וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייספייס מניידת את המידע

דידי חנוך

8.5.2008 / 22:28

הרשת החברתית הפופולרית בעולם תאפשר למשתמשיה לסנכרן נתונים עם חשבונות ביאהו, איביי ואתרים אחרים

מייספייס, הרשת החברתית המובילה בעולם, מודיעה על תוכנית נרחבת לניידות מידע. פירוש הדבר הוא שמנויי החברה יוכלו להעביר את הנתונים האישיים שלהם, ומידע שהעלו לאתר, גם לאתרים אחרים. נכון לעכשיו, מכריזים במייספייס על שותפות עם יאהו!, טוויטר, איביי, ואתר התמונות פוטובאקט (שנרכש בשנה שעברה ע"י מייספייס).

זהו צעד חשוב מאד בדרך לשילוב בין הרשתות החברתיות, והוא מאפשר לבעלי מנוי באתר כמו מייספייס לקחת את רשימת החברים שלו ואת מערכות היחסים שלו גם לאתרים אחרים. ארגונים ומשתמשים רבים קוראים כבר זמן רב לרשתות החברתיות לתמוך בניידות המידע, ומעניין שדווקא מייספייס, שנחשב מסורתית לאתר שמגיב לאט יחסית למתחרים כמו פייסבוק, הוא הראשון שעושה את הצעד.

כפי שמציין מייקל ארינגטון בפוסט על הנושא בבלוג טקקראנץ', הראשוניות של מייספייס בתחום הזה עשויה לתת לה יתרון משמעותי בהמשך. מנויים יוכלו להפוך את האתר למרכז המידע האישי שלהם, ולשתף אותו ברשתות אחרות.

יאהו! וגוגל

ההכרזה היום מרשימה גם מכיוון שקשה למצוא בה חורים לתקוף בשלב זה. לפי הודעת מייספייס, יהיה בידי המשתמשים הכוח לבחור מה ישותף איפה, וגם היכולת לבטל את השיתוף בכל רגע נתון לכל רשת ספציפית. ניידות המידע תעבוד רק אם היא כלי שמעצים את המשתמש, ונראה שמייספייס הבינו את זה.

נכון לעכשיו, ניידות המידע של מייספייס מתרחשת מחוץ למיזם OpenSocial של גוגל, בו מייספייס ויאהו! שותפות. אבל בחברה אומרים שהם יאמצו גם את כלי ניידות המידע של אופן סושיאל כאשר אלה יושקו בהמשך השנה.

בעבור יאהו! ומנכ"לה ג'רי יאנג, מדובר בעוד הזדמנות לומר "תראו, את זה לא היינו יכולים לעשות אם היינו חלק ממיקרוסופט". ויש סיכוי לא מבוטל שזה נכון. תהליך השחרור של יאהו! מהקיפאון בו היתה נתונה במשך רב, הוא תהליך משמעותי שנראה גם כמו תהליך אמיתי. וזה תהליך שהיה נקטע לו היתה נמכרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully