וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניית אתרים במק

זיו קיטרו

25.5.2008 / 12:48

זיו קיטרו מספר לכם על התוכנה הטובה ביותר לבניית אתרים עבריים במק: Freeway Express 5

בתחילת ימי האינטרנט, בניית אתר היה סוד השמור למתי מעט. מספר שניות לאחר מכן כבר נפתחו אתרים כמו geocities שאפשרו גם למי שלא מבין דבר בקוד HTML ליצור עמוד בית עם תמונות, טקסט ואפילו אנימציית gif. מאותו הרגע מפתחים לא נחו והחלו לייצר עוד ועוד תוכנות שיאפשרו לכל אחד, גם אם זה לא יודע דבר וחצי דבר בכתיבת קוד, לייצר עמודים נאים למראה אותם יוכל להעלות לרשת ולזהם אותה ברעיונותיו המקוריים למחצה.

כיום יש לא מעט תוכנות שימושיות שמאפשרות בניית אתרים בקלות ואחת התוכנות האלו מגיעה בחינם עם כל מק חדש. שמה הוא iweb והיא חסרת כל ערך למי שרוצה לכתוב אתר בעברית.

אז מה עושה המשתמש העברי שרוצה לבנות לעצמו אתר? ובכן, יש אלטרנטיבות לתוכנות מבית אפל ואחת מהן אפילו עושה עבודה טובה.

שמה של התוכנה הוא Freeway 5 Express והיא גוירה על ידי מתכנת מקיסט בשם אלדד גפן. מה סוד קסמה של Freeway 5? בניגוד לתוכנות אחרות שטוענות שהן ויזואליות ולמעשה דורשות התעסקות לא מועטה עם קוד HTML כדי לסדר את החלקים השונים, החלונות, הטפסים ושאר האפקטים שבאתר, Freeway 5 מקיימת את ההבטחה. רוצים ליצור סרגל ניווט בחלקו העליון של האתר? ציירו לכם קופסה, ציירו תוויות, הכניסו טקסט והגדירו פעולה ואפקטים שונים כראות עיניכם בעזרת פקודות פשוטות. זה הכל, הסרגל יהיה מוכן לשימוש והקוד שנכתב על ידי התוכנה יהיה קוד תקני שיעבוד בכל דפדפן.

תבניות

הדבר הבסיסי ביותר ללמוד ב-Freeway הוא השימוש בתבניות הראשיות ובעמודים. אם אתם מעוניינים ליצור מספר עמודים באתר ואתם רוצים שכולם יעשו שימוש באותה תבנית אב, ניתן פשוט לבחור בתבנית הזו בעמודה השמאלית, לעצב אותה כנדרש ולאחר מכן לייצר עמודים המסתמכים על התבנית הזו.

התוכנה קלה לשימוש אבל אינה אינטואיטיבית. כדי לנצל אותה כראוי חייבים לקרוא את המדריך המצורף ולקרוא את המיילים הנשלחים על ידי אלדד לכל משתמש חדש בחודש הראשון לשימוש. בלי המדריכים האלו תמצאו את עצמכם מבזבזים זמן יקר בניסיון לעשות את הדברים הבסיסיים ביותר.

פעולות

הדבר השני שחשוב לשים לב אליו בשימוש ב-Freeway הוא שהתוכנה מבוססת על ”פעולות“. כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו החל מהוספת כתובת מייל שתפתח אצל הגולש את תוכנת המייל שלו ותאפשר לו לשלוח אליכם מייל כשטקסט בסיסי כבר נרשם בשורת הנושא ועד לתפריטים פעילים שנפתחים ונסגרים כאשר עוברים מעליהם או טפסים לתוכם ניתן להכניס נתונים על מנת להרשם לבסיס הנתונים של האתר או הטמעה של קטעי וידאו וקול ואפילו החדרה של מודעות גוגל - כל אלו הן פעולות שצריך לאתר, לבחור ולהכניס במקום המתאים.

החברה שפיתחה את Freeway מספקת עם המוצר המון פעולות שכאלו ואף מפתחת עוד פעולות שניתן להוריד מהאתר, בנוסף ישנה ערכה למפתחים שרוצים לייצר עוד פעולות. חלק מהפעולות נמצאות ברחבי הרשת להורדה בחינם, אחרות נמכרות במחירים סמליים על ידי המפתחים הפרטיים.

להעלות את האתר

על מנת להקל על המשתמש ולמנוע צורך לעשות שימוש במספר תוכנות כדי להביא את האתר אל הרשת, Freeway מגיעה עם קליינט FTP מובנה. ברגע שהאתר שלכם מוכן, בוחרים בפקודת העלאה מתוך התפריט, ממלאים את הפרטים (שם השרת, ססמה וכדומה) ו-Freeway תעלה את כל הקבצים שיצרתם כך שיהיו נגישים לכל אחד.

אם בחרתם להכניס תמונות אל האתר, לתוכנה יש המון כלים שיעזרו לכם להתאים את התמונה ולעצבה כך שתתאים לכם לעיצוב הכללי של האתר, הדבר כולל שינוי גודל, התאמת התמונה לתיבה בגודל מסוים, הפיכת כיוון התמונה ועוד.

הכלים הללו המגיעים עם Freeway אינם יעילים כמו תוכנות ייעודיות, אבל למי שרוצה להתחיל ממינימום של השקעה כספית הם בהחלט כלי רב ערך.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

למשתמשים רציניים

למרות הקלות היחסית בה ניתן לעשות בה דברים, Freeway 5 מעט מרתיעה. עם כמות האפשרויות שהיא זורקת על המשתמש קל ללכת לאיבוד בתוכה. בסופו של דבר עם אימון אפשר לייצר אתרים לא רעים בכלל אבל עקומת הלמידה אינה מתאימה למי שרק רוצה לזרוק שניים שלושה דברים אל תוך דף, להקיש טקסט ולשכוח מכל העניין.

דבר נוסף שחשוב להבין הוא שבין אם אתם מקודדים HTML ובין אם בחרתם בתוכנה ויזואלית כמו זו, אם אין לכם את הכישרון הבסיסי לעיצוב, האתר שלכם לא יהיה הדבר המהנה ביותר לגלוש בו. בניית אתרים הוא מקצוע כמו כל מקצוע אחר ויש להבין דברים בסיסיים כמו היררכיות, מבנה נכון של ניווט, עבודה עם צבעים, עימוד וכדומה. מי ששולט במושגים האלו יוכל לנצל את Freeway 5 בצורה הרבה יותר טובה מאחרים.

היתרון הגדול ביותר של Freeway היא העובדה שהתוכנה עושה שימוש בממשק בעברית, תומכת באופן מושלם בכתיבה מימין למשאל ורכישת התוכנה כוללת גישה ישירה אל הנציג בארץ שמספק ייעוץ ותמיכה. חבילת התמיכה הזו היא כלי שאסור לזלזל בו. Freeway 5 Express עולה 300 ש"ח וניתן לרכוש אותה באתר פריוויי הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • freeway 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully