וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מתחילה עם חברים

דידי חנוך

12.5.2008 / 17:56

גוגל משיקה את Friend Connect, הצעד הראשון בדרך להפיכת האינטרנט לרשת חברתית אחת. של גוגל

גוגל משיקה היום את Friend Connect, החלק הראשון במיזם Open Social של החברה שיוצא לאור העולם. Friend Connect הוא סוג של המשך/מתחרה להכרזות של פייסבוק ומייספייס בסוף השבוע, בהן הכריזו על תוכניות לניוד מידע של משתמשים - כולל רשימות חברים, פרופילים ועוד - לאתרים חיצוניים.

אבל Friend Connect הוא יותר מכך, ולו מכיוון שהוא מיזם רחב בהרבה. בעלי אתרים שיתקינו יישומי FC יוכלו לתת למבקרים אצלם לתקשר עם חברים מרשתות חברתיות שונות. באמצעות כלי הפיתוח של האתרים עצמם וכלים ייעודיים שנוצרו בעבור אופן סושיאל, יוכלו משתמשים לתקשר עם חברים מרשתות שכוללות את פייסבוק, אורקוט, hi5 ועוד.

אתר FriendConnect, שיושק בהמשך היום (בכתובת שבקישור) יאפשר לבעלי אתרים להוריד יישומים חברתיים להתקנה באתריהם. גוגל מבטיחים הדגמה חיה באתרה של המוזיקאית אינגריד מייקלסון, שגם תתרחש בהמשך היום. באתרה של מייקלסון יותקן יישום iLike, האתר החברתי שמוכר לרבים גם תודות לאפליקציה שלו בפייסבוק.

גם ניידות נתונים

ניידות הנתונים, מרכז ההודעות של מייספייס ופייסבוק, גם היא חלק מההכרזה של גוגל. גם חברת החיפוש תאפשר למשתמשים לשכפל את רשימת החברים שלהם, הפרופילים שלהם ועוד במספר כמעט בלתי מוגבל של אתרים, וזאת מבלי ליצור עוד פרופיל ועוד פרופיל.

Friend Connect נבנה, לפי ההודעה, על בסיס סטנדרטים פתוחים לאימות זהות, כמו OpenID ו-OAuth, בנוסף על הסטנדרטים שגוגל בנתה בעצמה באופן סושיאל.

ניידות הנתונים, כפי שכתבנו בסוף השבוע בנוגע להרכזות של מייספייס ופייסבוק, היא הרכיב שהיה חסר על מנת להפוך את הרשת לחברתית באמת. היכולת להפוך אתרים שונים לרשת אחת ברמה המעשית, פורצת את הגן הסגור שיצרו רשתות כמו פייסבוק, ובכך מגדילה לאין שיעור את הפוטנציאל של אתרים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully