וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויב של האויב שלי

דידי חנוך

29.5.2008 / 11:39

האם נוקיה ומיקרוסופט יפצחו בברית נגד אפל וגוגל? דידי חנוך חושב שהן צריכות לחשוב על זה ברצינות

בראיון המשותף של ביל גייטס וסטיב באלמר בכנס AllThingsD, משכה את תשומת לבי הערה של סטיב באלמר, כשנשאל על מעמדה של מיקרוסופט בתחום הסמארטפונים, שכח המראיין וולט מוסברג – מתוך תפיסה של השוק האמריקאי, ולא העולמי – את נוקיה. באלמר מיהר לתקן אותו. "נוקיה היא מספר אחת", ציין.

זה מעניין, מכיוון שבפעם האחרונה שיצא לי לראות שקף של מיקרוסופט המראה את שוק הסמארטפונים העולמי, נוקיה לא הופיעה בו. RIM – יצרנית הבלאקברי – הופיעה בו. וגם אפל. אבל לא החברה הפינית שמוכרת הרבה יותר סמארטפונים משלושת האחרות יחדיו. זה לא היה מפתיע. חברות נוטות להציג את המציאות בדרך שנוחה להן, ועל ידי הוצאת מכשירי סדרות N ו-E של נוקיה, מיקרוסופט יכלה להציג את עצמה כמובילה עולמית בתחום.

אבל לא השבוע. השבוע, באלמר טרח להזכיר את נוקיה. וזה קרה בשבוע בו נוקיה החלה לשווק בארצות הברית סמארטפונים בהם משולבות תוכנות Live של מיקרוסופט – מוצר ששולב כבר במכשיריה באירופה.

נוקיה, כמובן, משלבת גם יישומים של גוגל במכשיריה. אבל היא לא הביעה עניין עד כה בהצטרפות ל-Open Handset Alliance, ברית חברות התוכנה והחומרה הסלולרית שגוגל בונה סביב אנדרואיד, מערכת ההפעלה החדשה והמסקרנת שלה לניידים. לאחרונה, אמר בכיר בנוקיה על אנדרואיד: "במערכת הפעלה יש 3 מיליון שורות קוד. כשהם יגיעו לשם, שידברו איתנו". ביטול כזה לפרויקט שנמצא בשלבים מתקדמים ומערב בתוכו חלקים נרחבים מהשוק אינו מקרי.

נוקיה חשה מאוימת, ומסיבה טובה. החברה שבנתה את עצמה בין השאר על כך שיש לה את הממשק הטוב ביותר בעולם הסלולר, נמצאת כיום בפיגור מאחורי מתחרות. האייפון המקורי פתח עליה פער בתחום זה, שעשוי להתרחב עם הדור הבא. והדגמות של אנדרואיד שהוצגו השבוע מראות מערכת הפעלה עם ממשק יפה שמגיב מהר מאד. כבר שנים שאנשים שרוכשים – או מקבלים בעבודה – מכשיר של חברה אחרת, מתלוננים ואומרים "זה לא נוקיה". בפעם הראשונה, אנשים מתחילים לומר על נוקיה: "זה לא אייפון".

גם מיקרוסופט חשה מאוימת, ומסיבה טובה עוד יותר. לה מעולם לא היה ממשק טוב בסלולר. היא נמצאת מספר צעדים מאחור באופן עקבי, עם מערכות הפעלה איטיות, לא נוחות, שמקשות על המשתמש לנצל את היכולות המרשימות מאד שמסתתרות מאחורי הממשק הנורא והאיטיות המזעזעת.

עם כל החששות, מיקרוסופט ונוקיה עדיין נמצאות בעמדה מצוינת. מדובר בשתי החברות עם מערכות ההפעלה הדומיננטיות בתחומן, ביתרון עצום. שתי חברות שיש להן עניין משותף בהצלחה ברשת. אותו עניין שבגללו טענתי בעבר שנוקיה היא הרוכשת הטבעית של יאהו!.

ברית אפשרית בין החברות, שבה ישתפו פעולה בתחום האינטרנט, וישלבו את השירותים שלהן, עשויה להועיל לשתיהן. היא תיתן לנוקיה פלטפורמה אינטרנטית חזקה, עם מערך שירותים קיים, ואולי גם קישור לפייסבוק. היא תיתן למיקרוסופט פלטפורמת חומרה משמעותית בתחום הסלולר לשירותים שלה.

כשהאינטגרציה בין הסלולר לבין האינטרנט תעבור לשלב הבא – השלב שבו שירותי רשת ניידים מתקדמים יפנו לשוק הרחב – ברית אפשרית בין שתי החברות האלה תיתן להן עמדת פתיחה חזקה מאד, גם מול יריבות כמו אפל וגוגל.

אבל יש לציין דבר אחד: הברית הזאת לא תעזור להן אם הן לא ישפרו את מערכות ההפעלה שלהן. בעיקר ברמת הממשק, ברמת הביצועים וברמת המהירות. העניין המתחזק של נוקיה ומיקרוסופט במסכי מגע הוא מובן מאליו. אבל גם כאן, הפתרון שלהן צריך להיות טוב מספיק כדי לעמוד מול זה של המתחרות.

כשסטיב ג'ובס הציג את האייפון לפני שנה, הוא אמר שהממשק והטכנולוגיה של המכשיר מתקדמים ב"חמש שנים" לעומת המתחרות. בשנה הקרובה, יהיה על נוקיה ועל מיקרוסופט – במיוחד נוקיה, שיש לה הרבה יותר מה להפסיד בתחום הנייד – להוכיח שהוא טעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully