וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Time Crisis 4

דניס ויטצ'בסקי בא למשחק הזה עם נוסטלגיה ותקוות, וסיים אותו עם לב שבור וכעס. הרבה כעס

לפני שהתגייסתי לצבא, היו לי לא מעט אשליות בנוגע לכלי נשק וירי בכלל. רבות מהאשליות האלה הגיעו מאולם מכונות משחק אחד אפל בשכונת הדר בחיפה, ועמדה של Time Crisis שעמדה בו. נהגתי לשחק במכונה ההיא בכל פעם שעברתי בסביבה, ולא היה סוף להתלהבותי מהפדאל עליו צריך ללחוץ בשביל לצאת מהמחסה והאקדח המגניב אותו כיוונתי על האויבים המרושעים ממש כמו מאלדר ב'תיקים באפלה'. היו זמנים.

מאז הספקתי כבר לסיים את בית הספר, להתגייס ולהשתחרר עם סלידה עמוקה למדי מכלי נשק באשר הם. בדרך שכחתי מטיים קרייזיס. אבל כשקיבלתי את הקופסה ובה אקדח אור יחד עם הכותר הרביעי בסדרה, הלהבה ההיא ניצתה שוב, ולרגע נמרח לי חיוך דבילי על הפרצוף. אבל רק לרגע, כי אז פתחתי את הקופסה וראיתי מה יש בפנים.

לפני מספר שנים, העביר המחוקק במדינת קליפורניה אשר בארה"ב חוק שאוסר לייצר צעצועים שמדמים כלי נשק אמיתיים, כדי ששוטרים לא יירו בטעות בילדים שמשחקים עם רובי צעצוע. אחת הנגזרות של אותו החוק השפיעה על העיצוב של חברת Namco – יצרנית Time Crisis - כשהיא ייצרה את GunCon3, אקדח האור בו משתמש המשחק. כך, בזמן שביפן קיבלו אקדח אפור ומגניב, בארה"ב ואירופה קיבלנו אקדח כתום.

מילים לא יכולות לתאר כמה מגוחך ומכוער הוא האקדח הזה (בדיוק בשביל זה מצורפת תמונה), אבל הצבע הוא רק הבעיה הכי שולית מבין 4 הבעיות העיקריות שלו, עליהם נדבר בסדר של עצבנות עולה. הבעיה השניה, אם כך, היא העובדה שב-2008 בנאמקו לא מתביישים להוציא אקדח אור עם חוט. השלישית נוגעת לכך שהאקדח משתמש בשני חיישנים אותם צריך לשים על הטלוויזיה, ממש כמו בקונסולת ה-Wii, רק הרבה פחות נוח והרבה יותר מעצבן בגלל שהחיישנים גדולים ונוטים ליפול.

הבעיה הרביעית והאחרונה מצדיקה פסקה משלה כיוון שהיא זו שכמעט וגרמה לי להתייאש מהמשחק עוד לפני שהתחלתי לשחק בו. GunCon3, מסתבר, הוא בקר לימניים בלבד. זה לא מצויין על אריזת המשחק, ורוב הסיכויים הם שהמוכר בחנות לא יידע להגיד לכם את זה, אבל זוהי האמת. בגלל שבנאמקו החליטו להכניס ל-Time Crisis 4 מצב FPS (על כך בהמשך), הם ייצרו את הבקר לא כאקדח, אלא כאקדח עם תוספת גדולה בצדו השמאלי, עליה נמצאים שני כפתורים וג'ויסטיק אנלוגי. בנוסף, על צדו השמאלי של האקדח נמצאים שני כפתורים ללא מקבילות בצד הימני. התוצאה היא שאם אתם רוצים לשחק ביד שמאל, צריך להחזיק את האקדח עם שתי הידיים בהצלבה, וזה ממש, אבל ממש לא נוח. מעבר לכך, זה יכאב כי יד ימין שלכם תתקע בפינה חדה של שמורת ההדק. אנחנו 10 אחוזים מהאוכלוסייה, מן הראוי שיתחשבו בנו או לפחות יזהירו כשאחד החלקים העיקריים של המשחק לא מתאים לנו.

בלה בלה

אבל אתם יודעים מה, אפשר לשחק ב-Time Crisis 4 גם בעזרת הבקר הרגיל של הפלייסטיישן, אז הייתי סולח ליצרניו אם המשחקיות שלו הייתה איכשהו מפצה על חסרונותיו של האקדח, אבל זה לא קורה. לכותר שני מצבי משחק עיקריים – ארקייד ומצב FPS. כולם עוסקים באותה העלילה, רק מצדדים קצת שונים, וזה קשה – כי לעלילות כאלה יש בדרך כלל רק צד אחד וגם הוא קלוש למדי.

בלה בלה, ארגון טרור, בלה בלה, נשק ביולוגי, בלה בלה, שלושה גיבורים מסוקסים. אל תבינו אותי לא נכון, אני לא מנסה להעליב את עלילת המשחק בכוונה, אבל זה כל מה שאפשר לזכור ממנה שלוש שניות אחרי שמכבים את קונסולת הפלייסטיישן 3. טוב, לא באמת הכל, זוכרים גם שהדיבוב משעמם עד כדי כאב והתסריט כאילו נכתב על ידי מכור ל-LSD שנמצא בדאון ממש עמוק ורק רוצה לסיים לכתוב בשביל שישלמו לו ויוכל לקנות עוד מנת סם.

אני לא מאמין שבזבזתי יותר מ-500 מילים בלי לתאר את המשחקיות בכלל, אבל ככה זה כשהרושם הראשוני מהמשחק נוצר עוד לפני שיורים באויב הראשון (מיני אלפים). אז כן, מצב המשחק הראשון הוא מצב ה-Arcade הישן והטוב, בו המחשב זז בשבילכם, וכל המשחקיות מסתכמת ביציאה מהמחסה, ירי באויבים, חזרה למחסה בשביל לנוח ולטעון מחדש, וחוזר חלילה. המצב הזה, שהפך את Time Crisis לחדשני-יחסית לפני 13 שנים כשהמשחק יצא, הפך היום למשהו דקדנטי ומשעמם. לא פלא שאנחנו לא רואים כמעט משחקים עם אקדחי אור כיום, לאנשים פשוט נמאס מהם, וצריך איזשהו סוג של חדשנות בשביל להפוך אותם לרוונטיים יותר.

את זה מנסים לעשות יוצרי המשחק באמצעות המצב השני – משחק פעולה מגוף ראשון בו השחקן שולט הן במבטה והן בתנועתה של הדמות בעזרת שני הבקרים האנלוגיים אשר על האקדח. בפועל, מצב המשחק הזה – חוץ מהיותו סיוט לכל שמאלי – פשוט לא כיפי. האויבים מטומטמים, עיצוב השלבים משמים והמשחקיות מסורבלת למדי. מעבר לכך, המנוע הגרפי של המשחק, שמתמודד לא רע עם זויות צילום שנקבעות על ידי הקונסולה, ככל הנראה לא מסוגל לשמור על אותה הרמה הגרפית כשיש מצלמה חופשית, והתוצאה היא שבמצב ה-FPS נראה טיים קרייזיס 4 כמו כותר פלייסטיישן 2.

לא מומלץ

מעל לכל, המשחק הזה מתסכל אם שיחקתם כבר בכותרים דומים בעבר. הוא לא מציג שום התקדמות רצינית, וכשהוא מנסה, זה נגמר באסון. נקודת האור היחידה בו אני מניח שאם מעולם לא שיחקתם בכותרים האלה ובא לכם, אבל ממש בא לכם, תוכלו ליהנות מ-Time Crisis 4, אבל אני לא מתכוון להמליץ עליו לאף אחד אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • time crisis
  • namco

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully