וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 7: בסוף 2009, רב מגע

דידי חנוך

28.5.2008 / 6:48

סטיב באלמר וביל גייטס חשפו פרטים על חלונות 7, יאהו ועוד בראיון משותף בכנס AllThingsD

בשנה שעברה הביאו בכנס AllThingsDigital את סטיב ג'ובס וביל גייטס לבמה אחת, לראיון משותף עם מארגני הכנס וולט מוסברג וקארה סווישר מה"וול סטריט ג'ורנל". השנה הם חזרו על השטיק של ביל וסטיב, רק שהפעם מדובר ביו"ר היוצא ובמנכ"ל הנשאר של מיקרוסופט: ביל גייטס וסטיב באלמר.

חלונות 7: הרב מגע

הידיעות החשובות ביותר שנחשפו בראיון קשורות למערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, המכונה כרגע "חלונות 7". באלמר הודיע בראיון ש"חלונות 7" תופץ ללקוחות לקראת סוף 2009, כשלוש שנים לאחר הפצתה של חלונות ויסטה.

ג'ולי לארסון-גרין ממיקרוסופט הדגימה את ממשק המולטי-מגע של "חלונות 7". בהדגמה הוצגו שימוש בתוכנת Paint של חלונות לציור עם עשר אצבעות, נגינה על פסנתר, וניהול תמונות. הוצגה גם תוכנת מיפוי שהוסבה מתוכנה שנבנתה למחשב "Surface" של החברה. וידאו שמדגים את היכולות הועלה לבלוג ויסטה של מיקרוסופט, ותוכלו לראות אותו בקישור.

יישאר יו"ר

אחד הדברים שנחשפו בכנס הוא הסדר העבודה הצפוי לאחר פרישתו הצפויה של גייטס בעוד כחודש. גייטס יישאר יו"ר מיקרוסופט גם לאחר הפרישה. ההבדל בין המצב הנוכחי לבין מה שצפוי הוא שחלוקת הזמן שלו תשתנה. במקום לעבוד במיקרוסופט 80% מהזמן ובקרן הצדקה שלו ושל אישתו 20% מהזמן, המספרים יתהפכו. בראיון המשותף אמר גייטס "פשוט יהיה עלינו להחליט באיזה פרויקטים סטיב רוצה שאהיה מעורב".

הערה מעניינת נוספת נאמרה על ידי ביל גייטס, שטען שהוא השותף הזוטר בשותפות ביניהם כבר שמונה שנים, מאז שבאלמר מונה למנכ"ל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לא קונים את יאהו

בראיון חזר באלמר על העמדה הרשמית של מיקרוסופט: החברה לא מעוניינת כיום לרכוש את יאהו. אם כי היא שומרת לעצמה את הזכות להציע רכישה בעתיד. מיקרוסופט ויאהו משוחחות על "רעיונות אחרים", אך באלמר לא פירט על מה.

מבחינת מיקרוסופט, הסביר באלמר, העיקרון העומד מאחורי רכישת יאהו הוא גודל. יאהו נותנת למיקרוסופט נפח משמעותי בהרבה ברשת, וספציפית בתחום הפרסום בחיפוש.

איך מנצחים את גוגל?

הדרך לנצח את גוגל, לדברי גייטס, היא בניית מוצר חיפוש טוב יותר. המטרה היא כבר לא להביא חזרה רשימה של קישורים. לדברי באלמר, צריך שילוב של פריצות דרך וחדשנות זהירה.

כשנשאלו האם תשלום בעבור חיפוש הוא חדשנות, ענה באלמר: "זאת חדשנות עסקית". כשנשאלו איזה שיפור הציגו עד כה, טען גייטס לשיפור בחיפוש תמונות.

ויסטה? כישלון?

ויסטה, לדברי באלמר, אינה כישלון. 150 מיליון יחידות נמכרו, וחצי מהלקוחות בוחרים בויסטה. עם זאת, באלמר הודה שכיום החברה היתה עושה את הדברים אחרת.

לדבריו, החברה ויתרה על דברים במערכת ההפעלה על מנת לשים דגש על האבטחה. לדברי גייטס, הפילוסופיה של מיקרוסופט היא "לשפר דברים", וויסטה נתנה לחברה הזדמנות לעשות זאת. לדברי באלמר, התלונה הנפוצה ביותר בנוגע לויסטה, ממחקרים שערכה החברה, נוגעת לשינויים בממשק.

אפל? תזכירו לו?

באלמר ביטל שאלות בנוגע לאיום של אפל והאפשרות שהחברה מקופרטינו תשיק יכולות דומות במחשבים אישיים לפני מיקרוסופט, בהתחשב בכך שמערכות ההפעלה שלה מתעדכנות מהר יותר ובכך שהחברה עובדת בתחום הרב-מגע לפני מיקרוסופט. וולט מוסברג, המארח, שאל על כך שאפל צומחת מהר פי 3 מהשוק. באלמר: "הלקוחות שלנו ימכרו 290 מיליון מחשבים בשנה. אפל תמכור 10 מיליון".

באלמר הוסיף "לסטיב יש עסק נהדר. לנו יש עסק נהדר. המודל שלנו עובד טוב ואנחנו משפרים אותו. התחרות תהיה נהדרת. מדובר במודלים עסקיים שונים. המודל שלנו טוב יותר. אין ספק שהמודל שלנו טוב יותר".

מי מספר 1 בסלולר? נוקיה

מוסברג שאל על נתח השוק של מיקרוסופט בתחום הסמארטפונים. לדבריו, RIM (יצרנית הבלאקברי) נמצאת במקום הראשון, אפל במקום השני ומיקרוסופט במקום השלישי. באלמר, שיודע שיש עולם מחוץ לארצות הברית, ציין שמיקרוסופט נמצאת במקום השני, ולא אחרי RIM או אפל כי אם אחרי נוקיה.

באלמר רמז שמיקרוסופט עשויה לשנות במידת מה את המודל העסקי שלה בתחום הטלפוניה. לשלב בתחומים מסוימים את מערכת ההפעלה עם תוכנות ושירותים נוספים. הרמז הזה קשור ככל הנראה לרכישת Danger, החברה מאחורי טלפוני Sidekick, שאכן עובדים במודל משולב של חומרה + שירותים + מערכת הפעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully