וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Olinda

ה-BBC הזמין מקלט רדיו למאה ה-21, והתוצאה היא Olinda - רדיו עם רשת חברתית מובנית

שמעתי לא מזמן הרצאה מעניינת על מגמות בשוק התקשורת, ואחת הטענות שהועלו בה הייתה כי אמצעי התקשורת לא מתים, אלא רק ממציאים את עצמם מחדש (חוץ מהטלגרף, הוא באמת מת). כך, למשל, המציא את עצמו הרדיו מחדש כמשהו נייד שמתאים עצמו לאנשים שנמצאים בתנועה ולא מתיימר להיות מדורת השבט לשעות הערב. עכשיו מנסה ה-BBC – רשות השידור הבריטית, לנסות ולהוסיף לרדיו שימושים חדשים שמתאימים יותר לעידן האינטרנטי.

התוצאה היא Olinda – מקלט רדיו עם רשת חברתית. החלק החברתי הוא מודול עם 6 כפתורים מוארים וחיבור אינטרנט אלחוטי, שמאפשר לכם לראות מתי ולאילו תחנות מאזינים החברים שלכם (אותם אתם קובעים דרך ממשק ממוחשב). כשהחבר מאזין לרדיו, הנורה שלו נדלקת, ובלחיצה על הכפתור תוכלו לעבור לאותה התחנה לה הוא מאזין, בשביל להיחשף לתחנות חדשות ולראות מהו הטעם המוזיקלי של חבריכם.

הרדיו הנ"ל, שקולט רק תחנות דיגיטליות DAB, הנו גם מודולרי, כך שניתן להוסיף לו אלמנטים אחרים שירחיבו את השימושיות שלו, כמו מודול הקלטה. טרם מדובר במוצר מסחרי, נכון לעכשיו זהו פרוייקט מחקר ופיתוח של BBC יחד עם חברת Schulze & Webb. המטרה כאן היא לעורר דיון על העתיד של הרדיו המשודר, ועל מיקומו בתקופת הטלוויזיה והאינטרנט.

הוידאו הרג את כוכב הרדיו?

אנחנו רוצים לשמוע מה דעתכם: האם חידושים בתחום הרדיו, ובייחוד רשת חברתית כמו זו של Olinda הם שינוי מבורך למדיה עתיקה; או שמא הרדיו מספיק טוב גם במצבו הנוכחי ולא צריך שינויים קיצוניים?

  • עוד באותו נושא:
  • olinda
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully