וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: HP iPAQ 214

מחשב כף היד החדש של HP מצויד בחומרה חזקה, אך דווקא מערכת ההפעלה שלו היא זו שמפריעה

מחשבי כף יד היו, בתחילת העשור, סממן סטטוס. הם עלו כמה אלפי שקלים, והציעו לכם להחליף את הנייר והעט במסך מגע ועט פלסטיק. עם הזמן, למדו המכשירים האלה לעשות יותר ויותר, אבל בדרך התחילו גם לאבד מהרלוונטיות שלהם בגלל מחשבים ניידים מצד אחד, וסמארטפונים מהצד השני. כיום, קשה לי להבין למה שבן אדם ירצה מחשב כף יד. בנסיון לברר את הסוגיה, ביקשתי מחברת HP את ה-iPAQ 214 – מחשב כף היד החדש והאימתני של החברה.

במבט ראשון, מדובר במפלצת. מסך מגע של 4 אינץ' ומשקל של 192 גרם לא יכולים להטעות – זהו לא סמארטפון, אלא מחשב כף יד במלוא מובן המלה. המסך שלו הוא מהגדולים בשוק כיום, ונראה כאילו HP רצו שגם כל שאר הרכיבים יהיו בהתאם. כך, למשל, המעבד של ה-214 הוא במהירות 624 מגה-הרץ, יש לו זכרון של 128 מגה להרצת תוכנות וזכרון פלאש של 256 מגהבייט בשביל אחסון המידע. מעבר לכך, ניתן למצוא כאן גם התקן WLAN, בלותוט', חריצי הרחבה לכרטיסי SDIO ו-CF, סוללה מתחלפת (לא עניין של מה בכך בתחום הזה), מיקרופון ורמקולים מובנים וגם שקע לאוזניות.

את כל אלה מציעים HP באריזה שנראית טוב, ועם כפתורים שימושיים למדי במקומות הנכונים, אבל ההצעה הזאת לא בהכרח מכוונת אליכם. אפילו בשמו המלא של המכשיר מוזכרת המלה Enterprise – זהו מחשב כף יד ארגוני, וקהל היעד העיקרי שלו הוא עובדי ארגון שנמצאים הרבה זמן בשטח וצריכים חיבור למערכות הארגון, כמו גם יכולת לנהל את המשרד מרחוק.

מערכת ההפרעה

על פניו, המפרט תואם את השם ואת המטרה של המכשיר – הוא חזק מספיק בשביל תוכנות כבדות, יש לו סוללה מתחלפת ליציאות ארוכות אל השטח נטול המטענים ומסך המגע הענקי שלו מאפשר לכם לפעול בנוחות יחסית. הבעיה היא שהחומרה לא שווה יותר מדי בלי תוכנה טובה ומערכת הפעלה סבירה, וכאן עשו ב-HP טעות – הם החליטו לשים על המכשיר את Windows Mobile 6.

תשמעו, זה נכון שב-WM6 משחק ה-Bubble Breaker נראה יותר יפה מבגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה, אבל זה אחד הייתרונות הבודדים שלה. מעבר לכך, מדובר במערכת מסורבלת ואיטית להחריד שלוקחת את כל החומרה החזקה של ה-iPAQ 214 והופכת אותה לבלתי-שמישה בהרבה מאוד מקרים.

בכל תקופת העבודה שלי עם מחשב כף היד הזה, הוא הגיב באיטיות מוגזמת, נתקע לא מעט ובאופן כללי נראה לא מרוצה מכך שאני רוצה להקצות משאבים למשהו שהוא לא מערכת ההפעלה. גרוע מכך, העברית המובנית בתוך המכשיר הפריעה והציקה – ערבלה לי את הטקסט במספר תוכנות, גרמה לתפריט הראשי של המכשיר להיראות מבולגן ומנעה ממני – משום מה – להפעיל את תוכנת הסקייפ. אני באמת ולא מבין למה, אבל רק כשהעברתי את הממשק לאנגלית הצלחתי להריץ את התוכנה. מצד שני, כשכבר תפסתם את נתח המשאבים שלכם עם תוכנה מסויימת, היא רצה בצורה חלקה-יחסית.

חוץ מהשימושים המשרדיים במכשיר – כמו ניהול משרד בשלט רחוק, יש לו גם יכולות צרכניות מובהקות. המסך הגדול טוב לא רק לתוכנות מסובכות אלא גם לדברים כמו הצגת סרטים ותמונות. בשביל הסרטים יש כאן את Windows Media Player 10, שמקנה למכשיר יכולות של נגן מולטימדיה לא רע בכלל. בנוסף, אל לנו לשכוח גם את הסקייפ, אותו הזכרתי קודם, שהופך את מחשב כף היד גם לטלפון כשאתם נמצאים באזור עם אינטרנט אלחוטי.

סיכום

אבל בסופו של יום, אני לא יכול להמליץ בלב שלם על ה-iPAQ 214. לא רק שהוא לא שכנע אותי שיש הצדקה בשביל אדם פרטי לקנות מחשב כף יד, גם האנשים בשבילם הוא מיועד – עובדי ארגונים שצריכים אותו בשביל עבודתם – יצטרכו להתמודד עם מערכת הפעלה מגושמת. לפחות הם לא יתמודדו עם מחירו הגבוה של המחשב – 2,999 ¤ (כולל התאמה לעברית). ובמחיר הזה, אין לאנשים פרטיים סיבה לקנות אותו, אלא אם הוא עונה על צורך ספציפי בשבילו המסך הגדול, הסוללה מתחלפת והמעבד החזק הנם בגדר חובה.

  • עוד באותו נושא:
  • ipaq 214

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully