וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פייסבוק מניידים מידע

דידי חנוך

10.5.2008 / 0:22

הרשת החברתית השניה בגודלה בעולם הגיבה למהלך של מייספייס מאתמול עם מהלך דומה משלה

אתמול דיווחנו על כך שמייספייס, הרשת החברתית הגודלה בעולם, משיקה מהלך שיאפשר למשתמשים לנייד את המידע שלהם לאתרים אחרים, ביניהם יאהו, איביי וטוויטר. היום מגיבה המתחרה הגדולה שלה במהלך דומה, אך רחב יותר, שמהווה תשובה למהלך של מייספייס ולאופן סושיאל העתידית של גוגל.

פייסבוק, כך הכריזה החברה בבלוג הפיתוח שלה, למשתמשיהם את היכולת לקחת את הזהות שלהם - כולל פרופיל, תמונה, חברים, תמונות, ארועים, קבוצות ועוד, לכל אתר ברשת שיבחר להשתתף.

ההבדל המשמעותי בין המהלך של פייסבוק לזה של מייספייס הוא שמייספייס הכריזה על מהלך שמוגבל כרגע לשותפים אסטרטגיים, בעוד פייסבוק מוציאה ערכה למפתחים שתאפשר לכל אתר להיות שותף ברשת שלה. במילים אחרות, זהו המשך לתחרות מול המיזם העצום של גוגל - שעדיין לא הושק - אופן סושיאל, השכבה החברתית שגוגל מקווה להוסיף לאתרים בכל הרשת, החל מהשותפים שלה (מייספייס, יאהו, ביבו, לינקדאין ועוד) ועד כל אתר שיצטרף.

מחלקים את הרשת?

החשש המרכזי שנובע מההכרזות האלה הוא זה: האם יהיה שלב שבו תהיה ניידות מידע בין פייסבוק ומייספייס? או בין אתרים שונים שיבחרו להשתמש בכלים שלהן? או שמא תתחלק הרשת לשותפות של פייסבוק ושותפות של גוגל/מייספייס?

למהלכים שאנו רואים כעת פוטנציאל עצום להעניק למשתמשים שליטה בזהות המקוונת שלהם, עם קישורים בין אתרים ונוחות ופטור מהצורך ליצור אינספור פרופילים שונים באינספור אתרים, ולבנות בכל פעם את הרשת האנושית סביב הפרופיל.

אבל כשפייסבוק מציגה את החיבור שלה לדיג (אתר שעשוי להירכש על ידי מיקרוסופט, שותפתה האסטרטגית של פייסבוק) בעוד מייספייס מדברת על חיבור עם יאהו!, האם נגיע למצב שבו למען הנוחות יאלצו משתמשים לבחור בין שתי הרשתות? לבחור היכן הם רוצים את הקישוריות הוובית שלהם עם חבריהם, מכריהם, עמיתיהם, משפחותיהם?

ניידות מידע אמיתית תאפשר למשתמשים לנייד את המידע שלהם לכל מקום. ולנייד אותו באמת, לא רק לחבר אתרים חיצוניים למידע שקיים באתר אחד בלבד. השליטה, כפי שכתבנו בנוגע להכרזה של מייספייס, חייבת להיות בידיהם של המשתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully