וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nvidia - לא רק כרטיסים גרפיים

יצרנית הכרטיסים הגרפיים Nvidia הכריזה היום על השקת שבב עיבוד למחשבים ניידים וטלפונים סלולריים, שיתחרה ב-Atom של אינטל

חברת Nvidia הכריזה היום על שני שבבים חדשים במסגרת תערוכת Computex המתקיימת בטאיפיי. בניגוד למה שאפשר היה לצפות מחברה שעיקר עיסוקיה הם בתחום הגרפי, שני השבבים באים להתחרות דווקא ב-Atom של אינטל, בזירה של סמארטפונים ומחשבים אולטרה-ניידים דוגמת ה-EEE של אסוס.

שמה של הסדרה החדשה היא Tegra, ובתחילת דרכה היא תכלול, כאמור, שני דגמים של שבבים. על החזק שבהם – Tegra 650" ניתן יהיה למצוא מעבד ARM במהירות 800 מגההרץ, מעבד גרפי מסדרת GeForce, מעבד תמונות, מעבד וידאו בהפרדה גבוהה ובקרים לרכיבים השונים אותם ניתן למצוא בטלפונים ומחשבים ניידים – כל זה באריזה הקטנה יותר ממטבע של 10 סנט.

השב החדש תומך בהצגת הפרדה גבוהה של 1080p דרך HDMI, תקן WSXGA+ בשביל מסכי LCD ו-CRT והוצאת וידאו הן ב-NTSC והן ב-PAL. לטענת אנשי Nvidia, Tegra 650 יוכל לעבד 130 שעות של אודיו ו-30 שעות של וידאו בהפרדה גבוהה בלי הצורך להטעין את הסוללה.

אתר Engadget מדווח כי המכשירים הראשונים שיכללו את השבב יהיו מחשבי כף יד או ניידים קטנים, והם מתוכננים להגיע ברבעון האחרון של 2008 כשמחיריהם ינועו בין 199 ל-249 דולרים. נכון לעכשיו, יהיו אלה מכשירים עם Windows CE או Windows Mobile, אך החברה לא שוללת גם תמיכה במערכות הפעלה נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • nvidia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully