וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא בחיפוש?

דידי חנוך

12.5.2008 / 11:17

Powerset, מנוע חיפוש חדשני, משיק הדגמה שמאפשרת לחפש באמצעותו בויקיפדיה. יש לגוגל ממה לחשוש?

Powerset הוא מנוע חיפוש חדשני שעשה לא מעט רעש בחוגים טכנולוגיים, לאחר מספר הדגמות למוזמנים בלבד. היום השיקו באתר הדגמה ראשונה של יכולותיו לציבור הרחב, כאשר כרגע הוא מחפש בויקיפדיה בלבד. בדקנו אותו בשעות האחרונות ויש לנו מסקנות ראשוניות.

כהדגמת יכולות, האתר הנוכחי של פאוורסט מרשים מאד. המנוע מחלץ מויקיפדיה עובדות על מושאי החיפוש, ואף מסוגל לענות על שאלות ספציפיות - בתנאי שהמידע מופיע באנציקלופדיה. בהשוואה למנוע החיפוש המובנה של ויקיפדיה, מדובר ללא ספק בשדרוג עצום. ברור שכמנוע חיפוש לאתרים ספציפיים, הוא עושה עבודה מעולה.

עם זאת, קצת קשה לשפוט את מכלול יכולותיו של פאוורסט לפי ההדגמה הנוכחית. הוא מצוין בהצגת המידע שהוא מוצא, אבל כמה טובים יהיו האלגוריתמים שלו בהתמודדות עם הרשת כולה? זה ללא ספק האתגר שעומד בפני המפתחים. וזה המכשול שייאלצו לעבור כדי להתמודד עם השחקנים הגדולים בתחום, ובראשם גוגל.

אקזיט או התמודדות לבד?

בפני מפתחי מנוע החיפוש עומדת כרגע דילמה משמעותית. יש לאחרונה דיווחים על כך שמיקרוסופט מעוניינת לרכוש אותו, ובהחלט יש אפשרות שגם חברות כמו גוגל ויאהו יביעו עניין.

אם יצליחו בפאוורסט להפיק תוצאות אפקטיביות מהרשת כולה כפי שהם מפיקים מויקיפדיה, הרי שיש בידיהם את הדור הבא של החיפוש ברשת והם עשויים להפוך למתחרה אמיתי בתחום. מצד שני, מכירה כעת תהפוך אותם למיליונרים לפני שייאלצו להוכיח שהם מסוגלים לעשות את זה, ומבלי שייאלצו להתמודד לבד בחזית השיווקית - כלומר, לגרום למשתמשים לעבור אליהם ממנועי החיפוש שהם מכירים ואוהבים.

בעבור מיקרוסופט, רכישת שירות כמו פאוורסט היא כמעט צורך קיומי. מחלקת הפיתוח של החברה הוכיחה שוב ושוב שהיא לא מסוגלת לייצר מנוע חיפוש שיתחרה עם גוגל - או אפילו עם יאהו! - והחברה הגדירה את החיפוש ברשת כיעד אסטרטגי בעל חשיבות עליונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully