וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Panasonic Lumix FS5

בוריס בולטיאנסקי

22.5.2008 / 13:55

Lumix FS5 מבית פנסוניק היא מצלמה דיגיטלית ממוצעת, המתאימה לאיש ממוצע במצבים ממוצעים

כאשר המצלמה האישית והקבועה שלך היא מצלמת SLR בגודל מלא, אתה נוטה להרגיש נבוך במקצת לשלוף מן הכיס מצלמה קומפקטית שמשקלה אינו עולה על משקלו של הטלפון הסלולרי. הפעם מדובר היה במצלמת ה-Point&Shoot החדשה של Panasonic – ה-LUMIX DMC-FS5, היא מצלמה עם עדשת צילום רחבה ויכולת צילום בהפרדה של עשרה מגה פיקסלים המרוכזים על גבי חיישן בגודל סטדנרטי (1/2.33 אינטש). מעבר לכך, היא גם שחורה.

ממשק ואחיזה

ממדי המצלמה הם 94.5x53.5x22.5 מילימטרים ומשקלה פחות מ-120 גרמים. מרכז הכובד מפוזר באופן אחיד על פני המצלמה ומשקל העדשה בצידה השמאלי מפוצה ע"י משקל הסוללה והאלקטרוניקה בצידה הימני. כיסוי העדשה עשוי מפלסטיק והנו תריס פנימי ולא "דלת הזזה". לפיכך מומלץ להזהר כאשר מכניסים את המצלמה לכיס שאינו ריק. הפלאש רחוק למדי, עד כמה שהדבר אפשרי במצלמה קומפקטית, מן העדשה. מלבד ההזנה בכרטיס זכרון, מכילה הלומיקס גם זכרון פנימי של כ-60 מגה-בייטים לשימוש רזרבי (וככל הנראה גם לצורך גיבוי בעת פעולות עמוסות).

הסוללה של המצלמה נטענת באמצעות מטען חיצוני ואין אפשרות להטעין אותה בעודה מחוברת למחשב בכבל USB (USB 2.0). כתוצאה מכך, לפחות למשך פרק הזמן הדרוש לטעינה, המצלמה מושבתת במידה ואין ברשותכם יותר מסוללה אחת.

כמו כמעט כל המצלמות על פני כדור הארץ, גם ה-FS5 אינה מיועדת לשמאליים – בליטת האחיזה בחלקה הקדמי מיטיבה עם איטרי יד שמאל, ואותו הדין גם לגבי נקודת החיבור של שרוך הנשיאה. בנוסף לכך, כל הכפתורים של המצלמה מרוכזים אף הם בחלקה הימני. בורר ההפעלה, כפתור הצילום וטבעת הזום שמסביבו ממוקמים בחלקה הימני העליון של המצלמה, וימינה מהן ממוקם כפתור של הגדלה מקסימלית (מ-x1 ישירות ל-x4, ויותר במידה ואופציית הזום הדיגיטלי מופעלת בתפריט). שאר הכפתורים לא מחדשים – בורר צילום או תצוגת תמונות, מצבי הפלאש והמאקרו, תפריט ומאפייני תצוגה נוכחית.

ה-LUMIX היא בעלת מסך LCD בגודל 2.5 אינטש וברזולוציה של 230 אלף פיקסלים ואת התמונה המוצגת עליו ניתן לראות כמעט מכל זווית שבה נחזיק את המצלמה (אם כי בזוויות חדות יותר ייתכן ונחזה בעיוות מסויים בצבעים הבהירים). המסך מציג תמונה סבירה גם תחת אור שמש ואף שהוא עלול להתלכלך מטביעות אצבעות, לא נראה שהדבר משפיע במידה רבה על התצוגה. כמו כן, מהירות הצג גבוהה מאוד ובעת טלטול חזק של המצלמה בצילום וידאו, התמונה כמעט ואינה נמרחת.

התפריט פשוט לניווט ולצידן של מרבית האופציות המופיעות בו קיימת גם תמונה שמתארת במידה רבה את פעילותן. ניתן לבחור ב-1 מתוך 9 השפות לתצוגת הממשק. כרגיל, אין אפילו מה לנסות ולחפש את השפה העברית אך הופתעתי לרעה כאשר לא מצאתי גם את השפה הרוסית ברשימה (לעומת זאת, יש גם ערבית וגם פרסית).

צילום ואיכות התמונה

מרגע הפעלת המצלמה ועד שניתן להתחיל לצלם עוברת לא יותר משנייה אחת אך למרבה הצער, במצב הצילום האוטומטי החביב על מרבית קהלי היעד של ה-FS5 צריך להמתין כשנייה גם בין תמונה לתמונה, וגם זה לאחר שמבטלים את התצוגה האוטומטית שלאחר הצילום. ניתן לצלם תמונות ביחס של 4:3 ברזולוציה של החל מ-640x480 וכלה ב-3648x2736), 3:2 (ברזולוציה של החל מ-2048x1360 ועד 3648x2432) או 16:9 (בין 1920x1080 ו-3648x2056) כאשר התמונות נשמרות בפורמט JPEG. סרטוני וידאו ניתן לצלם ביחס של 4:3 או 16:9 והם נשמרים בפורמט QT Motion. הוידאו כמובן מאפשר גם הקלטת סרטונים עם קול, ולמרבה הצער לא ניתן להפעיל זום בעת הצילום בוידאו.

ללומיקס יש מעל 20 מצבים צילום שונים מעבר למצב האוטומטי המלא ומצב צילום הסרטים, אך בפועל, בערך מחציתם חוזרים על עצמם וספק אם מישהו באמת יוכל להבדיל בין "מצב צילום תינוק 1", "מצב צילום תינוק 2" ו-"מצב צילום בעח". בניגוד למה שנכתב על מהירות המעבר מתמונה לתמונה, קיים מצב מיוחד לצילום מהיר המאפשר לעשות עד כ-5 תמונות בשנייה (לעומת ה-6 שהובטחו בחוברת ההפעלה), בממוצע, ניתן להגיע ל-60 תמונות רצופות בטרם המצלמה תזדקק למנוחה. בחוברת ההדרכה נכתב כי המצלמה יכולה להפיק עד כ-300 תמונות בטרם תידרשו להחליף סוללה, אך בשימוש חסכני (ללא פלאש במרבית התמונות, למדל) הצלחתי להגיע אף ל-500 תמונות.

מכל התמונות שיצא לי לעשות באמצעות ה-FS5, אולי באחת נצפו עיניים אדומות ופעמים רבות נתקלתי בכך שהפלאש של המצלמה חלש מידי, או לא מתואם עם הצמצם, והדבר גורם להיווצרות תמונות חשוכות. אם לא היה די בכך, אז למצלמה יש גם בעיות מיקוד שגוברות ככל שמתרחקים מן האובייקט, אך גם במרחק של 3 מטרים התמונה עלולה לצאת בלתי ממוקדת. מנגנון זיהוי הפנים מזהה אכן פנים, אבל לא פעם קורה שמזוהים גם דברים שפשוט לא נמצאים שם (כמו עוד פנים על גבי דף לבן ואחיד).

סיכום

ה-FS5 היא מצלמה ממוצעת למדי עבור המשתמש הממוצע שאינו מחפש לעצמו מצלמה מקצועית או בעלת ביצועים יוצאי דופן באף תחום של צילום. היא קטנה ונכנסת לכל כיס ובמחיר של החל מ-1040 ¤ אפשר לראות בה בת לוויה נוחה לטיולים משפחתיים ולמקומות בהם אין חשיבות יתרה לאיכות מושלמת של התמונה והדגש הוא יותר על מספר התמונות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה בקופסה?

ובכן, קודם כל מדובר כמובן במצלמה עצמה, Panasonic LUMIX DMC-FS5. כיאה לכל מצלמה קומפקטית, גם הלומיקס מגיעה עם סוללת ליתיום של 1000mAh במתח של 3.6 וולט. הסוללה מגיעה בנפרד בתוך קופסה קטנה, ונטענת ע"י מטען חיצוני קומפקטי למדי. שאר האביזרים בקופסה הם סטנדרטיים למדי: שרוך נשיאה, דיסק התקנה של תוכנת סינכרון התמונות עם המחשב, הוראות בטיחות והוראות הפעלה בעברית ובאנגלית (וכן דיסק נוסף של הוראות הפעלה), כבל USB לסינכרון מול המחשב או המדפסת וכבל אודיו/וידאו לצורך חיבור המצלמה לטלויזיה. בנוסף לכל אלה, עם המצלמה קיבלתי קופסה קטנה עם כרטיס זכרון SD בקיבולת של ג'יגה-בייט אחד. הדבר היחיד שהרגשתי בחסרונו הוא כמובן נרתיק הנשיאה, אבל משום מה נראה כי קיימת תמימות דעים בנושא ויצרני המצלמות עדיין מתייחסים אליו כאל מוצר נלווה (כפי שהתייחסו בעבר לכרטיסי הזכרון).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully