וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא נקנתה יאהו?

דידי חנוך

29.5.2008 / 1:22

ראשי יאהו!, סוזן דקר וג'רי יאנג חושבים שהחברה שלהם שווה יותר, אבל מתנערים מאחריות לכשלון המשא ומתן עם מיקרוסופט

גם יו"ר יאהו! ג'רי יאנג ונשיאת החברה סוזן דקר התראיינו בכנס AllthingsD, יום לאחר ראשי מיקרוסופט. בראיון על הבמה, הודו השניים שנעשו משגים ביאהו!, אבל סירבו לקחת אחריות על כשלון המשא ומתן לרכישת החברה על ידי מיקרוסופט.

למעשה, ג'רי יאנג היה מעט לא ברור בנוגע לכישלון המשא ומתן. לדבריו, זה קצת מעורפל, מכיוון ש"זה כמו להיפרד מחברה. הרושם שנוצר שונה לכל צד". אבל הוא כן אמר שהוא לא חש שהעסקה היתה נכונה גם אם שתי החברות היו מסכימות על מחיר. וזמן לאחר מכן, אמר שהוא תמיד אמר שהוא היה מוכן לעשות את העסקה "בתנאים הנכונים".

למה לחפש בגוגל?

לדברי יאנג, המגעים להעברת הפרסום בחיפוש של יאהו! לשליטת גוגל נובעים פשוט מכך שגוגל טובים יותר במונטיזציה של החיפוש. לדבריו, פנמה - פלטפורמת הפרסום בחיפוש החדשה של יאהו!, שכבר הוגדרה על ידי חלק מהאנליסטים ככישלון - עוזרת לחברה לסגור את הפער, אבל לא מהר מספיק.

חוץ מזה, אמר יאנג: "אני אוהב את גוגל".

הומפייג', חיפוש, מייל וסלולר

המראיין וולט מוסברג שאל את השניים מה יאהו! עושה. לדבריו, ברור לו מה מיקרוסופט עושה, מה ג'נרל מוטורס עושה, מה אפל עושה. אבל מה יאהו! עושה? מה העסק שלה? סוזן דקר: "הומפייג', חיפוש, מייל וסלולר".

השניים דיברו גם על היישומים החברתיים שניתן לבנות סביב ומעל ארבעת השירותים הבסיסיים האלה. על הכוח שיש למפתחים שיוכלו לעבוד על הקנבס ששמו יאהו!. ליאהו, הזכירו השניים יש חצי מיליארד משתמשים בחודש. חצי מיליארד משתמשים שמבלים באתר זמן לא מועט.

נכסים אדירים

נקודה שעלתה מספר פעמים בדיון היא הנכסים האדירים של יאהו!. נכסים כמו פליקר, הדואר ועוד. טעות אחת שדקר הודתה בה היא העובדה שבשנים האחרונות הנכסים האלה פעלו לרעתה של החברה, שכן היא לא הצליחה לנצל אותם כדי לסייע זה לזה, והחברה סבלה מבעיית מיקוד. המשימה של החברה, לדבריה, היא להפוך את הנכסים האלה למשהו שפועל לטובת יאהו!, ולא לרעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully