וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה תוריד מחירים?

רויטרס

26.5.2008 / 20:41

לפי הערכות בשוק, תוזיל יצרנית הסלולר הגדולה בעולם את מחירי הטלפונים שלה בעד 20 אחוז

נוקיה הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, מתכוונת להוזיל את מחירי דגמיה בשיעור של עד 20%, בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון מתחרות דוגמת מוטורולה האמריקאית. כך פי הערכות בשוק עליהן דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

בעקבות ההערכות נפלה היום מניית סמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית, יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם, ב-4%; מתחרה דרום קוריאנית נוספת נוקיה, LG אלקטרוניקס, נפלה ביותר מ-8% במהלך המסחר בבורסת סיאול, ונסגרה לבסוף בירידה של 3.8%. מניית נוקיה יורדת ביותר מ-1% במסחר בבורסת הלסינקי.

דובר נוקיה סירב להתייחס למדיניות התמחור העתידית של נוקיה, אולם ציין כי ענקית הסלולר הפינית בוחנת אפשרות להיכנס לשוק מכשירי הסלולר הדרום קוריאני. "אנו מתעניינים בשוק הקוריאני ובודקים אותו, אולם טרם חשפנו מוצרים כלשהם בשוק זה", אמר הדובר לסוכנות רויטרס.

"הורדת המחירים של נוקיה, אם אמנם תצא לפועל, ללא ספק תחול לגבי כל דגמיה", העריך אנליסט SK סקוריטיס, לי סאנג ג'ון, בראיון לרויטרס.

המתחרים עוקבים

"אנחנו עוקבים מקרוב אחרי נוקיה", אמר סגן נשיא LG אלקטרוניקס, צ'נג מא, בעקבות השמועות בשוק אודות הורדות המחירים המתוכננת של נוקיה.

הפסדיה של מוטורולה, יצרנית מכשירי הסלולר השלישית בגודלה בעולם, אשר הודיעה בחודש מארס על כוונתה להפוך את חטיבת הטלפונים הסלולרים המפסידה שלה לחברה נפרדת - הלכו והתרחבו מאז תחילת שנת 2007 לאחר שאיבדה נתח שוק לטובת מתחרותיה הגדולות בשוק מכשירי הסלולר, נוקיה וסמסונג. בה בעת, לא הצליחה החברה לפתח דגם פופולרי חדש אשר יפצה על הירידה במכירות סדרת מכשירי Razr המצליחה.

מוטורולה אינה הנפגעת היחידה עקב התחרות העזה בשוק הסלולר הגלובלי. רווחיה של סוני-אריקסון, יצרנית מכשירי הסלולר החמישית בגודלה בעולם, נחתכו במחצית ברבעון הראשון של השנה על רקע האטה בביקוש לדגמי סלולר יקרים הכוללים גם מצלמות ונגני מדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully