וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק רויאל

זיו קיטרו

4.5.2008 / 13:13

חשבתם שהמק טוב בעיקר לגרפיקה? זיו קיטרו מסביר שאחד הכוחות האמיתיים של המחשב של אפל הוא דווקא במוזיקה

המק הפך לסמל סטטוס לגרפיקאים, אך יש יוצרים אחרים שעושים בו שימוש ורבים מהם מגיעים מתעשיית המוסיקה. כמו בתחום הגרפיקה, גם בתחום המוסיקה תוכלו למצוא חבילות שעולות מאות ואלפי דולרים. אבל אם אתם בסה“כ מוסיקאים מתחילים שמנסים להקליט סינגל או אולי שדרני רדיו חובבים שמחפשים להקליט פודקאסט, מה הטעם בלהוציא כל כך הרבה כסף על משהו שאתם מקבלים בחינם עם כל מק?

בקצרה

גאראג‘בנד היא תוכנה שמגיעה כחלק מחבילת iLife והיא כלי שמכיל כל מה שצריכה להקה מתחילה, זמרת מתחילה, עורכי סאונד או פודקאסטרים מתחילים. התוכנה תומכת בעד 99 ערוצי קול, היא מכילה עשרות לופים ודגימות קול של כלים מוסיקליים, קולות אנושיים ואפקטים, בגרסתה האחרונה היא זכתה לכמה וכמה כלים שמאפשרים להקליט מספר גרסאות של קטע מוסיקלי ולבחור את הקטע הטוב ביותר, ניתן לייבא אליה סרט שהכנתם ולבנות לו פסקול, לתקן שגיאות קול שנעשו עליו ולהוסיף אפקטים קוליים. יש לה אקולייזר גרפי, יכולות עריכה דיגיטליות מתקדמות ואם אתם מקליטים ראיון דרך ichat היא לא רק תקליט את שני הצדדים אלא תקליט כל אחד מהם על ערוץ נפרד.

מתחילים לנגן

כדי להתחיל לעבוד עם התוכנה, כל מה שצריך לעשות הוא להפעיל אותה ולבחור אם אתם רוצים לנגן, להקליט פודקאסט או להפעיל את מצב הקסם של התוכנה (הסבר בהמשך). כל בחירה שלכם תוביל אתכם למסך הממשק שיתמלא בערוצים שמהווים ברירת מחדל אותה ניתן לקבל או לשנות.

אם חברתם את המחשב למיקסר ראוי ואליו חיברתם את הכלים השונים שלכם ואת המיקרופון, תוכלו כעת לבחור איזה כלי יוקלט באיזה ערוץ. בנוסף, אם יש לכם מקלדת סינתיסייזר או מערכת קלידים ייעודית של MIDI תגלו שלגאראג‘בנד יש המון הגדרת מוכנות מראש שישנו את צלילי הקלידים האלקטרוניים לכל אחד מעשרות כלים: גיטרות חשמליות, קלאסיות או בס, תופים שונים, כלי נשיפה ועוד. כדי לראות את הכלים השונים ניתן ללחוץ על כפתור ה-i המופיע בתחתית המסך או ללחוץ פעמיים על אחד מהערוצים.

אחרי שהקלטתם את הסשן שלכם, לחיצה על ההקלטה עצמה תפתח לכם חלון תחתון שמכיל הגדלה של הערוץ ומאפשר עריכה מדויקת יותר. המסך התחתון הזה מכיל עוד כלי חשוב מאוד והוא כלי הלופים והאפקטים. צלמית העין המופיע בצד שמאל תציג בפניכם, אם תלחצו עליה, את כל מה שגאראג‘בנד יודעת להציע. ניתן לצפות בספריית הצלילים הזו בכמה דרכים וגם לעשות בה חיפוש חכם. תוכלו למצוא פה לופים של מוסיקת רוק (גיטרות ותופים), כינורות קלאסיים, באסון לסשנים של ג‘ז ועוד ועוד. כאן גם מסתתרים האפקטים בהם תוכלו לעשות שימוש בעריכת הסרטים שלכם או ביצירת פודקאסטים.

הקסם של גאראג‘בנד

בגרסה האחרונה (2008) של התוכנה נוספה האפשרות המכונה Magic garageband. כאן יכולים יוצרים שרוצים ליווי של כלים ומחפשים כיוון התחלתי למוסיקה שלהם לבחור בסגנון (רוק, ג‘ז, בלוז, רגיי, קאונטרי ועוד), לאחר מכן להתאים את הכלים שילוו אותם (איזו גיטרה, כמה גיטרות, בס או אולי קלידים, כלי נשיפה וכדומה) ואז לבחור את הכלי שלהם בין אם זה כלי נגינה או קולם שלהם. לאחר שהכל מוכן לחיצה על כפתור יצירת הפרוייקט תביא אתכם אל המסך של הממשק ותוכלו להתחיל להקליט ולערוך את היצירה שלכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לא הכל חלומי

למרות שהממשק נקי ושימושי דברים רבים מסתתרים להם כשמתחילים לעבוד עם התוכנה. קחו לדוגמה את החלון הימני המכיל את המידע הרב שזקוק לו כל עורך קול. אם לא תלחצו על משולש קטנטן שנמצא בתחתית המסך הזה, לא יפתחו עבורכם כל היכולות האלו. דוגמה דומה היא דגימות הקול. יש המון מהן אבל רובן מסתתרות בתחתית המסך בלי רמז לכך. לחיצה על הבר בו לחצני ההפעלה תהפוך את הסמן ליד, גרירה מעלה של הסמן תפרוס לפתע עוד דגימות קול שלא נראו קודם לכן.

בנוסף, אם יש ערוץ אחד של סטריאו שתירצו לפצל, תכונה הקיימת בכל תוכנת קול כמעט, לא תוכלו לעשות זאת ותאלצו להעביר את הקובץ לתוכנה חינמית כמו Audacity או Amadeus Pro שעולה כסף (אך מצד שני עושה עוד המון דברים אחרים כמו המרה של עשרות קבצי קול בבת אחת לפורמטים שונים). בנוסף אם אין לכם לפחות 2 ג‘יגה של זיכרון פנימי התוכנה עובדת לאט מאוד וגם מתרסקת לא פעם - מעיק במיוחד כשזה קורה אחרי שעתיים של הקלטה ממש טובה.

מעצבן שאי אפשר לשנות את ברירות המחדל האלו, אך דרך לעקוף את העניין הוא להכין לכם קובץ עבודה קבוע ובו ההגדרות השמורות שלכם, הערוצים והכלים שאתם מעדיפים לעשות בהם שימוש וכדומה. אז אתם יכולים לשמור את הקובץ כקובץ של גאראג‘בנד ולפתוח אותו על ידי לחיצה כפולה, במקום להפעיל את התוכנה בצורה הרגילה.

לבסוף לתוכנה יש המון אפשרויות שפשוט לא קל לזהות ולרוע המזל אין מדריך מקיף. קובץ העזרה הוא טוב, אבל לא מספק כדרך ללמוד לעשות שימוש בתוכנה.

מקזיו היקר: לאחרונה קבלתי עדכון שהמקבוק פרו שלי צריך עדכון firmware. למה? האם לעשות זאת? תודה, רועי מתל אביב

היי רועי מתל אביב, עדכוני קושחה או עדכונים שמשפרים (על פי אפל) את פעולת החומרה מול התוכנה ובניגוד לעדכוני תוכנה ברגע שבצעת את אלו לא ניתן לעדכן אחורה או לשחזר דברים ולכן יש כמה פעולות חשובות מאוד: אסור לעדכן קושחה אם המחשב אינו מחובר לחשמל. אם מסיבה כלשהי תגמר הבטרייה המחשב יפסיק לעבוד והסיכוי להחזירו לחיים (גם במעבדה) הוא אפסי.

בנוסף, יש לעקוב אחרי ההוראות באופן מדויק, לרוב העדכון כולל אתחול של המחשב והמתנה לצפצוף כפול לפני שמתחילים לעבוד. אסור להתערב בשום זמן בעדכון.

באופן כללי אפל ממליצה לעשות את העדכונים מייד. אני ממליץ לחכות, לקרוא בפורומים בחו“ל שאין בעיות עם העדכון ושמחשבים לא התחרפנו לחלוטין ורק לאחר חודש בערך, אם הכל בסדר, לבצע את העדכון.

  • עוד באותו נושא:
  • garageband
  • מק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully