וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Ad-Aware 2008

דידי חנוך

27.5.2008 / 10:32

גרסה חדשה לאחת התוכנות החשובות ביותר שיש בהחלט שווה מקום במדור השבועי שלנו. כדאי לעדכן? התשובה בפנים

באמת שקשה לחשוב על תוכנה חשובה יותר בעבור רוב המשמשים מ-Ad-Aware. יש הרבה תוכנות שעושות את מה שהיא עושה, אבל אף אחת לא טובה כמוה. כבר שנים ש-Ad-Aware היא הסטנדרט בכל הנוגע לאיתור וחיסול של תוכנות רוגלה ורושעה וכל שאר התרגומים העצובים שפירושם: תוכנות מסחריות שמטרתן לדחוף לכם פרסומות ובדרך גם פוגעות בפרטיות שלכם ובאיכות הגלישה והמחשב שלכם.

אנטי וירוס הוא דבר חשוב, והאנטי וירוסים הטובים, כמו Avast עליו כתבנו בשבוע שעבר, יעזרו להגן עליכם. אבל הם טובים במניעה, והם לא מושלמים. ברגע שתוכנה מסוכנת התיישבה על המחשב שלכם, אתם צריכים דרך להעיף אותה משם. ובדיוק לזה נועדה הגרסה החינמית של Ad-Aware, שיצאה לאחרונה מבטא והושקה בגרסתה הרשמית הנוכחית: Ad-Aware 2008.

במודל הנוכחי, מגיעה התוכנה בשתי גרסאות (שלוש, בעצם, אבל מבחינתנו מדובר בגרסה חינמית וגרסה שעולה כסף. אותנו מעניינת החינמית. למדקדקים, ההבדל המרכזי בין גרסת Plus הזולה יותר לגרסת Pro היקרה יותר הוא סריקה מקוונת של מדיה מוזרמת). הגרסאות שעולות כסף כוללות גם אנטי וירוס והגנה פעילה כנגד תוכנות מזיקות.

אבל Ad-Aware היא תוכנה שעיקר כוחה, כאמור, הוא בתהליך המאבק אחרי שתוכנה מזיקה תקפה אתכם. ואת זה היא עושה היטב. במחשב שלי, היא מצאה וחיסלה תוכנה אחת שישבה וחיכתה לשעת כושר. ואני משתמש מחשב די זהיר.

מה חדש?

השינויים המשמעותיים בגרסה הנוכחית קשורים לביצוע. התוכנה סורקת כיום מהר יותר - מהר מאד ב"סריקה חכמה" - ודורשת פחות משאבי מערכת. בנוסף, העדכון האוטומטי בוטל. וזאת כבר בשורה משמחת באמת, מכיוון שעדכון הוא דבר שאני יכול לבצע כשאני זקוק לתוכנה. אני לא צריך שתוכנת הסרת רוגלות תשב ותגזול משאבים ורוחב פס - בדיוק הדברים שהיא אמורה למנוע - בין שימוש לשימוש.

הגרסה הנוכחית גם תומכת בויסטה, ומאפשרת גילוי והסרה של רוטקיטים.

ההבדלים האחרים אינם משמעותיים. סקינים נראים לי מעט מיותרים לתוכנת אבטחה. גם ההגנה מאתרים "מסוכנים" מעט מטרידה בעיני. מספיקה לי ההגנה שמספקים שני הדפדפנים הפופולרים וגוגל. יותר ממספיקים, לפעמים.

בכל מקרה, טוב לראות ש-Lavasoft, יצרני התוכנה, עשו צעד לאחור ממגמת ההכבדה של התוכנה, והוציאו גרסה שעובדת טוב יותר ומפריעה פחות לעבודה עם המחשב. בהחלט כדאי לעדכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully