וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרונות אלחוטיים להזרמת מדיה- מק רויאל

זיו קיטרו

1.6.2008 / 12:07

נמאס לכם לחבר את המק לטלוויזיה בעזרת כבל ארוך? השבוע במק רויאל - מספר פתרונות אלחוטיים להזרמת מדיה

מערכות הקולנוע הביתי, שהיו בעבר נחלתם של בעלי אמצעים בלבד, הפכו בשנים האחרונות לתושבי קבע בבתיהם של רבים מחובבי הקולנוע. במחיר לא גבוה במיוחד ניתן כיום לרכוש נגן DVD, רסיבר ומספר רמקולים שיתחברו אליו בשביל לשדרג את חווית הצפייה שלכם.

אך גם ה-DVD הוא לא אלמנט חובה במשוואה הזו. כיום, המחשבים שלנו, בזכות רשת האינטרנט, יכולים לספק את התכנים למערכת הקולנוע הביתי. בכתבה הזו נעסוק בדרכים בהן יכולים בעלי המק להזרים את התוכן.

מה עושים אנשי מק

במשך כל חיי הבוגרים החזקתי לידי מחשב נייד. אם רציתי לראות סרט, הנחתי את המחשב בקרבת הטלוויזיה, חיברתי שני כבלים והייתי מוכן לצאת לדרך. מאז שעברתי למק, התהליך אפילו נוח יותר בזכות Front Row - תוכנת מולטימדיה חביבה המאפשרת לעשות שימוש בשלט הרחוק המגיע עם חלק ממחשבי אפל. אבל ככל שהזמן עבר, גם החיבור הפשוט הזה הפך להיות מעיק. מצד שני, למה שארצה לרכוש AppleTV (קופסה של אפל המתחברת לטלוויזיה ומזרימה אליה חומרים מהמחשב או מהאינטרנט. –ד.ו.) או כל מכשיר דומה רק בשביל לראות תוכן מהמחשב – וזה בערך כל מה שיכולים לעשות בעלי המכשיר בישראל ומדינות אחרות בהן אי אפשר לקנות דברים מחנות האייטיונס.

פתרון אפשרי הוא רכישת ה-Mac Mini – המחשב השולחני הקטן של אפל. הוא אמנם עולה כמו שתי יחידות AppleTV, אך מוסיף יכולות של מחשב אמיתי לטלוויזיה שלכם. אך המחשב לא מגיע עם הממשק של אפל טיוי, וכאן הבשורה מגיעה מהאתר Mac OSx86. החבר'ה האלה פיתחו את ה-ATV4mac - תוכנה שמלבישה את יכולות ה-AppleTV על המקמיני ללא כל בעיה רצינית. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס אל האתר, להוריד את התוכנה (הפועלת על מחשבי מק עם שבב אינטל בלבד) ולהריץ אותה. כך הרווחתם מחשב סלוני מלא, שהופך בלחיצת כפתור למכשיר דמוי AppleTV עם ממשק הטלוויזיה הנוח של אפל.

כמובן שלא חייבים Mac Mini, אפשר להתקין את הממשק הזה על כל מק שמריץ את מערכת osx 10.4.8 ומעלה אבל התוכנה לא תעבוד על מערכת ההפעלה החדשה OSX 10.5 (לאופרד). מה ש-ATV4mac עושה, למעשה, הוא להחליף את ממשק ה-Front row שלמרות יופיו הוא נוח הרבה פחות מהממשק של ה-AppleTV. בעיה נוספת שאנשי Mac OSx86 פתרו היא בעיית השלט. טכנית, אם אין לכם שלט, אין לכם דרך נוחה וטובה לשלוט בממשק. אבל APT4mac מגיעה עם תוכנה שיכולה להפוך את המקלדת שלכם לשלט. הדבר הכי חשוב הוא שהתוכנה ניתנת להורדה בחינם.

פתרונות נוספים

ומה אם לא בא לכם להתקין תוכנות שמתעסקות לכם בקרביים של המחשב ומצד שני לא בא לכם לבזבז כסף על AppleTV או מזרים מדיה אחר שתומך במק? ובכן, אם יש לכם אקס-בוקס 360 או פלייסטיישן 3, התמזל מזלכם כי חברת Nullriver יצרה פתרון אלגנטי. בתמורה ל-20 דולר תוכלו לרכוש את Connect360 (עבור ה-xbox360) או את Medialink (עבור ה-Playstation 3). ברגע שתתקינו ותפעילו את התוכנה היא תסרוק את המחשב שלכם ותאתר את כל המדיה שיש לכם.

הדבר הבא שיש לעשות הוא להפעיל את הקונסולה האהובה שלכם ולחבר אותה לרשת, בין אם דרך כרטיס אלחוטי או בעזרת כבל רשת פשוט. כעת התוכנה תזהה את הקונסולה ותאפשר הזרמה של המדיה שלכם דרכה. על מנת שתוכלו לצפות בסרטים או להאזין למוסיקה הכנסו אל מרכז המדיה בתפריט הקונסולה ודפדפו באופן חופשי. מה שנהדר בתוכנה הוא שאם יש לכם סרטים המקודדים בפורמט מיוחד שהמק שלכם מכיר והקונסולה לא, Connect360 עדיין יאפשר לכם לצפות בהם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סיכום

הדבר שעדיין מעצבן אותי הוא שלמרות יופיו של ממשק ה-AppleTV והנוחות היחסית שלו, ולמרות שגם תפריט המדיה בקונסולות הוא קל יחסית, בשני המקרים הוא לא נוח כמו שימוש במקלדת. הייתי שמח לו הייתי יכול לבחור את הסרט שאני רוצה במחשב שלי, בממשק הרגיל והמוכר, ולשדר אותו בלחיצת כפתור אל המכשיר שיזרים אותו לטלוויזיה. אני יודע, אני יודע. מה עם היופי והעיצוב הדמוי זכוכית, או היכולת להשתמש בשלט... אבל מה שאני רוצה הוא ליהנות, במהירות, משימוש במדיה שלי ובמילא הכל נעשה דרך הרשת, אז למה לא לאפשר גם את זה?

עדיין, אין ספק שאם יש לכם את האפשרות, חיבור אלחוטי בין המחשב לבין הטלוויזיה הוא דבר מועיל מאוד. אין צורך לצרוב דיסקים כדי לצפות בהם במכשיר DVD ואין צורך להתרוצץ עם כבלים ברחבי הבית. עכשיו שרק ימצאו דרך להתממשק למקרר ולתנור, והחיים שלי באמת יהיו נוחים.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully