וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב, תנוח

דידי חנוך

8.5.2008 / 10:06

סטיב באלמר צריך לתת למיקרוסופט הזדמנות להילחם בכוחות עצמה. נסיונות הרכישה לא עושות לחברה טוב

סטיב באלמר הוא מנכ"ל חברת הטכנולוגיה החזקה בעולם, החברה שמכתיבה כבר שנים לא מעטות את הדרך בה רובנו עובדים עם המחשבים שלנו. אבל בחודשים האחרונים הוא לא מתנהג כך. הוא מתנהג כמו ילד שהשאירו אותו עם פנקס הצ'קים של אבא ושממש - אבל ממש - צריך לקנות משהו.

הסיבה ללחץ של באלמר ברורה. גוגל היא אולי המתחרה הראשונה בהיסטוריה של מיקרוסופט שמצליחה לנצח אותה באופן עקבי, ולא סתם לנצח כי אם לנצח במקומות שיש בהם הרבה כסף. אנחנו נעים כיום לעולם שעובד יותר ויותר לפי המודל של האינטרנט - פרסום במקום תשלום - ואת זה גוגל עושה טוב יותר מכל חברה בהיסטוריה. ומיקרוסופט תקועה עם המודל הישן, שעדיין עובד בשוק התאגידי, אבל מי יודע עד מתי?

אבל הדרך להתמודד עם יריב שמנצח אותך כי הוא מהיר יותר היא לא לסרבל את החברה שלך על ידי רכישה של חברת ענק נוספת - יאהו! - והדרך לנצח חברה שגאונותה במונטיזציה היא לא לקנות חברה שעד היום לא ברור מה המודל העסקי שלה. אם גוגל היתה קונה את פייסבוק - במקום להתכונן להתחרות בה ,כפי שהיא עושה - הייתי מבין את זה. גוגל היתה יודעת להוציא כסף מאתר בו עשרות מיליונים מבלים המון זמן בשבוע. זה אולי היה לוקח זמן, שהרי גוגל עדיין לא פיצחה את סוד המונטיזציה של יוטיוב, אבל זה היה קורה.

אבל מיקרוסופט? החברה שבעצמה יצרה לפייסבוק שווי שוק מנופח של 15 מיליארד דולר? האם יש סיבה כלשהי לרכוש אותה פרט לכך שגוגל עומדת להשיק לה מתחרה בדמות אופן סושיאל ומיקרוסופט סבורים שהם יכולים לנצח עם פייסבוק? לא יכול להיות שזה בגלל הפרסום. מיקרוסופט היא כבר פלטפורמת הפרסום של פייסבוק.

דרך אחרת

בימים האחרונים, מאז הויתור הרשמי על יאהו!, שומעים עיתונאים ואנליסטים מאנשי מיקרוסופט את המילה "אורגני". כשהמשמעות היא הרצון של החברה להתחרות בכוחות עצמה. באמצעות הכלים שיש לה והכלים שהיא יכולה לפתח.

ומיקרוסופט, כשיש לה מתחרים, יודעת לפתח. ויותר מכך, היא יודעת לבצע רכישות טקטיות של חברות קטנות ובינוניות שיעזרו לה לנצח במקומות בהם הפיתוח שלה כושל.

בהודעה בבלוג שלה, הציעה קארה סווישר מהוול סטריט ג'ורנל כמה חברות שמיקרוסופט יכולה לרכוש בעלות נמוכה בהרבה מיאהו או פייסבוק. החברות שמפעילות שירותים כמו LinkedIn ו-Digg ו-WordPress. שירותים שהם כבר המובילים בתחומם ברשת.

הדרך הזאת נראית לי נכונה בהרבה מאשר עוד רכישת ענק שעשויה להזכיר יותר מכל את רכישת סקייפ על ידי Ebay: הרבה כסף, שהוצא ללא חשיבה מעמיקה, ואשר לא סייע לחברה הרוכשת בדבר למרות שהחברה הנרכשת היא המובילה בתחומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully