וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז ה-WiMax יורחב

אמיתי זיו

1.5.2008 / 12:33

משרד התקשורת החליט להרחיב את מכרז ה-Wimax על ידי פתיחת תדרים נוספים לטובת הטכנולוגיה הנייחת

טכנולוגיית ה-WiMax היא טכנולוגיה אלחוטית שמאפשרת העברת נתונים בקצב גבוה ומאפשרת גלישה אלחוטית באינטרנט, שיחות קול ואף העברת שידורי טלוויזיה. ה-WiMax הנייח היא טכנולוגיה שמבוססת על פריסה של אתרי אנטנות בכל הארץ, ופריסה של אטנות קולטות קטנות על כל בניין.

השידור עובר מהאנטנה הגדולה לקטנה, וניתן דרכו להעביר לכל בית או משרד את השירותים השונים. ה-WiMax הנייד היא טכנולוגיה עם ישומיים מתקדמים יותר, כאשר היא משדרת לא לאנטנות קטנות קבועות אלא ישירות למכשירים ניידים: מחשבים ניידים ומכשירי טלפון. הטכנולוגיה אמורה לאפשר גלישה אלחוטית בקצב גבוה, בכל מקום ובתנועה, ובעתיד גם להיות מפעיל סלולרי נוסף לשיחות על גבי הטכנולוגיה.

ה-WiMax הנייח היא טכנולוגיה בשלה בעולם, שפרוסה באופן מסחרי במספר מדינות, ומאפשרת לחבר אזורים מרוחקים ונידחים שלא פרוסה אליהם תשתית קווית. לעומת זאת ה- WiMax הנייד היא טכנולוגיה לא בשלה, שטרם פרוסה מסחרית בשום מקום בעולם, ואין אפילו מכשירי קצה לשיחות קול על גבי הטכנולוגיה.

משרד התקשורת מקדם את טכנולוגיית ה-WiMax והוא מאפשר מספר ניסויים ברחבי הארץ. לאורך הזמן הכריזו אנשי המשרד כי הכוונה היא לאפשר רק מכרז בתדר ה-2.5 ג'יגה, בטכנולוגיה הניידת. כעת אנחנו מתבשרים שמשרד התקשרות יפתח את המכרז גם לטכנולוגייה הנייחת, כנראה לשני מפעילים חדשים. הכוונה של בכירי המשרד היא לא לכפות בטכנולוגייה הנייחת מפעיל פנים ארצי בפריסה אוניברסלית (ארצית), אלא לאפשר פריסה נקודתית באזורי עסקים.

אבי גבריאלי משנה למנכ"ל בחברת אטריקס, שמקיימת ניסוי בטכנולוגיה הנייחת, מבהיר את היתרונות של רשת ה-WiMax הנייח על פני הרשת הרגילה שאנחנו מכירים: "ה-WiMax הנייח היא טכנולוגיה בשלה בעולם, עם יתרונות כמו קצב upload גבוה מהרגיל ומגוון גדול של ישומיים אפלקטיבים מתקדמים על הרשת וביניהם העברת וידאו במהירויות גבוהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully