וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייקאן החל במהלך החלפת הדירקטוריון של יאהו!

אשר שכטר

15.5.2008 / 17:26

המיליארדר פותח במאבק שליטה: הציע 10 מועמדים לדירקטוריון; ירכוש מניות בסך 2.5 מיליארד דולר

במכתב - ששלח היום לבעלי המניות ולמועצת המנהלים של יאהו - דיווח אייקאן כי רכש 59 מיליון מניות ביאהו והעמיד לבחירה 10 מועמדים מטעמו לדירקטוריון החברה, בינהם מארק קיובן, בעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. אייקאן מסר כי הגיש בקשה לנציבות הסחר הפדרלית, FTC, לרכוש מניות ביאהו בסך 2.5 מיליארד דולר.

"מועצת המנהלים של יאהו נהגה בחוסר היגיון ואיבדה את אמונם של בעלי המניות ושל מיקרוסופט", כתב אייקאן. במכתבו לבעלי המניות, הוסיף המשקיע האקטיביסט כי "אני מקווה בכנות שמועצת המנהלים של יאהו תשמע לבעלי המניות שלה ותפעל באופן מיידי לחידוש המגעים למיזוג עם מיקרוסופט, כך שמאבק השליטה הזה לא יהיה נחוץ".

"ברור למדי שהצעת הרכש של מיקרוסופט, בסך 33 דולר למניה, היא אלטרנטיווה טובה בהרבה מהאפשרות שיאהו תישאר עצמאית. התנהלותה של מועצת המנהלים תמוהה", אמר אייקאן.

ניסיון ההשתלטות של אייקאן על יאהו נועד ללחוץ על ענקית האינטרנט לחדש את שיחות מיזוג עם מיקרוסופט. זאת, לאחר שמיקרוסופט הסירה בשבוע שעבר את הצעת הרכש שהגישה לחברה ונסוגה מהעניין שהביעה ברכישתה.

מאז ההודעה על כישלון המגעים בין יאהו למיקרוסופט בשבוע שעבר, צבר אייקאן נתח של כ-4% ממניות יאהו. היום הוא המועד האחרון להצעת מועמדים לדירקטוריון יאהו, שייבחרו באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה ב-3 ביולי.

גורמים המקורבים לאייקאן מסרו היום לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי אייקאן התלבט בימים האחרונים בנוגע לפתיחה במאבק שליטה בחברה, בעקבות סימנים לפיהם מיקרוסופט כבר אינה מעוניינת ברכישת יאהו. זאת, לאחר שלאחרונה דחתה את הצעתה להעלות את סכום הרכישה ל-47.5 מיליארד דולר, 33 דולר למניה, בטענה כי ההצעה נמוכה מדי. יאהו דרשה 37 דולר למניה.

למרות שלא הצליח לקבל ממיקרוסופט הבטחה כי היא עדיין מעוניינת ביאהו, החליט אייקאן לפתוח במאבק שליטה בענקית האינטרנט מתוך אמונה כי הוא יכול להביא להשלמת העסקה בין שתי החברות.

אייקאן בן ה-72, אשר הונו האישי מוערך בקרוב ל-10 מיליארד דולר, נוהג להשקיע בחברות אשר לדעתו מוערכות בחסר או מנוהלת בצורה כושלת, בניסיון ללחוץ על הנהלותיהן לבצע שינויים במדיניותן הנדרשים לדעתו. אייקאן זכה בכינוי "המשתלט הסדרתי" - לאחר שניצל את גל פשיטות הרגל של חברות אמריקאיות בשנות ה-80 כדי לבצע השתלטויות בהיקף של מיליארדי דולרים - בינהן על ענקית הנפט, טקסקו. בשנה שעברה, למשל, הצליח אייקאן לדחוק ב לחזור למגעי רכישתה של BEA סיסטמס, לאחר שמשא ומתן בין שתי החברות נכשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully