וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסוס P750

דידי חנוך

12.5.2008 / 15:33

הסמארטפון החדש של אסוס הוא סוס עבודה עם יכולות מרשימות. אבל הממשק, אוי, הממשק

בשנה האחרונה יש מגמה שמתחזקת והולכת. HTC התחילו עם זה, ורוב החברות המובילות בתחום מכשירי Windows Mobile הלכו בדרכה. מה כל החברות האלה עושות? הן שמות חוצץ בין המשתמש לבין מערכת ההפעלה. גם הן מבינות ש-WM6 היא אולי מערכת הפעלה בעלת יכולות לא מבוטלות, אבל הממשק שלה בלתי נסבל, בלתי שמיש ובאופן כללי נורא.

לכן מאכזב היה לראות שאסוס, חברה שהוכיחה בשנה האחרונה שהיא יודעת להיות חדשנית וחכמה, לא טרחה לעשות מהלך דומה. P750 הוא מחשב WM6 עירום. בלי שום דבר בין המשתמש לבין מערכת ההפעלה. וזאת עובדה מצערת. במיוחד מכיוון שמדובר במכשיר בעל יכולות מרשימות, שממשק סביר יותר יכול היה למנף.

סיפור על מקלדת חסרה

אסוס ממשיכים במגמה של שיווק סמארטפונים בעלי מקשי טלפון סטנדרטיים. כלומר, סמארטפונים בלי מקלדת מלאה. למי שמתקשה עם המקלדת המלאה - ובכל הנוגע לחיוג אין ספק שמקשים סטנדרטיים נוחים יותר - מדובר בברכה גדולה. אבל זה בדיוק המקום בו מקלדת וירטואלית אמורה לספק תחליף. והמקלדת הוירטואלית של P750 לא טובה מספיק. המקשים על המסך קטנים מדי, לא נוחים באמת גם לעבודה עם עט מגע וודאי שלא עם האצבעות.

מי שמסתדר עם מקשי הטלפון כאמצעי להקלדה, עשוי להתאכזב מהתגלית שאין דרך נוחה לשנות את שפת ההקלדה בזמן העבודה. רק המקלדת הוירטואלית נוחה להחלפת שפה, בעוד המקשים עצמם יישארו באותה השפה עד שתחליפו שפת ממשק, מה שיצריך אתחול. ואם אתם רוצים להקליד כתובת אתר באנגלית ואז להקליד בו בעברית? באסה לכם. תשתמשו במקלדת הוירטואלית.

סיפור אחר, על אותו המכשיר

בכל הנוגע למפרט של המכשיר, התמונה נראית חיובית בהרבה. מצלמת 3 מגפיקסל שעושה עבדה סבירה, מצלמה קדמית לשיחות וידאו, מעבד של 512 ??? שמחזיק את מערכת ההפעלה באופן סביר, ו??? זיכרון עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס MicroSD. כל אלה עומדים בשורה אחת עם מיטב הסמארטפונים בשוק.

במכשיר יש גם GPS, אבל כאן שוב אנו נתקלים בבעיה. לא ניתן להריץ על מכשירי Windows Mobile את תוכנת ה-GPS של אורנג'. זאת אומרת שצריך להידרש להוצאה משמעותית כדי לקנות תוכנה חיצונית, או להתקין את Freemap שנותנת מענה חלקי בלבד בשלב זה של קיומה. הבחירה בתוכנת GPS היא זכותה של חברה, אבל שוב ושוב נראה שפרטנר בחרה לא נכון. תוכנת הניווט שמותקנת במכשירי פלאפון וסלקום היא גם טובה יותר, גם מתקדמת יותר, וגם עובדת על כל הפלטפורמות הנפוצות - כולל Windows Mobile. היי, פרטנר, לא מאוחר לשנות כיוון וליישר קו. לכו על הטלמפ נוויגייטור.

ברמת הקישוריות, מדובר בקלאסה. כל מה שתרצו, כולל WiFi 802.11b/g, בלוטות', קישוריות סלולרית מדור 3.5. בתחום הסוללה, הוא בינוני. ברוב הימים הצליח לסחוב יום עבודה, אבל לפעמים התקרב לסוף כוחותיו בסביבות ההגעה הביתה. מומלץ להחזיק מטען איתכם.

סוף הסיפור

P750 הוא טלפון שנבנה היטב וצויד ביכולות מצוינות. אבל בדרך משלב החומרה ועד הצרכן קרו לו דברים לא טובים. חלקם אשמת אסוס (הממשק) וחלקם אשמת אורנג' (ה-GPS)). עם זאת, למי שזקוקים לסמארטפון עם מקשים סטנדרטיים של סלולר, אין ספק שמדובר בבחירה טובה. P750 אינו מכשיר רע. הוא פשוט פחות טוב ממה שיכול היה להיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • asus
  • p750

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully