וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Bulbdial Clock

חשבתם ששעוני השמש נעלמו מהעולם? חשבו שנית. הגאדג'ט הזה מביא את הרעיון הותיק למאה ה-21

שעון שמש, ללא הקטע של השמשהרבה כבוד יש לי לממציאים מהעת העתיקה. האנשים ההם יצרו את הבסיס לעקרונות הטכנולוגיים אשר מנחים אותנו כיום, והצליחו – בעזרת כלים פרימיטיביים למדי – לייצר גם גאדג'טים מגניבים (יחסית לתקופה ההיא, לפחות) ושימושיים למדי.

אחד הגאדג'טים עליהם אני מדבר הוא שעון השמש. הרעיון הכביכול-פשוט הזה, להשתמש בצל שמטיל מוט אנכי הנחשף לאור השמש בשביל לדעת מה השעה, הביא לנו את אחד השעונים הקדומים ביותר. אבל גם לשעון שמש היו בעיות, ולא מעט מהן. הוא עבד רק חצי מכל יממה, רק במזג אוויר טוב ורק בחוץ. רעיון חדש בשם Bulbdial Clock, הוא שדרוג שפותר את הבעיות האלה.

נכון, יש לנו כיום שעונים מתקדמים הרבה יותר משעון השמש, אבל מדובר במשהו שמגניבותו אינה מוטלת בספק (נכון? נכון?!). הרעיון שעומד מאחורי השעון פשוט למדי – לשעון הזה אין מחוגים אמיתיים, רק מוט שנמצא באמצע ושלוש מנורות שמסתובבות סביבו. המנורות האלה יוצרות, בעצם, את המחוגים באמצעות הצל אותו המוט מטיל. ככה מתאפשר לו שעון שמש שעובד בכל מקום, כמעט, ובכל שעה. למה רק כמעט בכל מקום? כיוון שלמרבה האירוניה, דווקא במקום מואר מאוד האור של המנורות לא יספיק. כל זה, כאמור, בינתיים בשלב הקונספט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully