וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הפינגווין: הדפדפן

אלכסנדרה מן

5.5.2008 / 11:24

אלכס מן ממשיכה במסע הלינוקס המופלא ועוסקת הפעם בשער שלכם לאינטרנט: הדפדפן

ברוכים השבים. בתור משתמשת פיירפוקס מזה שנים מספר, אני יכולה להגיד בבטחון מלא כי הפיירפוקס באובונטו ממש לא מאכזב. בגרסא האחרונה, 8.04, הפיירפוקס נוח מתמיד. אמנם עדכנתי מה7.04 ישירות ל8.04, בלי לראות מה השתנה בין לבין בגרסא 7.10, אבל בהחלט יש שיפור ניכר, בייחוד אם אני נזכרת בגרסאות מוקדמות יותר בהן התמיכה הייתה על הפנים. דבר ראשון העברית נתמכת טוב (מה שמאפיין את כל הגרסא, אגב), דבר שמקל מאוד ועושה את החוויה לנעימה יותר. תצוגת העברית כמעט תמיד מסונכרנת לכוונת המשורר ובעל האתר והכתיבה גם כן. הפונטים לעתים מכוערים מעט אבל זה לא משהו שלא ניתן להגדיר במאפיינים של הפיירפוקס.

אחד היתרונות הגדולים של פיירפוקס הוא התוספים. שלושה תוספים בהם אני משתמשת הם טולבר של מזג אוויר, DownloadHelper ו-blueOrganizer. שלושתם מאוד נוחים ועוזרים פסיכולוגית לכל אלו שללא הפסקה משווים בין מערכות ההפעלה ורמת הנוחות שלהם. אני חייבת להודות שזה כן נחמד שיש אפשרויות יותר ווינדוסיות בלינוקס, זה לא מזיק בכל מקרה. אופציה שמאוד חסרה לי היא האפשרות לפתוח טאב חדש בתור טאב של אינטרנט אקספלורר- מה ששימושי לאתרים כמו האתר של דן, חלקים מהאתר של אורנג' ועוד אתרים שמסרבים לפעול במלואם בפיירפוקס (בצורה יותר נכה ממה שאתם מתבכיינים שקורה בוואלה!).

מבחינת דברים שעובדים ולא עובדים בפיירפוקס הדעות חלוקות. מצד אחר כל נגני הפלאש והפלטפורמות כן עובדים (משחקי פלאש, וידאו ביוטיוב וכן הלאה) ומצד שני, כאשר ניסיתי לשמוע שיר מסוים במייספייס מיוזיק, לא הצלחתי כי זה לא תמך בסוג הזה של הנגן ורשם שצריך להתקין תוסף שאין לאובונטו. לי אישית דבר כזה פחות מפריע, כי כמה יוצא לי לשמוע מוזיקה במייספייס, אבל בטח לחלק מהאנשים זה יפריע. אוכל להגיד כי באתרים כמו Last.fm יש תמיכה מלאה והנגן שם לא מאכזב, בעיקרון העניין תלוי ברמת ההתאמה של האתר הספציפי לפיירפוקס באופן כללי, לאו דווקא לגרסת האובונטו.

וירוסים? לא בלינוקס

מבחינת אבטחה, כמובן שאין מה לדאוג, בשום דרך. כידוע, או כפי שאמור להיות ידוע, אין וירוסים בלינוקס. בין אם זה נובע מהסיבה שאחוז משתמשי הלינוקס בעולם קטן יחסית (על מי אני עובדת- הוא מזערי, וחבל, אך צובר תאוצה) ובין אם זה שאין לאף אחד אינטרס להתקיף את משתמשי הלינוקס, להם קהילה דיי חמימה של מפתחים ומשתמשים. מבחינת פופאפים ומודעות אלו ואחרות, המסנן האוטומטי של הפיירפוקס יעשה את העבודה בעזרת הבאר שקופץ למעלה ושואל בנימוס אם אתם מעוניינים בפופאפים מהאתר המסוים.

במקרה ואתם נתקלים בבעיה, מכל סוג שהוא, יש לכם תמיד לאן לפנות בנבכי הרשת. בין אם זה אתר אובונטו הישראלי ובין אם אלו אתרי אובונטו אחרים שמטרתם היא בדיוק לעזור למשתמשים חדשים כותיקים בשלל האופציות של המערכת החביבה הזאת. יש מין אווירה של ידידותיות בכל הפורומים האלה, אולי כי מדובר בקבוצה קטנה יחסית שחולקת מכנה משותף דיי נדיר. בכל מקרה, שווה גם סתם להעיף מבט, תמיד ניתן לגלות עוד פונקציות שיוכלו לעזור לכם בשימוש שלכם, גם אם לא הרגשתם מחסור כלשהו, או צורך שלא הצלחתם למלא.

כאן זה גם המקום להגיד כי למרות שוואלה! לא מותאמת לפיירפוקס בצורה מלאה, יש שיפור גם בנושא הזה- ניתן להוסיף תגובות כמו בני אדם בלי להתעצבן ולא תמיד הכתבות והתכנים מסודרים בצורה עקומה בדף. כמובן שזה דבילי לקטר על זה שכותבים בוואלה! ללא הפסקה שפיירפוקס זה דפדפן טוב בעוד וואלה! לא מותאמת לחלוטין - זה לא בשליטת הכתבים, תאמינו לנו. יחד עם זאת, אל לכם להתייאש, כל כמה זמן התוכנה מתעדכנת לבד ותשימו לב לעוד ועוד אופציות הנפתחות בפניכם. הכל עניין של זמן וסבלנות.

לגבי עוד דפדפנים- לא ארחיב יותר מדי, ורק אומר שהם לא מותאמים בצורה טובה לאובונטו ויתרה מכך- הם דלים במיוחד מבחינת אמצעים. הפיירפוקס עונה על כל הדרישות בצורה הטובה יותר, יותר מכל סוג של Epiphany לא משנה כמה הוא מותאם למערכת מבוססת גנום, ולא משנה איזה גרסא של Konqurer. יש סיבה שהאובונטו מגיע עם הפיירפוקס מותקן ומוכן לשימוש- הוא הטוב ביותר.

פעם הבאה שנפגש נדון בעוד כמה כלים חיוניים שיעשו את חווית הלינוקס שלכם לעוד יותר נעימה וידידותית.

  • עוד באותו נושא:
  • דפדפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully