וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Samsung J630

דידי חנוך

14.4.2008 / 2:22

הסמסונג החדש מתהדר בתואר "מכשיר בלוגים". חבל שהוא לא כל כך מותאם לכך. פרט לכך, הוא די נחמד

גאון שיווקי כלשהו בסמסונג העולמית החליט שהדבר הנכון ביותר לעשות עם J630 - ומכשירים אחרים שלא הגיעו אלינו - מבחינה שיווקית הוא לכנות אותו מכשיר בלוגים. וכך, נוסף לשמו התואר Mobile Blogging. מדוע הוסיפו לו את השם? מכיוון שסמסונג כללו במכשיר יישום בשם Shozu שמאפשר העלאה אוטומטית של תמונות, סרטים, וטקסט למגוון אתרי תוכן חברתי ברשת.

Shozu הוא יישום נחמד מאד. באמת. הוא גם יישום שיכול לרוץ על כמעט כל מכשיר סלולרי בשוק כיום, ויישום שניתן להורדה חינמית מהרשת. העלאת יישום חינמי למכשיר היתה יכולה להצדיק את המותג הבלוגרי לו היו כוללים בו גם יכולות מתקדמות בתחום המדיה הסלולרית. נגיד, לו היתה בו מצלמה של יותר משני מגפיקסל. זה היה עוזר. לו היתה לו קישוריות WiFi להעלאה חינמית של תכנים במקומות בהם יש קישוריות. גם זה היה אחלה.

אבל J630 אינו מכשיר כזה. הוא אינו מותאם יותר לבלוגרים ממגוון מכשירים אחרים בשוק.

ובלי הבלוגיה?

אם נתעלם מהגדרת "מכשיר הבלוגים", הרי שנגלה מכשיר דור 3.5 חביב למדי, שיש סיבות טובות להשתמש בו גם ללא תוויות שיווקיות אלו ואחרות.

ברמה הבסיסית ביותר, מדובר במוצר הנדסי מוצלח. הוא בנוי היטב, נוח לפתיחה ביד אחת, בעל מקשים נוחים וגישה נוחה לכרטיס הזיכרון.

גם ברמת הממשק, מדובר במכשיר שהוא יותר מסביר. סמסונג השקיעו מאמצים רבים בתחום בשנים האחרונות, וזה ניכר. הממשק של סמסונג כיום שקול ברמה הפונקציונלית לזה של מכשירי סוני אריקסון, ונופל רק מזה של נוקיה. ברמה, העיצובית, לעומת זאת, כפי שנרחיב בהמשך, הוא מקושקש מדי.

חוויית הרשת במכשיר סבירה. הוא מגיע עם דפדפן Netfront מובנה, וזה עושה עבודה לא נוראית בסה"כ. והוא מסוגל להביא אתכם להתקנה של אופרה מיני, שעושה עבודה טובה מאד. רק תזכרו להגדיל את הפונט במיני ויהיה לכם מכשיר שמסוגל לנצל את מהירות הגלישה הסלולרית שלו באופן ראוי בהחלט.

הקשקוש

J630 הוא הוכחה לכך שמישהו בסמסונג זקוק לשיעור במה "מגניב" ומה "מעצבן". המכשיר מגיע עם תצוגת חיוג מקושקשת שמדמה כתיבת המספרים בקולמוס, וצלצולי מקשים מוזיקליים שמעלים את הסעיף. למרבה השמחה, ניתן להעיף את כל הדברים האלה ולקבל ממשק חיוג וצלילי מקשים נורמליים. ואפשר גם להשתיק את צלילי המקשים לגמרי, מה שבכלל משמח.

קשקוש מינורי יותר הוא הכללת הלוגו של גוגל בממשק. לגוגל יישומים סלולריים מצוינים בתחום החיפוש והמייל. אבל כל מה שהמכשיר הזה מכיל הוא שני קישורים, האחד ל-m.gmail.com והשני ל-m.google.com. כמו ה-Shozu, גם כאן מדובר בערך פיקטיבי במינימום מאמץ.

לסיכום

מצד שני, כמו Shozu, גם הקישורים הסלולריים לגוגל עובדים. וזה העניין עם המכשיר הזה. ברגע שמעיפים ממנו את הקשקושים ומתעלמים מהמיתוג שלו, הוא די אחלה. הפגם האמיתי שלו הוא דווקא בתחום המחיר למדברים בפחות מ-200 ש"ח לחודש.

לאלה, הוא יעלה 49 ש"ח לחודש 36X חודשים (1764 ש"ח). למדברים מעל 200 ש"ח הוא נמכר בהחזר מלא, ולמשתמשי Orange to go (המכשיר משווק כיום רק ברשת אורנג'), הוא יעלה 75 ש"ח לחודש 36X חודשים (2700 ש"ח). זה לא מחיר זול. זה המחיר בו נמכר נוקיה 6500s בעל מצלמת 3 המגפיקסל, לדוגמה.

אבל לצרכני מכשירי צדפה דקים, מדובר במכשיר טוב בהחלט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג
  • j630

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully