וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Air Card 880E

דידי חנוך

21.4.2008 / 12:06

איך משפיע מודם סלולרי מהיר על החיים עם לפטופ? והאם זה שווה את המחיר. בדקנו את המודם החדש של סלקום

מחשבים ניידים הם דבר נפלא. היכולת לעבוד בכל מקום נוחה להפליא, ויש כיום מחשבים רבים שמשקלם גם לא מכביד מאד על הגב. אבל ברוב המקומות, מחשבים ניידים הם נכים, שכן מחשב בלי אינטרנט הוא מכשיר ששימושיותו מוגבלת במקרה הטוב.

מודמים סלולריים קיימים כבר שנים ומשווקים בארץ מזמן, אבל רק לאחרונה החלו להפוך למוצרים שהשימוש בהם כדאי ליותר ממיעוט קטן של המשתמשים. זאת מאחר שהמחירים של המודמים והקישוריות ירדו, ובמקביל לכך עלתה מהירות הגלישה שהם מאפשרים.

בשבועות האחרונים בדקתי את Air Card 880E של חברת סיירה, המשווק בארץ על ידי סלקום. זהו מודם HSUPA, שמאפשר גלישה במהירות 2.8 מגהביט במקומות בהם יש רשת HSUPA.

הברזל

המודם עצמו קל מאד לשימוש. מכניסים אותו למחשב, באמצעות חיבור PCI Express או בסלוט PCMCIA בעזרת מתאם (שמחירו 135 לפני מע"מ), והוא מתקין את התוכנה שלו ומתחבר כמעט ללא סיוע. מרגע שהתחבר, יש לכם אינטרנט.

פיזית, לא מדובר בפריט גדול במיוחד, וניתן לאחסן את המודם בכיס או בנרתיק בזמן שאינו בשימוש. המודם מסוגל למהירויות גלישה של 7.2 מגביט ולהעלאה של 2 מגביט, אך הרשתות בארץ לא תומכות עדיין במהירויות אלו.

הקישוריות

סוף הפסקה הקודמת מוביל אותנו לבעיה המציקה ביותר של המודם: אזורי הכיסוי. סלקום פורשים את רשת HSUPA שלהם בהדרגה, החל מהמקומות בהם שיעור הגלישה הסלולרית גבוה יותר. מעשית, פירוש הדבר שבמשך שבועות של שימוש, זכיתי לחוות מהירות העלאה של 1.4 מגביט רק במקומות אליהם הלכתי במיוחד כדי לבדוק את החוויה. מיקום כמו בית וואלה! - בצפון רחוב אבן גבירול בת"א - לא זכה להיכלל כרגע בכיסוי של הרשת המהירה יותר.

עם זאת, שיעור הכיסוי של דור 3 בארץ גבוה מאד, כך שיכולתי להתחבר ולגלוש במהירות סבירה בכל מקום בו ניסיתי.

החיים

מוצר כמו Air Card 880E הוא - פוטנציאלית - מוצר משנה חיים. לאלה מאיתנו שהחיבור לרשת הוא בעבורם צינור לבידור, עבודה וחברה, היכולת להיות מחוברים בכל מקום ובכל זמן היא לא פחות ממדהימה. היכולת לגלוש בחדר בית מלון באילת מבלי לשלם למלון היא נהדרת, לדוגמה.

אבל אליה וקוץ בה, וזה המחיר. אף אחת מהמפעילות הסלולריות עוד לא השיקה בישראל חבילת גלישה לא מוגבלת, לא למכשירים ולא למודמים סלולריים. החבילה הגדולה ביותר של סלקום, שכוללת 20 גיגה והחזר מלא על המודם, עולה 369 ש"ח. 12 גיגה יעלו לכם 249 ש"ח (עם החזר מלא). למי שעומד להשתמש במודם הזה, אלו החבילות הרלוונטיות. חבילה של 2 גיגה - 149 ש"ח + 34.9 על המודם - לא תחזיק יותר מכמה ימים בשימוש אינטסיבי.

וכך יוצא שבעלי המודם הזה משלמים על הניידות מחיר יקר. גם משלמים יותר, וגם מחכים בדאגה לסמס מסלקום שאומר שהגיעו ל-70 אחוז ניצול מהחבילה ולסמס המדאיג עוד יותר שאומר שהגיעו ל-100 אחוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מסקנות

כל עוד ימשיכו חברות הסלולר לתמחר את הגלישה הסלולרית כמוצר פרימיום עם הגבלות שימוש, התחום הזה לא ימריא בארץ. נקודה. כל נוחות השימוש שבעולם לא מספיקה כדי לכסות על הפחד מניצול החבילה. ואם במסיבת העיתונאים בה השיקו בסלקום את המודם ואת רשת HSUPA שלהם, דובר על הגלישה הסלולרית כמתחרה פוטנציאלית לגלישה הנייחת, הרי שהמגבלות האלה עומדות כנגד ההצהרות.

עם זאת, למי שזקוק לקישוריות בכל מקום לצרכים משרדיים בעיקר, החבילות הגדולות יותר עשויות להיות משתלמות. וחוויית השימוש באמת טובה מאד. רק תשימו לב להתראות ניצול החבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully