וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום לא רצוני

דידי חנוך

23.4.2008 / 17:21

תביעה חדשה נגד גוגל מאשימה את החברה בהטעיית לקוחות של שירות הפרסום המקוון שלה

יש שיקראו לגוגל מנוע חיפוש, אבל החברה הזו עוסקת – ומרוויחה חלק גדול מהונה –מפרסום ברשת. לא רק שיש לה פרסום קונטקסטואלי בשביל תוצאות החיפוש שלכם, היא גם כוללת פרסומות באתרים לגמרי לא קשורים שמרוויחים כסף על כך שהגולשים אליהם מקליקים על הפרסומות.

כעת מדווח האתר News.com כי ביום שלישי האחרון הוגשה לבית משפט פדרלי בארצות הברית תביעה נגד גולל בעניין הפרסומות באתרי צד שלישי. הסיבה לתביעה היא הטעיה-כביכול אותה מפעילה החברה על לקוחותיה שמנסים לקנות פרסום.

במערכת של גוגל ניתן להשתתף במכרז על מילים. התהליך הוא שהמפרסם מציע מחיר אותו הוא מוכן לשלם על פרסום האתר שלו כשהמלה המדוברת מופיעה. ניתן להגיש שתי הצעות מחיר – האחת לפרסום בתוצאות חיפוש בגוגל, ואילו השניה לפרסום באתרים חיצוניים שחברים ב-AdSense, רשת הפרסום של החברה. אם הלקוח ממלא את שדה המחיר לפרסום בתוך גוגל ומשאיר את השדה השני ריק במקום לכתוב בו 0, מתייחסת המערכת להצעת המחיר הקיימת בשביל שני השירותים. כתוצאה מכך, לטענת התובעים, אנשים קונים מקום פרסום אותו לא רצו, ובלי ידיעתם.

גוגל, נאמר בתביעה, לא מיידעת את המפרסמים בנוגע לכך, ואין מקום בו נאמר להם במפורש שביכולתם לבחור האם לפרסם ב-AdSense או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully