וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנויות להמונים

בכירי עולם התקשורת התאספו היום על במה בירושלים כדי לדבר על ההתקדמות של האינטרנט

הבעת הערכה גדולה לישראל – זה מה שהיה משותף בדבריהם של המשתתפים במליאת הבוקר ביום האחרון של ועידת הנשיא. המליאה, "מהפכת האינטרנט והמדיה החדשה" שמה, הציגה על במה אחת חמישה אנשים בכירים מאוד בעולם התקשורת, בהם סרגיי ברין – אחד המקימים של גוגל; רופרט מרדוק – האיש מאחורי ניוז קורפ; סוזן דקר – נשיאת יאהו!; טרי סמל – מנכ"ל יאהו לשעבר שהיה יותר מ-20 שנה בחברת וורנר; ומוריס לוי – מנהל קבוצת פרסום פבליסיס.

סרגיי ברין, שביקר בארץ בעבר לרגל יום הולדתו ה-80 של שמעון פרס, דיבר על ההתקדמות העצומה שעברה על הרשת מאז שגלש לראשונה ברשת לפני כ-15 שנים. מאז אותה התקופה, בה היה קל מאוד ליצור דפים אך לא הייתה תפוצה רחבה של מחשבים וחיבור זמין, עברה הרשת תקופת ביניים בה עיצוב האתרים הפך לפעולה זמינה יותר בשביל רבים אך קשה יותר מבחינה טכנית, ואילו עכשיו אנחנו מגיעים לזמו בו הנגישות משולבת עם קלות היצירה – זאת לדברי ברין. ובסך הכל, למרות ההתמקדות בשימושים הקיצוניים, האינטרנט משפרת את חיינו באמצעות הפיכת חוויות צרכניות ולימודיות לקלות יותר ונגישות יותר לכולם.

דבריו מצאו הד בדברי רופרט מרדוק, שהתמקד בפן החברתי של רשת האינטרנט. ענק התקשורת שמשפיע על דעותיהם של מיליוני אנשים באמצעות רשת העיתונים, כתבי העת והטלוויזיה שלו מרגיש כי רק בעזרת הנגישות של הטכנולוגיות החדשות והכלים שהרשת יכולה לספק נוכל להשיג שלום באזורנו. זאת באמצעות העלאת מספר ההזדמנויות שיש לאנשים במדינות סביבנו להשכלה ולצמיחה עסקית.

המשתמש במרכז, אבל צריך לתת לו כלים

אך גם כשהמשתמש נמצא במרכז, צריך לתת לו את הכלים ליצור, וגם ליצור קשר עם הסובבים אותו. היכולת הזו עמדה במרכז דבריה של סוזן דקר – נשיאת יאהו!, שציינה כי בסקר שנערך לא מכבר, 24% מבני 18-29 אמרו כי הם סומכים על רשתות חברתיות בענייני קמפיינים פוליטיים. "במובן מסויים, [יאהו!] הרשת החברתית הגדולה ביותר, אך גם הכי לא יעילה בעולם" אמרה דקר. לדבריה, המטרה היא לתת כלים חברתיים בכל החלקים של האתר, כמו, למשל, סידור של מיילים שלא נקראו על פי חשיבות השולח ברשת החברתית שלכם, או קבלת דף ידיעות שמושפע מידיעות אותן חבריכם ראו ודרגו לטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully