וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינוקס משרדי

אלכסנדרה מן

19.5.2008 / 8:55

אלכס היא בכלל חסידה של אופיס 2007, אבל גם בלינוקס יש כמה אפשרויות ראויות בתחום היישומים המשרדיים

הפעם נדון במעבדי תמלילים. נסקור כמה אפשרויות לכתיבה באובונטו - בין אם אתם כותבים למחייתכם, עדיין צריכים להגיש עבודות או סתם צריכים לכתוב מדי פעם במחשב.

אישית, אני נמנית על אוהבי אופיס 2007. אני כל כך אוהבת את הגרסא הזאת של אופיס שהתחלתי לכתוב סתם, רק בשביל שיהיה לי תירוץ לפתוח את התוכנה. שפע האפשרויות וצורת הארגון החדשה של כל התפריטים הופכים את הגרסא הזו לנוחה ביותר.

למרות אהבתי הבלתי נדלית לאופיס הנוכחי של מיקרוסופט, אני בהחלט לא מזלזלת באופן אופיס, התחליף בעל הקוד הפתוח שעובד בחלונות, מק ולינוקס. הגרסא הנוכחית ראויה בהחלט לשימוש. נכון, אין באופן אופיס שלל אופציות ותפריטים ותתי תפריטים, אבל בינינו- רוב המשתמשים לא מתוודעים אל חצי מהם גם אחרי שנים של שימוש (אלא אם כן אתם חוקרים את הנושא בלילה, כמוני). מבחינת עושר של התוכנה האופן אופיס די מזכיר את אופיס 2003, האופיס שיש כרגע לרוב האנשים, כך שאופן אופיס לא נוראי במיוחד מבחינת "קדמה".

כמו בחבילת אופיס שבווינדוס, גם כאן יש חבילה שלמה. חבילת האופן אופיס כוללת, כאמור, מעבד תמלילים, יחד עם כלי למצגות שלא מאכזב – כלומר, מציג בצורה טובה מאוד גם מצגות שנעשו בכלים של מייקרוסופט. לשימושים מדעיים יותר יש גם כלי לכתיבת נוסאות ,כלי לבניית גרפים, כלי להכנת תרשימי עוגה, תואם לאקסל בו ניתן להכין טבלאות ובכלל רוב הצורות בהן אתם יכולים לארגן מידע בשלל אופציות ודרכים.

חלופות נוספות

מעבד תמלילים נוסף שיש הוא abi-Word. אותו אני פחות אוהבת. לא רק בגלל שהוא פשוט ו"רזה" יותר מהאופן אופיס (שהוא, כזכור, פשוט ורזה יותר מאופיס 2007) אלא בגלל שבהתחלה הוא עושה בעיות. בעיות שיש בו למשל הן עם העברית ואז יש צורך לסדר את השפה (אך זה בר ביצוע). כמובן שיותר נוח שהכל מסודר מההתחלה, כמו באופן אופיס. לא מצאתי את הממשק שלו נוח בשום צורה שעדיפה על אופן אופיס. מצטערת.

אופציה נוספת שניתן לשקול היא הגרסא של גוגל לכל העניין. אם גם אתם חסידי ג'ימייל, בטח יצא לכם כבר לנסות את השירות המקוון הזה-Google Docs. לא משנה אם יצא לכם לעבוד איתו באקספלורר או בפיירפוקס- הוא נתמך מצוין. כך הוא גם עובד בהפצת הלינוקס בה בחרנו להתמקד, אובונטו. הוא לא מבלגן בין צדדים ויישורים, תומך בעברית ואנגלית ומעברים ביניהם באותו המשפט ונוח לעיצוב גרפי פשוט של גדלים, צבעים ושאר אופציות המוכרות לנו מהאופיסים למיניהם.

אשמח לנצל את הבמה להבהרה קטנה- אני מודעת לכך שאני לא כותבת את כל האופציות האפשריות לכל סוג של תוכנה שיש לאובונטו או ללינוקס בכלל. הכתבות האלה הן סקירה של כלים פופולרים שלרוב באים עם המערכת עצמה, ונועדו בשלב זה לחשוף על קצה המזלג את היכולות של לינוקס בכלל ושל אובונטו בפרט. אני ממליצה לכל מי שמתעניין במידע מעמיק ונרחב יותר להתחיל באתר אובונטו ישראל ולהמשיך משם. בהחלט לא חסר חומר ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully