וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מציבה אולטימטום

רויטרס

6.4.2008 / 1:52

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר נותן ליאהו! שלושה שבועות עד שהחברה מרדמונד תפנה ישירות לבעלי המניות

מיקרוסופט מודיעה היום שיש ליאהו! שלושה שבועות להיענות להצעת הרכש עד שמיקרוסופט תוריד את המחיר ותפנה ישירות לבעלי המניות.

במכתב ששלח מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר לדירקטוריון של יאהו! בחמישי לאפריל, נאמר ש"זה הזמן" לדון בתנאים הסופיים של העסקה, שתג המחיר שלה - מעל 40 מיליארד דולרים - הופך אותה לעסקת ההשתלטות הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית הטכנולוגיה.

"אם לא נגיע להסכם סופי תוך שלושה שבועות, נאלץ לפנות ישירות לבעלי המניות שלכם, כולל פתיחה במהלך לבחירת דירקטוריון חלופי", כתב באלמר.

בנוסף, איים מנכ"ל מיקרוסופט להקטין את הצעת הרכש של מיקרוסופט אם יאהו! לא תענה עד המועד. "לפעולה שכזאת תהיינה השלכות לא רצויות על ערך החברה שלכם מבחינתנו, ואלה ישתקפו בתנאי ההצעה שלנו".

מקור המקורב לחברה אמר לרויטרס שהדירקטוריון בוחן את המכתב. מנהלי החברה דחו את ההצעה המקורית של מיקרוסופט בטענה שהיא משקפת ערך נמוך מדי של החברה, ושהם בוחנים חלופות.

חודשיים של המתנה, פיצויים שמנים

באלמר אמר שמיקרוסופט מאבדת סבלנות, יותר מחודשיים לאחר ההצעה המקורית. בזמנו, ההצעה היתה גבוהה ב-62 אחוז מערך השוק של המניות של יאהו!".

במכתב נטען שהכלכלה והשוק של מניות אינטרנט התדרדרו במהלך התקופה מאז ההצעה, ושהנתח של יאהו! בעסקי החיפוש והפרסום המקוון ירד. "במהלך שני חודשי חוסר הפעילות, האינטרנט המשיכה לצעוד, בעוד שווקי המניות ומצב הכלכלה הכללי נחלשו במידה ניכרת", כתב באלמר.

המועד האחרון למתן תשובה הוא ה-26 באפריל, ארבעה ימים לאחר הדו"ח הרבעוני של יאהו!, ויומיים לאחר זה של מיקרוסופט. באלמר ציין במכתב שלמרות המאמצים, הדירקטוריון של יאהו! לא הצליח להשיג הצעה מתחרה מגורמים אחרים בתעשייה.

יאהו! ניהלה שיחות עם ניוז קורפ וטיים וורנר בנוגע לעסקאות אפשריות, אבל נראה שהדיונים לא הפיקו תוצאות.

בינתיים, יאהו! נקטה האמצעים שיהפכו את המיזוג עם מיקרוסופט ליקר יותר, התלונן באלמר. מספר שבועות לאחר ההצעה של מיקרוסופט, יצר הדירקטוריון של יאהו! תוכנית פיצויים נדיבה לכל עובדי החברה במקרה של מכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully