וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבה חברתית

דידי חנוך

13.4.2008 / 16:56

רייצ'ל מאסטרס מ-NING חושבת שרשת חברתית טובה זקוקה לאותם הדברים להם זקוקה מסיבה טובה

נינג הוא אחד המיזמים המבטיחים - והמקיימים - בתחום החברתי ברשת בתקופה האחרונה. האתר, שנועד לאפשר לכל אחד ליצור רשת חברתית משלו, זכה להצלחה רבה ומארח כיום כ-220 אלף רשתות חברתיות שונות, שלהן בין עשרות למאות אלפים משתמשים.

רייצ'ל מאסטרס היא מנהלת יחסים אסטרטגיים של החברה. היא עובדת עם מותגים ואמנים בהשקת הרשתות החברתיות שלהם. שוחחנו איתה על החזון מאחורי האתר ועל רשתות חברתיות בכלל.

השאלה הראשונה בנוגע לנינג היא "למה?" למה צריך אדם להקים רשת חברתית משלו, במקום לקדם את ענייניו ברשתות החברתיות הקיימות. מאסטרס סבורה שרשתות חברתיות גדולות הן פתח טוב לנוכחות חברתית, אבל "קבוצה בפייסבוק היא דרך נהדרת לקדם רשת חברתית, אבל קשה מאד לנהל שיחה מעמיקה בכל הנושאים, בלוגים וכו. רשת חברתית משלכם מאפשרת צלילה עמוקה לנושא". מאסטרס משווה את הרשתות החברתיות הגדולות הקיימות לאתרי הענק שקדמו לווב, אתרים כמו AOL ו-קומפיוסרב. "אנחנו בשלב מוקדם של הרישות החברתי. בתחילת הרשת היו AOL, קומפיודרב ופרודיג'י, והכל התבצע בגנים הסגורים, ונטסקייפ נתנה לאנשיםן את החופש ליצור. אנחנחו חושבים שזה מאד מקביל עם פייסבוק ומייספייס".

אבל מדוע לאדם לבנות את הרשת שלו בנינג, ולא להשתמש בפתרון כמו דרופל או ג'ומלה? "

"כי לא צריך להשקיע בתשתית, במהנדסים. כל מה שצריך לדאוג לו הוא המותג והתוכן שלכם וניהול הקהילה. נינג נותנת אירוח, וצוות של 30 מהנדסים ויותר שעובדים ומשחררים פיצ'רים ויכולות כל שבועיים שלושה. בחמישי האחרון הוצאנו ארועים ורשימות. במשך הקיץ נמשיך להוציא יישומים שיקלו על משתמשים לאפיין את העמודים האישיים והפרופילים, בהמשך נשיק גם צ'ט וערוצי וידאו".

הפתיחות תעזור

אחת ההתפחויות שצפויות להעצים את כוחן של רשתות חברתיות עצמאיות כמו נינג היא הוצאת יישומים מהגן הסגור של הרשת החברתית. בנינג הצטרפו כבר לאופן סושיאל של גוגל, ומאסטרס אומרת ש"כל פלטפורמות היישומים כמו אופן סושיאל מקלות על חברות ליצור יישומים שניתן להריץ - בשינויים קלים - במגוון רשתות חברתיות". בנוגע ליישומים של פייסבוק, שהודיעה לאחרונה שתאפשר לרשתות אחרות להשתמש גם ביישומים שלה, מאסטרס היתה פחות נלהבת. די ברור שנינג רואה את פייסבוק ביחס של כבדהו וחשדהו.

בנוגע להשפעת הסלולר על היישומים החברתיים, מאסטרס אופטימית. "לדעתי, הסלולר רק יגרום לאנשים להיות מכורים יותר ולחזור לעיתים קרובות יותר להתעדכן". היא שהרשתות הקיימות יצליחו בסלולר, ומציינת לטובה את הממשק הסלולרי של פייסבוק. ככלל, נראה שנינג מכוונים לא רק לדפדפן. מאסטרס נראתה נלהבת בנוגע לאפשרויות להוציא את התכנים לסלולר, ליישומי Air ולאייפון כמובן.

נינג הצליחה מכיוון שהיא מציגה גישה שונה לרשתות החברתיות, ומאסטרס משכנעת כשהיא אומרת "מה שגורם לרשת חברתית להצליח זהה לגורמים להצלחתה של מסיבה. צריך מארח נהדר, אווירה טובה ומכניסת אורחים, ודברים לעשות. זה מה שאנחנו מאפשרים לאנשים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully