וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט רוצה לרכוש את פייסבוק

נמרוד הלפרן

7.5.2008 / 10:25

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי לאחר זניחת הניסיונות לרכוש את יאהו: מיקרוסופט בודקת אפשרות לרכישת הרשת החברתית השניה בגודלה

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, אשר זנחה בסוף השבוע האחרון את ניסיונותיה לרכוש את חברת האינטרנט יאהו, בודקת אפשרות לרכישת פייסבוק, הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם. כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

מיקרוסופט אשר רכשה בשנה שעברה נתח של 1.6% בפייסבוק תמורת 240 מיליון דולר, מחיר המשקף לרשת החברתית שווי של 15 מיליארד דולר - העבירה באמצעות הבנקאים שלה מסרים בעניין לפייסבוק כדי לבדוק האם יש נכונות מצדה להירכש. עם זאת, לא מתנהלות שיחות פעילות בין שתי החברות, ומקורות בפייסבוק אמרו לג'ורנל כי החברה עדיין נוטה להעדיף לבצע הנפקה ראשונה לציבור (IPO).

עוד ציינו המקורות כי מיקרוסופט כבר הביעה עניין ברכישת פייסבוק מספר פעמים במהלך שלוש השנים האחרונות. מייסד ומנכ"ל של פייסבוק, מרק צוקרברג, הביע בעבר התנגדות לרעיון של מכירת פייסבוק כולה לחברה אחרת.

מיקרוסופט זנחה בסוף השבוע את ניסיונותיה לרכוש את יאהו לאחר שזו דחתה הצעת רכש משופרת בסך 47.5 מיליארד דולר שהגישה לה מיקרוסופט. בעקבות ביטול הצעת רכש, רשמה שלשום מניית יאהו בוול סטריט את הנפילה היומית החדה ביותר זה כמעט שנתיים.

יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, נשאל אתמול לאחר ארוחת ערב משותפת עם נשיא דרום קוריאה, לי מיונג בק, לגבי אפשרות כי ענקית התוכנה תבצע רכישת אחרת במקום יאהו, בסדר גודל דומה. "החלטות מפתח בעניין יתקבלו על ידי המנכ"ל סטיב באלמר", אמר גייטס. "לא הייתי פוסל אפשרות לשותפויות, אבל לא צפוי משהו בתחום זה באופן מיידי".

עדיין צומחים

פייסבוק, המעסיקה 550 עובדים, צופה לרשום השנה הכנסות של 350-300 מיליון דולר לעומת הכנסות של 150 מיליון דולר בשנת 2007. בחודש מארס, ביקרו באתר פייסבוק 109.2 מיליון גולשים, זינוק של 240% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. לשם השוואה, מספר הגולשים שביקרו באתרי אינטרנט של מיקרוסופט ברחבי העולם בחודש מארס הסתכם ב-563.2 מיליון, גידול של 7% בלבד לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת.

לפני כחודשיים, מונתה לתפקיד סמנכ"ל תפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, אשר עזבה לצורך כך את תפקיד סגנית נשיא גוגל לפעילות ומכירות מקוונות גלובליות. סנדברג הקימה וניהלה את חטיבת הפעילות והמכירות המקוונות הגלובלית של גוגל - חטיבה האחראית על 99% מפעילות הפרסום המקוון של גוגל. הצטרפותה של סנדברג לפייסבוק נועדה לפי ההערכות לסייע לרשת החברתית להרחיב את פעילותה ולייצר רווחים גבוהים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully