וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים סרטים במק

זיו קיטרו

11.5.2008 / 14:55

ערכנו כבר מוזיקה, טיפלנו בגרפיקה. מה נשאר? וידאו, כמובן. זיו קיטרו מספר לכם איך לעבוד עם iMovie

את הכתבה הבאה אני כותב מתוך חשש עמוק למה שעלול להתרחש. עד כה הצגנו כיצד המק יכול לשרת את החובבים בתחום הגרפיקה והמוסיקה, כעת אנחנו מגיעים אל תחום הוידאו.

אז מדוע החשש? רק לפני פחות מ-24 שעות שמעתי מחבר על סרט וידאו שהוא עורך לכבוד יום ההולדת של אביו. בסרט יככבו חבריו ומשפחתו של האב במצב הזוועתי ביותר שאדם יכול למצוא את עצמו - רוקדים באירועים שונים ומשונים.

אין לי ספק שאני לא אחזור לראות את חברי היקר אחרי שהסרט יוקרן. הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן ליצור סרטים ביתיים כיום תהפוך אותו לכוכב לערב אחד ולקורבן רדיפה לשארית חייו.

גם בתחום הזה הקלו אפל על המשתמשים כשצרפו את iMovie לחבילת iLife. חבילה זו מגיעה בחינם עם כל מחשב וכוללת בתוכה את Garageband (עליה דיברנו בשבוע שעבר), iPhoto (המאפשרת לארגן את התמונות הדיגיטליות שלכם), iWeb (תוכנה ליצירת אתרים שאינה תומכת היטב בעברית), iDVD (שיוצרת ומפיקה DVD עם תפריטים, תמונות רקע ומוסיקה) ו-iMovie: תוכנה לעריכת וידאו ביתית.

העידן החדש של iMovie

גרסת 2008 של iLife הביאה אתה גרסה חדשה של iMovie שעברה שינוי מקיף בממשק שלה ובו בזמן איבדה הרבה מאוד מהיכולות המתקדמות שהיו לה בגרסה הקודמת. הסיבה שניתנה לשינוי מרחיק הלכת הזה הייתה שרבים מהמשתמשים חששו להשתמש ב-iMovie שקיבלה יכולות כמעט מקצועיות. הטיעון הזה אמנם נכון - התוכנה אכן הייתה מפחידה למראה ולשימוש - אבל קשה להבין מדוע לא הושארו היכולות המתקדמות והשתלבו בממשק המשתמש החדש.

דבר נוסף שמעניין לציין לגבי התוכנה הוא, שהאחראי לכל העניין הוא עובד של אפל ששנא את הגרסה הקודמת ובנה לעצמו, כפרוייקט צדדי, תוכנה חדשה לעריכת וידאו. סטיב ג‘ובס ראה את הפרוייקט והתלהב, והחליט להפוך את התוכנה החדשה ל-iMovie הרשמית.

סקירה כללית

אז מה בדיוק אפשר לעשות עם iMovie? התוכנה מספקת למשתמש החובב את כל הכלים הנדרשים ליצירת קטעי וידאו מכל הסוגים: סרטי משפחה, קטעים משעשעים ליוטיוב או סרטי חובבים. מהרגע שפתחתם את התוכנה תוכלו לייבא את הסרטים מקובץ או ישירות מהמצלמה וליצור סרטים ברזולוציה גבוהה. תוכלו כמובן לחתוך את הסרט לקטעים, להוסיף מוסיקה, אפקטים של קטעי מעבר וכתוביות. לאחר שהסרט מוכן תוכלו להעלות אותו ליוטיוב ישירות ו-iMovie תעשה את ההמרה והעלאה עבורכם ואף תספק לכם, דרך הממשק, את הקישור הישיר לסרט ביוטיוב.

חלון התוכנה

חלון התוכנה פשוט להבנה: משמאל ישנו סרגל בו תמצאו את כל הסרטים שעל שיובאו לתוך iMovie, ואת הפרוייקטים שיצרתם. במרכז יש את הכלים השונים בהם תוכלו להשתמש כדי להריץ את הסרט, לחתוך אותו, להוסיף מילות מפתח וכדומה. בחלק התחתון של המסך תוכלו לראות תמונות ממוזערות שמייצגות את הסרטים, ובחלק העליון את הסרט עליו אתם עובדים. החלק העליון מחולק לשניים: מסך המציג את הסרט ומאפשר לעשות זום, חיתוך וכדומה וחלק שני בו הסרטון החתוך למקטעים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עריכה בסיסית

כדי ליצור באופן מהיר סרט, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את הסרט בחלק התחתון. לחיצה על הסרטון תציג קו מתאר צהבהב אותו תוכלו למשוך כדי לבחור את המקטע עליו תרצו לעבוד.

גרירה של המקטע אל חלון העריכה תפתח לכם את האפשרות לעבוד על הסרט עצמו ולהתחיל לעשות שינויים. בסרגל הכלים יש לכם גישה לכל ספריית התמונות, השירים והאפקטים הקוליים. בנוסף כאן תוכלו להוסיף אפקטים של מעברים וכתוביות בסגנונות שונים. אם הכנתם סרט דוקומנטרי, תוכלו להוסיף כתוביות בסגנון חדשותי.

בתפריט הכלים תוכלו למצוא את כלי החיתוך. כל מה שצריך לעשות הוא לסמן קטע ואז להחליט אם לחתוך את הקטע שסימנתם או לחתוך בכל חוץ מהקטע שסימנתם, תלוי מה אתם צריכים.

הוספת מוסיקה ואפקטים

פסקול הוא כלי מצוין בסרט. כשאתם זקוקים להוסיף דרמה אתם יכולים לבחור במוסיקה טובה. איך עושים את זה? גוררים את השיר שאתם רוצים אל החלק הנכון בסרט. זה הכל.

אחרי שהוספתם שיר תוכלו לשנות את הזמן שהוא חולש על הסרט שלכם, לקצר, להנמיך או להגביר. באותה הקלות תוכלו להקליט מחדש קטעים שלא נשמעים טוב. אם צילמתם סרט חובבים והשחקנית לא הוקלטה כראוי תוכלו להביא אותה אליכם ל“אולפן“ ולהקליט אותה בקלות מעל אותו החלק בסרט. בנוסף עומדת לרשותכם ספרית האפקטים האדירה של iMovie שמתאימה למגוון רחב של נושאים.

סיכום

אפל מספקת למשתמש החובב כלי נהדר לעבודה עם סרטים, אבל הוא לא נטול בעיות. בעבור מי שרגיל לכל היכולות של iMovie ’06 התוכנה לוקה בחסר. הממשק שרוב הזמן נוח לשימוש מכיל כל מיני קטעים משונים ולא ברורים. הדוגמה הבולטת ביותר היא חיתוך: הגיוני לעמוד על קטע מסוים בסרט ופשוט לחתוך בנקודת הבחירה. ב-iMovie חייבים לסמן והסימון עצמו דורש גרירה, ארוכה לפעמים, של גבולות הסרט (המסגרת הצהובה) עד בחירת ההתחלה והסוף של החלק אותו רוצים לחתוך. מי שלא עבד מעולם עם תוכנות עריכה ייהנה ממנה מאוד, מי שיצא לו לעבוד עם תוכנות אחרות יאלץ להסתגל למספר רעיונות חדשים.

מי שאוהב לייצר סרטים ולזרוק אותם ליוטיוב יהנה מאוד מכלי השיתוף שנמצא ב-iMovie שכולל אפשרות לבחור את גודל וההתאמה של הסרט.

בסופו של דבר, iMovie עושה מה שהיא מבטיחה ולמי שרוצה יותר, יש שלל תוכנות במאות דולרים שיספקו את הצרכים שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • imovie

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully