וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תשיק קופוני חיפוש

דידי חנוך

21.5.2008 / 18:16

מיקרוסופט צפויה לנפק החזרים על רכישות שהתבצעו באמצעות החיפוש שלה. התוכנית מסקרנת אך מדאיגה

מיקרוסופט צפויה להכריז הערב על תוכנית החזר כספי על רכישות שהתבצעו באמצעות מנוע החיפוש שלה. לפי התוכנית, שאת פרטיה ניתן למצוא באתר של מיקרוסופט, תחזיר החברה בין 2 אחוז ל-30 אחוז ממחיר המוצר במוצרים שנמצאו בחיפוש של החברה ונרכשו באחת מהחנויות שמשתתפות עם מיקרוסופט במבצע.

אחוזי ההחזר שונים בהתאם לחנות הספציפית ובחלק מהחנויות גם בהתאם למבצע. מיקרוסופט מציגה את התוכנית כתוכנית נאמנות, אך נראה שמדובר במהלך שהסיבה לו זהה לנסיון הכושל לרכוש את יאהו!: לחץ מגוגל.

סיבות לדאגה

מיקרוסופט פוצחת בתוכנית שניתן להגדירה כתוכנית קופונים, ואשר נותנת סיבות לחשש בעבור המשתמשים. עם החברה הגיעה להסכמים עם חנויות, האם תתעדף בחיפוש את החנויות אשר איתן יש לה הסכמים לעומת חנויות שלא נכללות בהסכם? בין החנויות שלא תמצאו ברשימה של מיקרוסופט ניתן להזכיר את אמזון, החנות המקוונת הגדולה בעולם.

מעבר לכך, התוכנית קצת מוזרה מכיוון שחיפוש מוצרים לרכישה הוא תחום נישתי בעולם החיפוש. לקוחות רבים קונים על פי חנות, ומעדיפים לחפש ביקורות ולאו דווקא חנויות. גוגל, לדוגמה, העבירה את חיפוש המוצרים שלה מהעמוד הראשי של החיפושים.

יש גם סיבה לדאגה בכל הנוגע לפרטיות. אם אני קונה מוצר, ברור לי שהחברה שממנה אני קונה תדע שקניתי אותו. אבל האם אני רוצה שמיקרוסופט תדע? חיפוש מתבצע באמצעות אלגוריתמים, אבל כדי להחזיר כסף, בני אנוש צריכים להיות מעורבים בשלב כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully