוקחת את הזמן שלה, אינה ממהרת לשום מקום ולדעתי, זה פוסל אותה בשביל אנשים שרוצים צילומים ספונטניים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סיכום

בשורה התחתונה מדובר במצלמה ממוצעת למדי, אשר תמצא חן בעיקר בעיני הצרכנים הזקוקים לזום גדול או אלה העוסקים בצילומי תקריב ומאקרו. בשאר הפרמטרים קשה לומר שמדובר במצלמה השואפת לרמה מקצועית, אך היא גם אינה מיועדת לשוק הזה. המשתמש הממוצע יוכל להוציא ממנה איכות תמונה סבירה ביותר ברגע שילמד לנצל את הממשק. למרות זאת, עם רמת ביצועים כמו זו, במידה והזום לא ישחק תפקיד חשוב, אני הייתי ממליץ על מצלמה קומפקטית יותר שתגיע עם ביצועים זהים.

אומנם מחירה הרשמי מסתובב בסביבות ה-2000 ¤, ניתן לרכוש את ה-S8000 בכ-1200 ¤.

תכולת האריזה

מארז המצלמה מכיל את המצלמה עצמה, המגיעה עם כיסוי עדשה ומיתר המאבטח אותו, סרט נשיאה רחב, ארבע סוללות AA (בחלק מן המקרים מדובר בסוללות נטענות, אך לדעתי הדבר תלוי ביבואן ובחנות), כבל USB סטנדרטי וכן מתאם לחיבור המצלמה לטלויזיה. בנוסף, האריזה מכילה גם חוברת הוראות ודיסק התקנה. כרטיס הזיכרון שסופק לי היה בנפח זעום של 128 מגהבייט – דבר תמוה בהתייחס לעובדה שקשה למצוא כיום בחנויות כרטיסי זכרון מתחת לג'יגהבייט אחד. מדובר במארז מינימליסטי סטנדרטי הקיים במרבית המצלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully