וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הפינגווין

אלכסנדרה מן

2.6.2008 / 15:30

הפעם במדור השבועי שלנו על לינוקס - מספר דרכים להוריד תוכנות ועדכונים למערכת ההפעלה הפתוחה

כפי שכבר יצא לי להגיד כבר כמה פעמים, אובונטו מתעדכנת ללא הפסקה. הכלי שבא עם המערכת, update manager, כשמו כן הוא - מנהל העדכונים. אם לא תציקו לו, יבדוק הכלי מדי פעם אילו עדכונים קיימים ויאפשר להתקין אותם, או יעשה זאת באופן אוטומטי. אך אם אתם קצת מוזרים כמוני, אין בעיה שתבדקו עדכונים לבד - אולי אף תתקלו במשהו חדש ויהיה לכם אותו מהר יותר מבדרך האוטומטית. הדבר טוב למי שרוצה לוודא כי המערכת שלו מעודכנת, או להוריד עדכון חשוב ברגע שזה מגיע לרשת.

כלי נוסף שמגיע עם המערכת הוא ספריית ההורדות המקוונת שלה, המאפשר לכם להוריד ולהתקין תוכנות בלי לחפש אותן ברחבי הרשת. מאסתם בנגן המדיה ואתם חושבים שהגיע הזמן גם לתוכנת צריבה שונה? אין כל בעיה, כל שעליכם לעשות הוא להכנס לinstall and remove applcations, ao, לבחור את התוכנות שאתם מעוניינים להוסיף/להוריד וללחוץ על כפתור ההחלה. התוכנות מורידות את עצמן מהשרתים הנכונים ומותקנות במספר רגעים קט. מאוד נוח.

יש לשים לב שניתן לבחור אם להציג רק את התוכנות שנתמכות על ידי המערכת הספציפית שלכם, או את כל התוכנות הקיימות במאגר. בהרבה מקרים, תוכנות שלא נתמכות בצורה מלאה עובדות באופן טוב וחלק, אז שווה לבדוק את האפשרות הזו גם כן. מעבר לכך, ניתן לפתוח את הטרמינל, בו אפשר להזין פקודות טקסטואליות ולהשתמש באחת הפקודה השכיחות- sudo apt-get install unrar ,למשל, אם אתם מעוניינים להתקין תוכנה שנקראת unrar. זה עובד באותה צורה- מתחבר לשרת, מוריד, מתקין ואומר כשמסיים.

הלאה שעמום! יחי הכיף שבהורדת דברים

עכשיו לדברים היותר כיפיים ופחות אדמניסטרטיביים - הורדות! ישנן מספר דרכים בהן ניתן להוריד קבצים, והשכיחה ביותר היא ישירות מאתרי האינטרנט, באמצעות מנהל ההורדות של הדפדפן שלכם או מנהל הורדות ייעודי אותו התקנתם על המחשב. דרך נוספת היא ביטורנט – פרוטוקול שמאפשר שיתוף קבצים בין אנשים כשבמהלך ההורדה אתם גם מעלים את חלקי הקובץ הקיימים אצלכם למחשביהם של אנשים אחרים. ישנם ברשת לא מעט אתרים שנותנים לכם לחפש קבצי טורנט, וגם מספר תוכנות שמשתמשות בקבצים האלה בשביל להוריד את התוכן אותו אתם רוצים.

נמליץ כאן על שתי תוכנות ביטורנט: הראשונה, שבאה מותקנת עם מערכת ההפעלה, היא ‎Transmission – תוכנה מאוד נוחה שפשוט עובדת, בלי סיבוכים או התחכמויות. אם אתם מעונינים בממשק שונה ומנוע עליו טוענים במספר מקומות שהוא יותר טוב בכל הקשור למהירות ההורדה, תוכלו להוריד את Vuze. מדובר בהתפתחות של Azureus – תוכנת טורנטים שהייתה זמינה גם ל'חלונות'. יש הבדלים קטנים בין Vuze שניתן להוריד דרך כלי ההוספה/הורדה של מערכת ההפעלה לבין התוכנה שניתן להוריד מהאתר הרשמי: בתוכנה הזמינה מהאתר יש ממשק הורדות מובנה והמראה שלה יותר נוצץ.

יש אנשים שעדיין מעדיפים להוריד קבצים בתוכנות דוגמת אימיול וסולסיק, וגם הם יכולים למצוא לינוקסי למהדרין. לתואם האימיול הלינוקסי קוראים aMule, אבל בכך נגמרים השינויים הגדולים. יש כאן את אותו הממשק, אותן ההגדרות וגם שאר הדברים דומים מאוד. באשר ל-Soulseek – כאן המצב טיפה שונה. ההגדרות אמנם אותן ההגדרות, וגם האפשרויות הבסיסיות הן אותן האפשרויות, אך צורת ההגשה הכללית של התוכנה השתנתה, ולטעמי הנה יותר נוחה פה מאשר בסולסיק ה"רגיל".אז שתהיה לכם הורדה נעימה ונטולת חששות. אגב, כבר אמרנו שאין וירוסים במערכת הזאת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully