וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית WiMax החדשה

דידי חנוך

7.5.2008 / 11:08

אינטל, ספרינט, חברות הכבלים האמריקאיות וגוגל משתפות פעולה במיזם WiMax חדש

בחודשים האחרונים החלה להתחזק התחושה ש-LTE, החלופה הסלולרית לדור הבא של תקשורת הנתונים האלחוטית, צוברת מומנטום בעוד WiMAX מאבד מומנטום.

כעת מדווח הוול סטריט ג'ורנל על עסקה שעשויה לתת חיים חדשים לויימקס. במסגרת העסקה, ישתפו ספרינט ו-ClearWire פעולה במיזם WiMAX ארצי, עם שותפויות אסטרטגיות עם חברות הכבלים הגדולות (קומקאסט, טיים וורנר), גוגל ואינטל.

החברות השותפות עומדות להזרים למיזם המשותף מעל 3 מיליארד דולרים, כאשר קומקאסט מזרימה 1.05 מיליארד, אינטל שמה מיליארד, טיים וורנר מעבירה 550 מיליון וגוגל מכניסה חצי מיליארד.

לפי הדיווח, יוכלו חברות הכבלים למכור את שירות ה-WiMAX תחת המותגים שלהן, והשירות יכלול שיחות וקישוריות אינטרנט.

מי מרוויח?

העסקה חשובה במיוחד לספרינט, קלירוייר ואינטל. ספרינט שמה את כל יהבה על WiMAX, והתחזקות ה-LTE בחודשים האחרונים העלתה ספקות בנוגע לעתיד ה-WiMAX כפורמט תקשורת משמעותי. קלירוייר היא חברה שכל כולה WiMAX, והיא גם תעניק את שמה למיזם הנוכחי.

אינטל נכשלה במידה רבה בהחדרת WiFi, שכן למרות שרבים משתמשים בטכנולוגיה, היא לא זכתה להצלחה האוניברסלית לה ציפתה החברה. WiMAX נראית כבר עכשיו כטכנולוגיה שצפויה לכיסוי רשת טוב בהרבה, מה שיאפשר לאינטל למכור שבבים לכל סוג של מכשיר ולהוסיף לו קישוריות סלולרית ואינטרנטית בכל מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully