וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: amBX

ה-amBX מוסיפה תאורה, רטט ורוח למשחקים וקטעי המולטימדיה במחשב שלכם, אך האם כל זה תורם לחוויה?

משהו רע עובר בשנים האחרונות על פלטפורמת המשחקים שהיא המחשב האישי שלנו. לאנשים רבים נמאס לשדרג את כרטיס המסך והמעבד פעמיים בשנה לכבוד השקת משחק חדש, והקונסולות מהדור הנוכחי מתגברות על הרבה מהבעיות שהיו קיימות בקודמיהן – יש משחקים מקוונים, יש פוטנציאל גרפי שמשאיר את המחשב מאחור ויש מחיר לא גבוה במיוחד שיאפשר לכם לשכוח משדרוג חומרת המשחקים לחמש השנים הקרובות.

אבל גם למחשב האישי יש עוד קלפים בשרוול, שמאטים את הגסיסה של הפלטפורמה הזו. משחקי תפקידים המוניים, למשל, הם נחלתם הכמעט-בלעדית של שחקני ה-PC, וגם כותרי פעולה מהירים עדיין נותנים עדיפות לעכבר ומקלדת. חברת פיליפס החליטה להיכנס לנישה הזו עם ה-amBX – מערכת אביזרים נלווים שאמורה לטבול את שחקן ה-PC עמוק יותר בתוך המשחק, הסרט או הצליל המוזיקלי שבוקע מן המחשב.

מאירים גם בצדדים

המערכת הזו היא תוצר של מחקר אותו עשתה חברת פיליפס לתוך המערכות הנלוות אל המסך הטלוויזיה, שיכולות לשדרג את חווית הצפייה. הטכנולוגיה שנולדה, Ambilight, היא פסים מוארים בצידי המסך שמאירים בצבע הדומה לזה שמופיע על המסך. כתוצאה מכך, אנחנו אמורים "להרגיש" את הסרט בצורה טובה ואמיתית יותר.

ה-amBX הוא היישום של הטכנולוגיה הזו בעולם המחשבים. רק הערכה המתקדמת ביותר שלו מיובאת לארץ, והיא כוללת מספר דברים מעניינים: שני רמקולים עם פנסי LED גדולים, סאבוופר, יחידת בקרה עם פנס משלה, שני מאווררים קטנים ומשטח רועד לכף היד.

הרמקולים, יש לומר, איכותיים מאוד. היה לי מאוד לא נעים מהשכנים כששמתי את וסת הבאסים למקסימום והגברתי את הצליל של הרמקולים עצמם, אבל מעצמי היה לי דווקא כן מאוד נעים. הפנסים שנמצאים עליהם, ועל יחידת הבקרה, כוללים מגוון רחב מאוד של צבעים, וניתן אף לווסת את הבהירות שלהם.

רוח או צלצולים, או רוחות השינוי?

אך החלק העיקרי במערכת הזו איננו הרמקולים, אלא הציוד האחר המצוי בה, וההיפותזה שהציוד הנ"ל באמת תורם להנאתכם בזמן המשחקים, צפייה בסרטים והאזנה למוזיקה. ניסינו לאשש את הטענה הזו במשך מספר שבועות, והתוצאות מעניינות למדי.

קודם כל משחקים. שווה להבין שלא כל המשחקים תומכים ב-amBX במלואם. אלה שכן, מעבירים את הפקודות הרלוונטיות לא רק לרמקולים ולפנסים, אלא גם למאווררים ולמשטח הרטט. כך, למשל, במשחק המרוצים Toca Race Driver 3, הגברת המהירות ברכב תגרור האצת מהירות המאווררים, וכל ירידה מהכביש או התנגשות תועבר לידיים שלכם באמצעות רטט. במשחקים האחרים, אתם תיהנו מאפקטים של אקווליזר ויזואלי, אך לא יהיה סנכרון מלא.

באשר למוזיקה – תוסף המערכת שמותקן עם תוכנת ה-amBX מאפשר לכם גם כאן להשתמש במנורות המכשיר בתור אקווליזר ויזואלי. האורות משתנים ומקפצים בהתאם לקצב המוזיקה, כשאת סכימת הצבעים שלהם אתם בוחרים. התכונה הזו הכי מתאימה למסיבות, אבל גם אם אתם מקשיבים למוזיקה לבדכם, נחמד כשהחדר כולו משתנה בהתאם למנגינה.

החלק של צפייה בסרטים הוא הבעייתי ביותר בכל המשוואה הזו. אחרי שבועות של שימוש לא הצלחתי "להתחבר" לחווית הצפייה בסרטים עם תאורה סביבתית. זה פשוט לא נראה לי נחוץ. בעתיד רוצים בפיליפס להוציא לשוק גרסאות מיוחדות לסרטי DVD שישתמשו גם בתכונות האחרות של המערכת, אך אין עדיין לוח זמנים ידוע או כותרים שיזכו למהדורות המיוחדות.

סיכום

יש לו, ל-amBX, תמיכה מאוד טובה בפיליפס כרגע. כל הזמן יוצאים להם טלאים שמשפרים את התמיכה במשחקים ישנים, ושיתופי פעולה שמביאים את תמיכת המערכת גם למשחקים חדשים. מעבר לכך, וכפי שהסברנו בפסקה הקודמת, מדובר בכלי שלא מסתפק בלהיות רק אביזר למשחקים, אלא מגיע גם לתחומי מולטימדיה נוספים על המחשב האישי, והשימושיות שלו גדלה מחודש לחודש.

הבעיה עם כל זה היא המחיר. וזאת בעיה גדולה מאוד, במקרה הזה, כיוון שמחירה המומלץ של הערכה הוא 2,990 שקלים. נכון שמדובר בכלי ייחודי ונטול מתחרים, אבל עדיין, כמעט שלושת אלפי שקלים על אביזר נלווה לתחום המולטימדיה על פלטפורמה שלא נועדה להיות מקום בשביל צרכי המולטימדיה שלכם. אם יש לכם את הכסף הדרוש, והשימוש שלכם במחשב האישי נרחב מספיק בשביל להשתמש ב-amBX וליהנות ממנה, המערכת הזו היא בחירה מצוינת בשביל פינוק המחשב, אבל בכל שאר המקרים, אני לא יכול להמליץ לכם עליה.

  • עוד באותו נושא:
  • ambx

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully