וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מתמקחת

רויטרס

5.4.2008 / 17:04

מיקרוסופט שוקלת מחדש את הצעת הרכש עבור יאהו - על רקע ירידת ערך יאהו מאז הגשת ההצעה

לאחר כמה שבועות של שקט, אמירות של מגוון מקורות לעיתונאים מציעים כי מיקרוסופט מתכוונת להקשיח עמדות, ומתחילה ללחוץ על יאהו לפעול ביחס להצעת הרכש שהגיעה עבורה. לדברי אותם מקורות, יאהו איבדה כוח אדם חיוני, מה שמפחית מערך החברה, ולעומת זאת, חבילות הפיצויים לבכירים במקרה של השתלטות, ייקרו את החברה.

דירקטוריון יאהו דחה את הצעת הרכש של מיקרוסופט מה-31 בינואר, בטענה כי היא מפחיתה מערך החברה. ההצעה, המורכבת ממזומן וממניות, העניקה בעת הגשתה שווי של 44.6 מיליארד דולר ליאהו, אך כעת שווה 42 מיליארד דולר.

יאהו אמרה כי היא שוקלת חלופות אסטרטגיות, אך עד כה לא פרסמה הצעה סבירה, מה שמצמצם את אפשרויות הפעולה שלה. מיקרוסופט, מצידה, סירבה להעלות את הצעת הרכש שלה. במקום זאת מנסה מיקרוסופט שוב ושוב לפנות בדיונים לדירקטוריון יאהו, לדברי המקורות.

בינתיים, תנאי השוק מידרדרים, ושינויים במבנה יאהו גררו את ערך חברת האינטרנט נמוך יותר משהיה בעת הצעת הרכש המקורית, לדברי המקורות.

הסערה בשווקים והמצוקה הכלכלית פגעו בכל מניות האינטרנט. גוגל, למשל, מתחרתה הגדולה ביותר של יאהו, ירדה ביותר מ-16% מאז הצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו. לדברי המקורות, הירידה הכללית בשוק ניפחה את הפרמיה הגלומה בהצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו.

בכירי יאהו ומיקרוסופט נפגשו לפחות פעם אחת מאז הגשת הצעת הרכש, על מנת לדון במיזוג אפשרי, לדברי מקור לרויטרס. יאהו גם קיימה מגעים עם ניוז קורפ ועם AOL של טיים וורנר למיזוגים אפשריים, אך נראה שמגעים אלה לא הניבו פירות בינתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully