וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו! בין הכוונות של אייקאן?

דידי חנוך

14.5.2008 / 2:28

לפי דיווח של CNBC, המשקיע קארל אייקאן מתכנן לפתוח במהלך השתלטות עוינת על יאהו כדי לכפות מכירה למיקרוסופט

רשת CNBC מדווחת שהמשקיע המיליארדר קארל אייקאן שוקל לפתוח במהלך השתלטות עוינת על יאהו! במטרה להחליף חלק מהדירקטוריון ולחדש את מהלך המכירה למיקרוסופט.

לפי הדיווחים, אייקאן רכש עד 50 מיליון מניות של חברת האינטרנט, מה שמעניק לו כ-3 אחוז מהחברה. בשיתוף עם משקיעים אחרים בעלי עניין במכירה, הוא עשוי להיות מסוגל לבצע מהלך להחלפת שלושה או ארבעה מבין עשרת חברי הדירקטוריון, ולהשיג רוב לחידוש השיחות עם מיקרוסופט.

מדובר במהלך מסוכן, מכיוון שעמדתה הרשמית של מיקרוסופט היא שהחברה זנחה את התוכניות לרכוש את יאהו! ועברה לתוכניות חלופיות לתחרות בתחום החיפוש ברשת.

בנוסף, הזמן שעומד לרשותו של אייקאן לבצע מהלך מוגבל מאד. לפי חוקי החברה, יש לו עד יום חמישי השבוע להציג את רשימת המועמדים שלו לדירקטוריון, על מנת שיוכלו לעמוד לבחירה באספת בעלי המניות הבאה.

המהלך האפשרי של אייקאן הוא סיבה מהותית לדאגה בעבור מנכ"ל החברה ומייסדה ג'רי יאנג. אייקאן ביצע בעבר מהלך דומה כשאילץ את חברת אורקל לחזור לעסקה עם BEA Systems. עם זאת, לא כל מהלכיו של אייקאן הסתיימו בהצלחה. מעורבותו במוטורולה זכתה להצלחה מעורבת, ובטיים וורנר לא הצליח לגרום לשינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully