וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט משתנה?

דידי חנוך

23.4.2008 / 12:12

האם מיקרוסופט מתחילה לשנות את הכיוון שלה? מזכר פנימי מרמז שכן. ואיך זה קשור ליאהו?

ריי אוזי החליף לפני יותר משנתיים את ביל גייטס בתפקיד אסטרטג התוכנה של מיקרוסופט, ומאז לא ממש שמענו ממנו. עם השקת הבטא של שירות Live Mesh, שיאפשר בעתיד סינכרון של קבצים ויישומים בין מגוון מכשירים שונים באמצעות הרשת, מפציע אוזי שוב עם מזכר פנימי שמצביע על שינוי אפשרי בכיוון של החברה.

אוזי משנה במזכר את המשימה של החברה מיצירת תוכנה למחשבים אישיים לבניית רשת מחוברת בין מכשירים ואנשים. לדבריו של אוזי, המחשב האישי פינה את דרכו לעידן הרשת והמכשירים המחוברים השונים.

מיקרוסופט בנתה את עצמה כחברה של מוצרים מונוליתיים: חלונות, אופיס וכיו"ב. למרות שתמיד היו לה גם מוצרים קטנים יותר, המערכות הגדולות והכבדות היו מוקד הפעולה של החברה.

כעת, מדבר אוזי על מערכת של פיסות קטנות שביניהן קישור שאינו הדוק מדי. על עולם שעובד בענן לא רק למטרת חיסכון במשאבים כי אם מכיוון שזאת הדרך הנכונה לעבוד בעתיד. מה שאוזי לא מציין הוא שזאת בדיוק הדרך בה עובדת המתחרה החשובה ביותר של מיקרוסופט: גוגל.

יש לציין שהאמירות של אוזי אינן חדשות. מזכר שכתב ב-2005 התווה את האסטרטגיה שהחברה מיישמת כעת, ולפני קרוב לשנתיים דיבר על כך שעידן המחשב האישי מתקרב לסיומו. אבל רק כעת מתחברות האמירות האלה לאסטרטגיה מעשית, עם השקת Mesh.

Mesh - צעד ראשון

השירות שמשיקה כעת מיקרוסופט בבטא, Live Mesh, הוא צעד ראשון משמעותי בדרך לכך. לכאורה מדובר במוצר פשוט שממשיך מוצרים כמו FolderShare - תוכנת השבוע שלנו לשבוע שעבר - שמאפשרים סינכרון בין מחשבים ברשת. אבל הסינכרון הוא במידה רבה רק כלי. שכן Mesh יוכל לסנכרן יישומים ומידע, כולל מידע חברתי.

Mesh היא גם פלטפורמה פתוחה למפתחים, ומיקרוסופט מקווה שהיכולות שלה ינוצלו במגוון כלים. זאת הרחבה משמעותית של פלטפורמת הפיתוח שמיקרוסופט בונה סביב Live, מותג הרשת שלה, שהאלמנט המצליח ביותר שבו הוא מסנג'ר.

ברור מהמזכר של אוזי ומהרמזים שהחברה משחררת בנוגע ל-Mesh, שזוהי האבן הראשונה שמיקרוסופט מניחה בבניית דרך חדשה. חברת התוכנה החזקה בעולם הכירה לבסוף בכוח האמיתי של הרשת ובצורך שלה בשינוי כיוון. Mesh הוא ההתחלה.

איך זה קשור ליאהו?

מיקרוסופט השיקה את Mesh מספר שעות לאחר הדו"ח הרבעוני של יאהו!, דו"ח שהיה טוב מספיק כדי שתהיה ליאהו! עילה לטעון שהיא ראויה להצעת רכש גבוהה יותר, אך לא בהכרח טוב מספיק כדי שמיקרוסופט באמת תעלה את הסכום שהיא מציעה. הוא גם מושק ימים לפני סוף התקופה שסטיב באלמר הקציב ליאהו! לפני שיפתח בצעדי השתלטות עוינת.

השקת Mesh, בתזמון הזה, היא לא רק סימון של מסלול עתידי למיקרוסופט. היא גם אמירה לבעלי המניות - והעובדים - של יאהו! שמיקרוסופט העתידית היא לא בהכרח החברה שהם הכירו. שמדובר בחברה שהרשת נמצאת במרכז החזון שלה, ושיש בה פתיחות לפרוטוקולים ופורמטים פתוחים. מיקרוסופט משדרת שהיא חברה שמתאימה יותר לסינרגיה עם יאהו!, ובכך גם חברה שעשויה לסייע לערך של יאהו! בעבור בעלי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully