וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Casio Exilim EX-Z9

בוריס בולטיאנסקי

29.5.2008 / 15:56

הדבר הטוב ביותר במצלמה הדיגיטלית החדשה של קסיו הוא הרשמקול, וזה לא מבשר טובות לגבי שאר תכונותיה

כמו מרבית המצלמות הקומפקטיות, מיועדת המצלמה הזו - תוספת חדשה לסדרת ה-Exilim של קסיו - לשימוש ביד ימין. למעט לחצן הצילום ובורר ההפעלה, כל הכפתורים מרוכזים בעמודה כפולה מצדו הימני של המסך – 2.6 אינצ'ים גודלו. מידות המצלמה הן 92x55x23 ס"מ ומשקלה גבוה מעט, כמעט 200 גרם. אך עם זאת, המשקל מחולק בצורה מאוזנת, מה שמאפשר לתפוס את המצלמה בצורה טובה יותר.

ה-Z9 מצלמת בהפרדה של 8.1 מגה פיקסלים על גבי חיישן CCD סטנדרטי בגודל של 1/2.5 אינטש ומגיעה לרזולוציית צילום מקסימלית של 3264x2448 בתמונות סטילס ועד 848x480 בוידאו. הזום האופטי הוא רק 3x, והדיגיטלי - שאמור להשלים אותו - מגיע ל-4x נוספים.המצלמה עושה שימוש בכרטיס זיכרון מסוג SD/MMC/SDHC וכן מכילה כ-18 מגה בייטים של זיכרון פנימי למקרים שבם כרטיס הזכרון יגמר.

חווית משתמש

אחד החסרונות הבולטים של ה-Z9 הוא ההיעדרות המצערת של מייצב התמונה – כמעט ולא ניתן להפיק במצלמה תמונות חדות ללא שימוש בחצובה או בהנחת המצלמה על משטח יציב. בנוסף, את האווירה מעכירה גם עובדת קיומן של בעיות מיקוד חמורות – משך הזמן שלוקח למצלמה להתמקד הוא ארוך למדי (2-3 שניות) ובעת הצילום היא מנסה למקד את עצמה מחדש ובכך הורסת פעמים רבות את המיקוד שהושג באופן ידני. עם זאת, כאשר המצלמה מצליחה לא להרוס את המיקוד, איכות התמונה טובה למדי.

משך הזמן שבין תמונה לתמונה הוא למעלה משניה, וניתן להתחיל לצלם רק כ-2 שניות לאחר הפעלת המצלמה, אז אתם יכולים לשכוח מתמונות ספונטניות. חייבים לציין שהמצלמה חסכונית למדי בסוללה ומאפשרת לצלם למעלה מ-300 תמונות ללא הטענה מחדש. למרבה הצער, הדין בסרטים שונה, ולאחר כ-5-6 סרטים נגלה כי זמן ההטענה הבא מתקרב בצעדי ענק.

בשל האיכות הירודה של המסך, לא ניתן להסיק משהו לגבי איך שהתמונות נראות על גביו ויש צורך להעבירן למחשב או להדפיסן. התמונה אומנם אינה נמרחת בעת ביצוע תנועות חדות בצילומי הוידאו, אך משום מה אלה מוגבלים לאורך של 10 דקות כל סרטון כאשר המצב המותאם לצילום סרטונים לצורך העלאתם ל-YouTube אינו מאפשר הקלטה של למעלה מ-2 דקות. המיקרופון המובנה הינו חלש למדי ובקושי רב קולט ממרחק העולה על מטר וחצי.

גם בעת הפלייבק נתקלתי בבעיה, שכן הרמקול ממוקם בסמוך לנק' העגינה של החצובה. כאשר מצלמים סרטון וידאו תוך כדי שימוש בחצובה, פשוט לא ניתן לשמוע את ההקלטה מבלי להסיר תחילה את המצלמה מן החצובה. כנראה שנקודת האור היחידה במצב הוידאו של ה-Z9 היא האפשרות לעשות זום במהלך הצילום.

בסה"כ למצלמה יש 23 מצבי צילום שונים לכאורה, אבל בחלוקה גסה ניתן לומר שיש רק 6 מצבי צילום עיקריים: אוטומטי, וידאו רגיל ווידאו YouTube, דמות ונוף, צילום לילה ורשמקול (כנראה הכלי האיכותי ביותר במצלמה). הסיבה שלא הזכרתי ברשימה זו את מצב המאקרו (הקיים בערך ב-3 מ-23 המצבים) היא חוסר האפקטיביות שבו – 15 הס"מ המובטחים ע"י Casio היו עובדים טוב לולא בעיות המיקוד שהוזכרו קודם לכן.

ממשק

המצלמה אינה משמיעה טענות כלשהן כאשר סוגר הסוללה פתוח ומסוגלת לצלם גם אם הוא איננו. לצד סוגר הסוללה ניתן למצוא גם את יציאת ה-USB שאת המכסה שלה פשוט לא ניתן לפתוח ללא ציפורניים. גם רצועת חיבור המכסה היא דקה ועלולה להשבר או להיקרע בשימוש יום-יומי.

הממשק הויזואלי לא נוח בעליל וכלל לא ברור איזה כפתור מיועד לאיזו פעולה בעת הניווט. גם הממשק הפיזי אינו מאיר פנים למשתמש - הכפתורים פיתחו, ככל הנראה, סוג של אופי משלהם, כך שלעיתים יסרבו להגיב ולעיתים יבצעו את הפעולה שביקשנו פעמיים ברצף. כמעט שלא ניתן לעבור בין תמונה לתמונה מבלי שיעברו יותר תמונות ממה שרציתי או שהן תחלנה לרוץ במצגת בהפרשים של שנייה ולא ניתן יהיה לעצור זאת מבלי לכבות את המצלמה או לעבור למצב צילום.

המצלמה אינה נטענת באמצעות המחשב, ועל מנת להטעין את הסוללה יש להוציאה ולהניחה בתחנת הטענה חיצונית. מטען זה אינו מבדיל בין מצב שבו הסוללה נטענה עד הסוף או הונחה בצורה לא נכונה, ומצאתי את עצמי לא פעם עם סוללה לא טעונה ובלי יכולת לדעת זאת בטרם הכנסתיה חזרה למצלמה.

סיכום

את המצלמה ניתן לרכוש ב-760 ש"ח באינטרנט, ומחירה הוא הסיבה היחידה לעשות זאת, אם לא מחשיבים גם את העובדה שהיא מגיעה בצבעים כמו ורוד או כתום בנוסף לשחור ולאפור הסטנדרטיים. החלק האיכותי ביותר ב-Z9 הוא הרשמקול שלה, ומי שירצה לרכוש אותה למטרה זו, עדיף לו לחפש רשמקול ייעודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה בקופסה

יחסית למצלמות קומפקטיות דומות, המארז של Z9 הוא אחד הקטנים ביותר שיצא לי להתקל בהם. ב-13 על 13 סנטימטרים של אורך ורוחב ועוד 7 בעומק ניתן למצוא את המצלמה עצמה עם שרוך נשיאה, מטען חיצוני לסוללת הליתיום המגיע עם חיבור לחשמל אירופאי ואמריקאי וכן כבלים ל USB ולחיבור המצלמה לטלויזיה. חוברת הוראות הפעלה מודספת בלא פחות מ-19 שפות אך העברית אינה אחת מהן, על-אף שהמצלמה משווקת בארץ.

הדיסק המצורף מכיל מספר תוכנות כאשר החשובה מביניהן מיועדת להעלאה נוחה ומהירה של סרטונים מן המצלמה ליוטיוב. סוללה של 720 mAh במתח של 3.7 וולט וכרטיס זכרון בנפח 2 ג'יגה בייטים משלימים את המארז. כרגיל, אין זכר לנרתיק נשיאה בתוך מארז הבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully