וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנה LTE מתגבש

דידי חנוך

14.4.2008 / 23:01

נוקיה, אריקסון ואחרות חתמו הסכם להסדרת זכיונות פטנטים בעבור הדור הבא של הטכנולוגיה הסלולרית

קואליציה של חברות טכנולוגיה סלולרית חתמו על הסכם להסדרת רישוי פטנטים בעבור הדור הבא של הטכנולוגיה הסלולרית, LTE. בין החברות שחתמו ניתן למצוא את אריקסון, יצרנית הרשתות הסלולריות הגדולה בעולם, ואת נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם. חברות נוספות בהסכם הן אלקטל-לוסנט, NEC, נוקיה סימנס, סוני אריקסון ו-NextWave Wireless.

מטרת ההסכם היא האצת הפיתוח של הטכנולוגיה, והורדת מחיר השימוש בה לזכיינים. לפי ההסכם, עלות הפטנטים במכשיר LTE לא תעלה על 10 אחוז ממחירו של המכשיר, ועלות הפטנטים במחשב נייד המצויד בקישוריות LTE לא תעלה על 10 דולרים.

בכך מקוות החברות להוריד עלויות ולשכנע את המפעילות הסלולריות לחכות את השנתיים ויותר שיידרשו עד שניתן יהיה לפרוש רשתות LTE, ולא לפנות לטכנולוגיה החלופית, WiMax, שתהיה בשלה זמן רב קודם לכן.

מטרה נוספת בהסכם היא הימנעות מקרבות הפטנטים הבלתי נגמרים שמאפיינים את הדור הנוכחי של הסלולר, בו מוחלפות תביעות בין חברות חדשות לבקרים.

פרשנות: צעד חשוב בדרך

LTE היא אחת משתי הטכנולוגיות המתחרות על הפיכה לדור 4 של הסלולר. בניגוד ל-WiMax, ששורשיה הטכנולוגיים נמצאים בתחום קישוריות הנתונים, LTE היא המשך טכנולוגי של טכנולוגיית GSM הדומיננטית בתחום הסלולר.

עם זאת, שתי הטכנולוגיות צפויות להציע יתרונות דומים למפעילים ולמשתמשים, ונראה שההכרעה ביניהן עשויה ליפול בזכות בריתות עסקיות ולא בזכות מצוינות טכנולוגית. מבחינה זאת, ההסכם הנוכחי משמעותי מאד,שכן הוא מחזק את הברית הטכנולוגית בין החברות שעומדות מאחורי הטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully