וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן הפיראטים- שחקן ספסל

קונאן הברברי התפרץ אל מדפי החנויות ופגש לא פחות מ-400,000 איש שרצו לקחת אותו הביתה

אמרתי זאת פעם, ואומר זאת שוב – משהו לא טוב עובר על ה-ESA – ארגון הגג האמריקאי של מפיצות המשחקים, שעושה פעילויות של לובי והסברה, ומארגן את תערוכת E3 השנתית. בהתחלה היו אלה Activision-Blizzard שפרשו ממנו לפני מספר שבועות, אחר כך LucasArts החליטו לא לחדש את החברות ועכשיו גם id – המפתחת של Doom ו-Quake אמרה לארגון שלום.

קשה להבין מה בדיוק עומד מאחורי ההחלטות האלה – אולי החברות מרגישות כי ESA לא עושה מספיק וכבר לא מרגישות מחוייבות להישאר בארגון אחרי שתערוכת E3 הפכה מהאירוע השנתי הגדול ביותר (40,000 משתתפים ב-2006) של העיר לוס-אנג'לס, לצל עצוב ומאוד אקסקלוסיבי של עצמה. אולי הסיבות אחרות לגמרי, אבל התוצאה זהה: לובי המשחקים מאבד מכוחו, דווקא בתקופה בה הוא נדרש לעמוד איתן מול התקפות של פוליטיקאים ועורכי דין ששמם המלא מתחיל בג'ק ונגמר בתומפסון.

ואם כבר בעורך הדין השמרני מפלורידה עסקינן, נכון שהבטחנו לעצמנו לא לכתוב עליו יותר מדי, אבל קשה לוותר על ההזדמנות לספר כי השופטת בשימוע המשמעתי שנערך לו המליצה ללשכת עורכי הדין של פלורידה למצוא אותו אשם ב-27 מתוך 31 הסעיפים של התנהגות לא הולמת. תומפסון, מצידו, טוען שלהליך אין שום השפעה כי השופטת לא חתמה בצורה נכונה על שבועת האמונים כשנכנסה לתפקיד.

קונאן, ברברי שלי מוצלח?

נעבור לידיעה הגדולה של הטור, והיא הביצועים המאוד מרשימים אותם הפגין קונאן הברברי. האיש כבר בן 76, והשחקן הכי מפורסם שנכנס לנעליו מושל כיום על מדינת קליפורניה, אבל כל זה לא הרתיע 400,000 אנשים מכניסה לעולמו של משחק התפקידים ההמוני Age of Conan, שהושק בשבוע שעבר.

שיאים לא נשברו כאן, זה נכון, רובם עדיין שייכים ל-World of Warcraft האימתני שרק גדל וגדל, אבל קונאן הוא המשחק הראשון בעל הסיכוי הממשי לפגוע בענק ולקחת חלק ממשתמשיו. נכון לעכשיו, רשמים אודות המשחק שפורסמו ברחבי האינטרנט חיוביים מאוד, אך אחד הדברים החשובים ביותר בכותר המוני הוא הקהילה, ואותה נוכל לבדוק רק כשהיא תתגבש.

מה שכן, יש ל-Age of Conan נקודת זכות נוספת, גדולה מאוד, שתנוצל רק בשנה הבאה. נכון לעכשיו, ב-2009 מתוכננת לצאת גרסת אקס-בוקס 360 של הכותר, מה שיהפוך אותו לאחד הנסיונות הבולטים להביא את בשורת ה-MMORPG גם לקונסולות הדור השביעי. אם המשחק יצליח לצבור מומנטום עד ההשקה ההיא, והמפתחים יאפשרו לשחקני PC להיות באותו העולם על שחקני הקונסולות, יכול להיות שנראה כאן הגירה המונית לעולם של קונאן בדיוק בזכות היכולת הזו.

סוף עידן הפיראטים

נולאן בושנל הוא יזם בולט מאוד בתעשיית משחקי המחשב, והסיבה לכך היא שהאיש הקים את אטארי. אני לא מדבר כאן על החברה אותה אנחנו מכירים היום בשם הזה, אלא על אטארי המקורית. אפשר אפילו להגיד שהאיש הוא אחד האבות המייסדים של התעשייה, וספק אם רבים ירצו להתווכח על כך.

כשדיבר בוועידת עסקים של חברת Wedbush Morgan בשבוע שעבר, אמר בושנל שפיראטיות במשחקי מחשב תגיע בקרוב לקיצה. הסיבה לכך לא תהיה ביאת המשיח או מלחמה גרעינית, אלא שבב קידוד בשם TPM, שנמצא כיום על מרבית לוחות האם החדשים.

השבב הזה אמור לאפשר לאנשי התעשייה לקודד את המשחקים כך שבשביל לשחק בהם, צריך יהיה להשתמש בדיסק המקורי כיוון שרק עליו ניתן יהיה לשים את מפתח הפענוח הייחודי. בסופו של דבר, חוזה בושנל כי תעשיית המשחקים באזורים כמו אסיה תגדל, כיוון שאנשים יהיו חייבים לקנות כותרים מקוריים.

בלי לזלזל באיש ובחזונו, קשה לי להאמין שהחזון הזה יתממש. נכון, יהיה קשה יותר להתקין משחקים פיראטיים – אולי אפילו נצטרך מוד צ'יפ כמו בפלייסטיישן, אבל אין מנעול ללא מפתח, וההגנות לעולם לא תהיינה חסינות-פריצה לחלוטין. בכלל, לדעתי עדיף לתעשייה להתמקד בדרכים חדשות בהן אפשר להרוויח כסף, כמו פרסומות למשל.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully