וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Avast AntiVirus

דידי חנוך

20.5.2008 / 11:42

האנטי וירוס הכי טוב בשוק הוא גם אחד הזולים ביותר. כלומר, אחד החינמיים

בחודשים האחרונים מקדם כריס אנדרסון, האיש מאחורי [[הזנב הארוך]] מושג חדש שהוא בעצם מושג ישן מאד: חינם. לשיטתו של אנדרסון, האינטרנט יוצרת עולם שבו "חינם" יכול בהחלט להיות מודל כלכלי אפקטיבי.

תוכנת השבוע שלנו להשבוע היא דוגמה טובה לאיך זה יכול לעבוד. Avast הוא אנטי וירוס מצוין, קל בהרבה על המערכת מאחיו היקרים והמפורסמים ממנו (מקאפי, נורטון), שעושה כל מה שתוכנת אבטחה צריכה לעשות.

בעבר, אוואסט סיפק פתרון מצוין להגנה מפני וירוסים ומפני מתקפות על המערכת, אך להגנה מרוגלות ורוטקיטים (תוכנות שמשתלטות על המחשב) עדיין היה צורך להשתמש בתוכנות אחרות, כמו AdAware המצוינת.

החל מגרסה 4.81, שיצאה לפני קצת יותר מחודש וחצי, הוסיפו באוואסט מספר תכונות שהופכות את התוכנה לפתרון כולל. Avast כוללת כיום גם הגנה בפני רוגלות וגם הגנה כנגד רוטקיטים.

הגנה עצמית

מעטים הדברים שמפחידים יותר משתמש מחשב מאשר היעלמותו של האנטי וירוס. ברגע שפוסלים את האפשרות שמדובר בתקלה, הרי שזה אחד הסממנים הברורים ביותר לקיומו של וירוס אגרסיבי במערכת. וירוס שתקף כצעד ראשון את התוכנה שנועדה להגן על המחשב שלכם משכמותו. Avast כוללת אמצעי הגנה כנגד מתקפות כאלה.

Avast כוללת גם אמצעי הגנה ממספר אפיקים קלאסיים לחדירה למחשב. לא רק המייל והדפדפן מוגנים, כי אם גם תוכנות שיתוף קבצים ומסרים מיידיים.

וכמה כל זה עולה? אפס ש"ח. ההגיון מאחורי התמחור פשוט. Avast נמכרת בכסף לחברות וגופים מסחריים. הצרכן הביתי הוא הדרך שלה לחדור לליבם של משתמשים שעשויים גם להיות מנהלי מערכת בחברות, או אחרים שיכולים לומר למנהל המערכת לעבור להשתמש בחלופה בה הם משתמשים בבית.

שימו לב

הגרסה שאתם מורידים עובדת בלי בעיה לזמן מוגבל. בתום הזמן הזה היא מבקשת שתירשמו. בעת ההרשמה, מובלטת האפשרות להירשם לגרסת Professional, שעולה כ-40 דולרים. אבל זאת לא האפשרות היחידה. אם אתם משתמשים ביתיים, תירשמו במקום זאת לגרסת Home. מבחינת ההגנה שהן מספקות למחשב, שתי הגרסאות זהות לגמרי. אבל בעוד אחת עולה כסף, השניה היא חינמית.

הסיפור הזה חוזר על עצמו בתום שנת שימוש. שוב מבקשת התוכנה שתירשמו, ושוב היא מבליטה את החלופה שתעלה לכם כסף. גם כאן, גם החלופה החינמית קיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully