וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: HP dv9750

המחשב הנייד החדש מבית HP הוא תחליף מוצלח מאוד למחשב שולחני, שמציג הנדסת אנוש טובה וביצועים מוצלחים

משמעות המושג "מחשב נייד" השתנתה לאורך השנים. בעבר, כל מחשב אותו ניתן היה להזיז בלי עזרה של מנוף נחשב לנייד, אך כיום ההגדרה הזו מוצמדת בדרך כלל למחשבי לפטופ – שילוב של כל רכיבי המחשב, ממסך ועד למקלדת, לקופסה אחת שמסוגלת לפעול גם מסוללה מובנית.

גם בתוך הקבוצה הזו אנחנו עדים לפיצול מסוים בשנים האחרונות – אפיק התקדמות אחד כולל מזעור טכנולוגיות במטרה להפוך את המחשב למכשיר אותו ניתן לקחת אתנו לכל מקום בלי השלכות של כאבי גב, ואילו אפיק אחר בא להפוך את הלפטופ לתחליף בשביל המחשב השולחני הרגיל. הקבוצה השנייה הזו, אליה משתייך המחשב אותו נבקר היום, לא דורשת מחבריה להיות רזים וקלים. תחליף שולחני בימינו צריך לכלול מסך בגודל 17 אינץ' וחומרה חזקה במיוחד.

האח הגדול

מבחינה עיצובית, ה-dv9750 כמעט זהה לחבריו מהסדרות הקטנות יותר של HP, כמו ה-6690 עליו כתבנו כאן לפני מספר חודשים. אותו החלק החיצוני היפה, אותו פס המגע לשליטה בתוכנות המולטימדיה, אותו הכפתור המגניב שמאפשר לנטרל את משטח המגע כשאתם רוצים להשתמש בעכבר חיצוני או רוצים לשים את שתי הידיים על המחשב בשביל להקליד.

ההבדל הוא שכאן, בעצם, מדובר במחשב שנועד להחליף את המחשב השולחני בבית שלכם, וככזה יש ממנו דרישות קצת שונות. ב-HP ניסו להתאים עצמם לדרישות האלה הן מבחינת החומרה והן מבחינת התאמות עיצוב.

הדבר הייחודי ביותר במחשב הזה הוא המקלדת המלאה, כולל משטח הספרות אותו בדרך כלל פוגשים בלפטופים רק ככפתורי FN וירטואליים. הגודל של המחשב אמנם מאפשר להכניס את המקלדת הזו בלי להפוך את הכפתורים לקטנים מדי, אבל הם עדיין מרגישים הרבה פחות נוחים ממה שיכול היה להיות אילו הייתה מסודרת כמו מקלדת לפטופים רגילה. מה שכן, המקלדת הזו – עם הכפתורים הנוספים שיש עליה והיכולת להכניס מספרים בצורה נוחה, מקרבת את המחשב מאוד למטרה לשמה נוצר, החלפת המחשב הביתי.

תחליף דסקטופ

מבחינת החומרה המחשב הזה, כאמור, תואם את הצרכים של רבים ממשתמשים במחשבים הביתיים. יש כאן מעבד Core 2 Duo במהירות 2.20 גיגההרץ, שני גיגהבייטים של זכרון RAM, כונן קשיח בנפח 250 גיגה, כרטיס מסך GeForce 8400M GS ורמקולים חזקים של Altec Lansing. הנתונים האלה מאפשרים הן להריץ את מערכת ההפעלה ויסטה, המותקנת במחשב, בלי בעיה, והן להפעיל משחקים – גם כאלה חדשים – בלי בעיות מיוחדות, כל עוד לא מעלים את ההגדרות הגרפיות לרמות לא סבירות.

וכשתריצו את המשחקים, או תראו סרטים על המחשב הזה - הם ייראו יפה. ב-HP משתמשים כבר מספר שנים בפאנלים איכותיים בשביל הניידים שלהם, והמסך הזה – בעל רזולוציה של 1440x900, לא יוצא דופן. הוא אפילו מתמודד לא רע עם אור ישיר, מה שלגמרי לא נדרש ממנו מתוקף היותו מחשב גדול איתו לא עובדים בחוץ בדרך כלל.

אל תהיה כל כך כבד

יחד עם כל זה, מצליח המחשב להיות קל למדי, יחסית לקבוצה שלו. רק כ-3.5 קילוגרמים משקלו, וכך ניתן להעבירו ממקום למקום בקלות יחסית, ואפילו לעבוד כשמחזיקים אותו על הברכיים, אבל זה לא מומלץ כי תחתית המחשב מתחממת לא מעט.

ואם כבר תחתית המחשב, בואו נדבר קצת על הסוללה. המחשב הזה בהחלט יכול לפעול בלי חיבור לחשמל, אבל לא הייתי ממליץ לכם להוציאו מהשקע לפרקי זמן ממושכים יותר משעה. מה לעשות, מסך של 17 אינצ'ים, במיוחד אם הוא מכוון לרמת בהירות גבוהה, יחד עם חיבור אלחוטי וחומרה חזקה דורשים לא מעט חשמל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

סיכום

אם אתם מחפשים תחליף נייד יותר למחשב השולחני, כדאי לכם מאוד לשים לב ל-dv9750, הוא מחשב שבנוי טוב, נראה טוב ומציג ביצועים טובים – כל זה כשהוא גדול מספיק בשביל לא להיות צפוף מדי. אבל זוהי גם המגבלה שלו – הגודל שלו לא קומפקטי במיוחד, והמשקל מפריע אם המחשב נמצא אתכם כל היום בתיק (דבר לא הגיוני גם כיוון שהסוללה לא מחזיקה הרבה זמן).

מחיר: 5999 ¤.

המפרט

מעבד: Intel Core 2 Duo T7500 2.20GHz, 4MB Level 2 Cache
זכרון: 2048 (2x1024)MB RAM, אפשרות הרחבה ל-4GB
כונן קשיח: 250GB SATA 5400rpm
מסך: 17', WXGA+, רזולוציית 1440x900
כרטיס מסך: Nvidia GeForce 8400M GS, 256RAM
צליל: תואם 3D Sound Blaster Pro, רמקולים של Altec Lansing
כניסות ויציאות: 3xUSB2.0, 1xHDMI, 1xVGA, 1xS-Video, 1xIEEE1394, יציאת אינפרה-אדום, 2 יציאות של אוזניות, כניסת רשת, כניסת מודם, חיבור לתחנת עגינה.
סוללה: 8 תאים, Li-Ion.
תקשורת: מודם 56k, כרטיס רשת מובנה, כרטיס רשת אלחוטית 10/100/1000, בלוטות', אקספרסקארד
צורב Lightscribe Double Layer

  • עוד באותו נושא:
  • hp
  • dv9750

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully