וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: מוטורולה V9m

דידי חנוך

7.4.2008 / 17:58

V9m הוא מכשיר שיש נקודות לזכותו ולחובתו, אבל יותר מכל הוא אבן דרך בנפילתה של חברה

זאת לא הולכת להיות סקירה רגילה. אני מקווה שכן תצליחו להפיק ממנה מספיק כדי להחליט האם לרכוש את המכשיר החדש של מוטורולה, אבל קשה לכתוב על מכשיר כמו זה, שניתן להצביע עליו כעל אבן דרך בנפילתה של חברה מפוארת, מבלי להתייחס לכך.

כי מוטורולה V9m, ביחד עם שאר המכשירים שמוטורולה השיקה תחת הכותרת "RAZR 2" בשנה שעברה, הוא אכן אבן דרך. התייחסתי לכך בכתבה על נפילתה של מוטורולה בעקבות ההודעה על פיצול חטיבת הסלולר לחברה עצמאית, ויש מקום לחזור על הדברים. רייזר היה המותג שהחזיר את מוטורולה לרלוונטיות, אבל הוא גם המותג שהרג אותה, לפחות כפי שאנו מכירים אותה. בעוד שאר החברות הגדולות התקדמו, מוטו המשיכו להוציא וריאציות של אותו מכשיר, הרייזר V3.

וכזה הוא V9m, עוד וריאציה. הוא דק יותר, יפה יותר, בעל מסך חיצוני גול יותר עם מקשי מגע מוצלחים. אבל כשפותחים את המסך החיצוני ונתקלים במסך הפנימי, מגלים שמה שהיה הוא שהווה. הממשק הוא אותו ממשק שהיה סביר איכשהו בעולם של שיחות וסמסים, וכושל ברגע שמנסים לעשות יותר. אותו ממשק שבו השדה הראשון בו ניצב המשתמש בשעון המעורר הוא שדה "שם". זה שעון מעורר, רבאק! אני יכול להבין את הצורך להוסיף טקסט להתראה. אבל למה זה השדה הראשון? למה כל דבר לוקח יותר לחיצות?

התשובה לכך פשוטה: כי כשהממשק הזה תוכנן, לא רבים השתמשו בטלפון הסלולרי כשעון המעורר שלהם. המחשבה אז היתה שהיישום ישמש במידה רבה להתראות. אבל בינתיים השוק השתנה, ומוטורולה המשיכה להוסיף דברים לממשק, אבל לא לחשוב עליו מחדש לעומק. העולם השתנה, ומוטורולה המשיכה לחפש דרכים לעשות מכשירים דקים יותר ויפים יותר.

רגע של חיוביות

ובאמת, V9m הוא מכשיר דק מאד ויפה מאד. ולא רק היופי ראוי לציון. המסך החיצוני שלו מצוין, וכפתורי המגע החיצוניים נוחים מאד לשימוש. כשהוא סגור, הוא משמש כלי נוח לניגון מוזיקה, לקריאת סמסים ולצפייה בשיחות אחרונות. בשיחה, איכות הסאונד טובה במידה ראויה לציון.

פיזית, הוא מכשיר סביר ברמה הארגונומית. המקשים שלו טובים - אם כי לא מצוינים - ונוח במידה סבירה לפתוח אותו ביד אחת. הוא גם נוח ביד. לשיחות וסמסים בלבד, V9m הוא מכשיר טוב, אולי אפילו טוב מאד.

בנוסף, פלאפון התקינו במכשיר את הדור הנוכחי של יישום הניווט המצוין שלהם (טלמפ נוויגייטור), שכולל התראות תנועה וניווט רגלי ומספק פתרון נוח מאד ואף זול לניווט.

שעה של תסכול

אבל טלפונים סלולריים כבר לא משמשים רק לשיחות, ובטח לא מכשירים כמו V9m, שהוא מכשיר דגל. וברגע שמתקדמים מעבר לשיחות, מגלים מכשיר שהתחושה העיקרית שהוא משרה היא תסכול. זה מתחיל בממשק. דוגמת השעון המעורר בתחילת הסקירה היא דוגמית מייצגת. כל מה שתרצו לעשות במכשיר שאינו שיחת טלפון כרוך במידה כלשהי של תסכול. ממידה קטנה הנובעת מכך שממשק הסמסים אינו מושלם, דרך מצלמת 2 המגפיקסל שהפכה למיושנת ואשר הממשק שלה רחוק מאד מזה של כל המתחרות של מוטורולה. ועד - ומי שקרא כבר ביקורת שלי על מכשיר של מוטורולה לא יופתע מהחלק הבא - לדפדפן. דפדפן Openwave הוא בזיון שאין כדוגמתו. בעולם שבו כל מכשיר בסיסי מצויד בדפדפן סביר ומעלה, הדפדפן הזה הוא תסכול נוראי בכל פעם שמנסים לעשות משהו מעבר לשימוש בפורטל.

ואני מבין את זה. השוק האמריקאי הוא שוק של מפעילים - במובנים מסוימים, עוד יותר מהישראלי - והמפעילים רוצים שהמשתמשים יגלשו בפורטל שלהם ולא יחרגו ממנו. אבל כחוויית משתמש, הפורטל הסלולרי הטוב ביותר - והפורטל של פלאפון הוא טוב בהחלט - לא יכול להתקרב בהיצע של האינטרנט שמחוץ לו. ככה זה, בגן סגור יש פחות דברים מאשר בעולם כולו. והעובדה שמוטורולה בחרה לרצות את המפעילים, ולספק דפדפן שממוטב לצרכיהם בעוד חברות אחרות מפתחות דפדפנים טובים יותר או לפחות מתקינות אופרה ואופרה מיני על המכשירים היא אינדיקטיבית לסיבות לכך שהחברה שהמציאה את הסלולר לפני 35 שנה משחררת כיום את חטיבת הסלולר שלה לחופשי.

סיכום

זה נאמר בסקירה, וראוי לחזור על כך: לאלה שהסלולר משמש להם לשיחות וסמסים, מדובר במכשיר טוב. לאלה שהסלולרי משמש להם לשיחות בלבד, מדובר במכשיר מצוין. הוא יפה, הסוללה שלו מחזיקה היטב, ונעים להחזיק אותו ביד. אבל מי שרוצה לעשות משהו מעבר לכך (חוץ מניווט), ימצא מכשיר שנבנה כמו תל אביב: שכבה על שכבה של פונקציונליות ללא תכנון מראש, ללא חשיבה לטווח ארוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מספרים

מחיר: 89 שקל לחודש ב-36 תשלומים (3204).
למדברים ב-99 שקל בחשבונית ימכר המכשיר ב-49.9 לאחר זיכוי זמן אויר (1794 ש"ח).

מסך פנימי: 2 אינץ'
מסך חיצוני: 2.2 אינץ'
מצלמה: 2 מגפיקסל
כרטיס זיכרון: מיקרוSD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully