וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הגיבוי של סלקום

חברת סלקום הציגה היום ארבעה שירותים חדשים, החל מגיבוי תכנים מקוון ועד לכרטיס סים עם זכרון בנפח 2 גיגה

חברת סלקום הכריזה היום על ארבעה שירותים חדשים – חלקם כבר הושקו ברשת ואילו האחרים נמצאים בשלבי פיילוט. באירוע, שהתקיים במשרדים של החברה בנתניה, הזכיר סמנכ"ל השיווק של סלקום עדי כהן, כי החברה לא מפתחת שירותים חדשים ורק אז חושבת איך לשווק אותם, אלא מתאימה את שירותיה ללקוחות.

מעבר לכך, הציגו אנשי סלקום במהלך סיור העיתונאים את מרכז הבקרה של הרשת הסלולרית. במהלך הסיור במרכז, נאמר כי חוץ מהפעילות הסלולרית, יש כיום כ-2000 לקוחות שמשתמשים בשירותי הטלפוניה הנייחת של החברה, אותם היא מספקת בשיתוף עם ברק בקידומת 073.

השירות הראשון עליו דובר הושק כבר באמצעות קמפיין רחב. מדובר בתוכנית הגלישה ללא הגבלה במודם סלולרי – החבילה הלא-מוגבלת היחידה בשוק הסלולר כיום, שמוצעת ללקוחות במחיר של 129 שקלים בחודש.

חייבים לסייג ולומר כי האותיות הקטנות מדברות על כך שיש הגבלה מסוימת, היא הגבלת "שימוש הוגן" שקיימת כיום גם אצל כל ספקי האינטרנט הקוויים. המשמעות הכמותית של המושג לא ידועה, אך בסלקום אומרים כי גם אם המשתמש יחרוג מהמסגרת הזו, ייצרו עמו קשר. באף מקרה לא אמור המשתמש לקבל "הלם חשבונית" הנובע מסכומים אסטרונומיים שרשומים בה.

גיבוי מקוון

השירות השני הנו שירות גיבוי תכנים – כזה שמאפשר לכם לגבות את כל התוכן של הטלפון הסלולרי שלכם אל השטח המקוון של סלקום, ולגשת אליו מכל מחשב המחובר לאינטרנט. בין הדברים אותם ניתן לגבות אנשי קשר, הודעות SMS, תמונות, סרטונים וקבצי מוזיקה, הכל בהתאם למגבלות המכשירים ולמגבלת המיקום – 1 גיגהבייט, כש-50 מגהבייטים נוספים עולים 5 ¤ לחודש וגיגהבייט נוסף 35 ¤ לחודש. מתוך האתר ניתן לנהל את המידע אותו גיביתם, ואם מדובר בתוכן מולטימדיה גם להציגו או להורידו למחשב שלכם.

השירות החדש נתמך כיום על ידי 25 טלפונים שפועלים ברשת סלקום, כשהמערכת מוכנה לבצע המרות למידע השמור בשביל שתוכלו לאחזר אותו גם ממכשיר שלא דומה כלל – מבחינת מערכת ההפעלה, לפחות – למכשיר ממנו גיביתם את התכנים. המחירים של השירות הם כדלקמן: גיבוי ספר טלפונים ב-5.9 ¤ לחודש ללא התחייבות וגיבוי מלא ב-7.9 ¤ ללא התחייבות.

מתחריה של סלקום השיקו כבר שירותים דומים בדמות ה-Sync Space של פלאפון ושירות הגיבוי המורחב של אורנג'. עדי כהן התייחס לכך באומרו שבסלקום לא באים במטרה להיות ראשונים, אלא רוצים להיות הכי מתאימים ללקוחות, ובכך - לדעתו - הם הצליחו עם השירות שלהם.

מדברים מחו"ל

השירות השלישי שהוצג, Plug & Talk שמו, מיועד לאנשים המרבים לטוס לחו"ל עם המחשב הנייד שלהם, שאינם רוצים לוותר על מספר הסלקום שלהם אך גם לא רוצים לשלם סכומים גבוהים על שיחות שנעשות דרך מפעיל מקומי.

לתוך ה-Plug & Talk מכניסים את כרטיס הסים שלכם, מחברים אותו למחשב באמצעות חיבור ה-USB ומקבלים אפשרות לקבל או להוציא שיחות והודעות SMS באמצעות רשת האינטרנט ועם ממשק גרפי. השירות רץ מתוך המכשיר, ולכן לא משנה לאיזה מחשב תחברו אותו. עלותו עומדת כיום על 149 ¤, שיחה יוצאת עולה 2.90 ¤ לדקה (פעימות של שניה, לא כולל מע"מ) ושיחה נכנסת עולה 90 אגורות לדקה (לא כולל מע"מ). משלוח SMS עולה גם הוא 90 אגורות לדקה (לא כולל מע"מ).

השוואת מחירים מראה כי שירות Skype הפופולרי זול יותר מהשירות של סלקום בהרבה מאוד מקרים, אך בחברה מאמינים כי ישנם לא מעט אנשים שיסכימו לשלם יותר בשביל הנוחות שבשמירה על מספר הסלקום שלהם בחו"ל.

מגה-סים - הכי גדול בזכרון

השירות האחרון, וזה שנמצא בשלבים הכי ראשוניים שלו כיום, הוא המגה-סים – פיתוח של חברת Sandisk שנכנס לפיילוט ברשת סלקום. הפיתוח הוא בעצם כרטיס סים שמשלב בתוכו גם כרטיס זכרון בנפח של עד 2 גיגהבייטים. הדבר מאפשר להעביר בקלות רבה יותר תוכן מטלפון לטלפון, ובשביל לקוחות רבים מבטל את הצורך בכרטיס זיכרון חיצוני. בשביל סלקום המשמעות של הזכרון המורחב היא היכולת לשים יותר אפליקציות על גבי כרטיס הסים.

עם זאת, בשביל שימוש ביכולות הכרטיס דרושה תמיכה של הטלפון הסלולרי, וכיום מעט מאוד מכשירים בשוק תומכים בו. עם הזמן צפויים להגיע דגמים נוספים התומכים במגה-סים.

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully