וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

13.5.2008 / 12:09

חברת EA שוב מצליחה להכעיס את חובבי המשחקים, הפעם על ידי הוספת מערכת הגנה מקוונת ל-Mass Effect ו-Spore

זהו, השיגעון שתקף את תעשיית המשחקים בשבועות האחרונים נגמר. כל הביקורות על GTA IV פורסמו, וכך גם הנתונים הכלכליים המדהימים שלו; כל הפוליטיקאים כבר גינו; כל עורכי הדין השמרנים מפלורידה ששמם ג'ק תומפסון כבר זעקו לשמיים. ספק אם נראה עוד מהומה כזו בגלל משחק אחד בשנה הקרובה, לפחות אם מתחשבים רק בלוח ההשקות הנוכחי, כי באמת שאין על GTA בתחום השערוריות שמעורבות באהדה קהילתית מדהימה.

אך ירידת מפלס ההתעניינות בניקו בליק וחבריו לא אומרת שמשעמם בעולם המשחקים, והשבוע הייתה זו פרשייה אחת מעניינת שתפסה את הכותרות הראשיות – הצורך של חברת EA לקבל על הראש מהקהילה בשביל לחשוב בהגיון.

הכל התחיל כשמפיק טכני בחברת Bioware – זו שאמונה, בין השאר, על Mass Effect, הגיח בפורומים של החברה בשביל לספר שגרסת המחשב האישי של הכותר, שצפויה להגיע לחנויות בקרוב, תזכה להשתמש בגרסה החדשה של מערכת ההגנה SecuROM. הגרסה הזו לא רק דורשת חיבור אינטרנט בזמן ההתקנה, בשביל להתקשר עם השרת ולוודא שמדובר בעותק עם מפתח ייחודי שלא נמצא על מחשבים אחרים, אלא גם עושה זאת מדי 10 ימים. מה הקשר של EA? היא זו שהכניסה את מערכת ההגנה, כיוון שהיא מפיצה את המשחק.

ומה אם בא לכם לשחק בכותר אחרי שלא שיחקתם בו 11 יום, וחיבור האינטרנט לא עובד או שאתם משתמשים בלפטופ ולא נמצאים בבית? חבל, כי המשחק לא יעבוד. המערכת הנ"ל הוכרזה גם למשחק נוסף, אולי שמעתם עליו - Spore של וויל רייט.

למזלנו, יש לסיפור הזה סוף בערך-שמח. אחרי הרעש הגדול אותו עוררה ההחלטה, מישהו ב-EA כנראה הבין שככה לא עושים עסקים והחליט לבטל את תהליך הוולידציה המתמשכת, ועכשיו המשחק ידרוש חיבור אינטרנט "רק" בזמן ההתקנה. ה"בערך" כאן הוא בגלל הצורך בחיבור אינטרנט בשביל ההתקנה, ועקב סיבה נוספת – כל דיסק אותו תקנו יוכל להתקין את המשחק רק 3 פעמים, כך שאם יש לכם נטייה לפרמט את המחשב מדי כמה חודשים, אתם בבעיה.

הסיפור הזה ממחיש את האטימות של חברות המשחקים לתהליכים הטכנולוגיים שקוראים סביבם. מערכות ההגנה המתוחכמות האלה לא מפריעות לאנשים שרוצים עותק פרוץ של המשחק, כי הפריצות מבטלות את מערכות ההגנה השערורייתיות (ואין לי ספק ש-Mass Effect ייפרץ). מי שסובל מהן הם דווקא האנשים שקונים את המשחק, ומקבלים מוצר עם שימושיות מוגבלת. אנחנו אמנם רואים צעדים קטנים בכיוון שינוי מודל הרווחים למיקרו-תשלומים, מנויים חודשיים או משחקים שנתמכים על ידי פרסומות, אבל ברוב רובם של הכותרים הגדולים היום עדיין מותקנות מערכות הגנה כאלה ואחרות שלא עוזרות לאף אחד.

פלייבוקס 360

אתר Gametrailers הוא אחד המקורות הטובים ביותר לחומרי וידאו הקשורים למשחקי מחשב. חוץ מטריילרים, מספק האתר גם הפקות מקור כמו ביקורות והשוואות בין גרסאות של משחקים. אחת ההשוואות האלה – זו שעשו בין גרסת פלייסטיישן 3 של כותר המרוצים Grid לבין אחותה לאקס-בוקס 360, עוררה מחלוקת השבוע.

בסרטון ההשוואה, שכבר הורד משרתי האתר, נראו סצינות של התנגשות על פלייסטיישן 3 ועל "אקס-בוקס 360" (תיכף תבינו את המרכאות), כשעל ה"אקס-בוקס" הן היו מרשימות יותר. אך צופים רבים שמו לב לכך שגרסת ה"האקס-בוקס" כוללת, בצדו השמאלי-תחתון של מסך המשחק, תיאורי כפתורים של הפלייסטיישן 3. כך הצליחו אנשי Gametrailers להשוות גרסת PS3 לגרסת PS3 ולהוציא את האקס-בוקס כמנצחת הגדולה.

לטענת העורך הראשי של האתר, שהגיב לבלוג המשחקים Joystiq, מדובר בטעות תמימה שגרמה לחומרי פלייסטיישן להגיע לתיקיה שיועדה לחומרי אקס-בוקס, אך תיאוריות הקונספירציה הרבות טוענות כי מדובר בניסיון מכוון להוציא את הפלייסטיישן רע.

  • עוד באותו נושא:
  • mass effect

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully